Gå til innhold

Diverse problemer på min E36.


PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

i det siste har jeg vært plaget med:

1:

Det kommer ikke varm luft i varmeanlegget, styrken går annt å justere og iblant kjenner pittelitt varmluft, hva er galt?

jeg tror det er vaieren som har hoppet av slik at når jeg justerer til "varmt" så registerer ikke varme-motoren dette fordi vaieren er av, høres det rett ut?

2:

Clutchen har blitt mongo, må ofte pumpe en eller to ganger for at det skal gå annt å clutche,om jeg ikke pumper så er clutch pedalen HELT død, dvs, ingen "motstand" i den..clutchen er svært bra etter en eller to pumpinger. har luftet clutchen men problemet er der fortsatt. hva er galt?

Håper på snarligsvar da bilen blir tatt inn i garasjen på søndag for å mekke litt, tusen takk for alle svar på forhånd!

3:Lukter ofte bensin når bilen startes opp, noen snakker om at automatchoken er feil innstilt og blir derfor "overfyllt"...hva er det som gjør at det lukter bensin i cupeen ved oppstartinger (oftest når den har stått lenge..) ?

svar med spm nr.

HOLD DERE TIL TOPIC. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Lufte kjølesystem som nevnt over. Du må også åpne lufteskruen på motorblokken i tilleg til lufteskruen på radiator. Den skal sitte på eksosmanifoilsiden mellom sylinder 2 og 3 bakfra. Før du fyller kjøleveske på må du også skru på tenningen. Sett på full varme og lav viftehastighet slik at vann kan sirkulere i varmeanlegget. Fyll nå på væske til det ikke kommer mer luft ut av lufteskruene. Fyll på SAKTE eller lager du bare nye luftlommer.

2. Lufte clutchen SKIKKELIG! Det er mere luft der inne dersom du må pumpe opp trykk. Husk at slavesylinderen må demonteres slik at du kan klemme stempelet helt inn med dertil egnet verktøy. Dette må stå inne hele tiden mens du pumper bremseveske gjennom under trykk til det ikke kommer flere bobler. NB! Dersom du ikke har rett verktøy kan stempelet hoppe ut av slavesylinderen...

3. Sjekk pakningene på insprøytningsdysene samt alle besinslanger i gummi på motoren. Disse (både pakinger og slanger) morkner og skal skiftes på serviceintervaller. Dersom man foretar service selv "glemmer" en ofte slike ting og følgelig oppstår lekkasjer. Lekkasjen er nok der hele tiden, men når motoren blir varm fordamper bensinen lettere og man lukter det ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...