Gå til innhold

Problemer med å få varme på motoren.


PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

I forrige uke var jeg plaget med at motoren gikk seg varm, jeg tok inn bilen i helgen og fant ut at det var stor mangel på frostveske, tappet av å fyllte på nytt forsiktig.

etter dette har jeg blitt plaget med at motoren ikke blir skikkelig varm, kan kjøre i flere timer før den blir varm,(dvs "Normalt"..) dette er irriterende som F..da jeg ikke liker å dra på med kald motor (dvs ligger midt i mellom kald og normalt) jeg har en E36 318i 92 modell, det trenger ikke nødvendigvis å være relatert til første vers her men...skal sies at det ligger rundt -10 grader her oppe, noen snakket om å sette en papp plate forann radiatoren fordi ikke alle biler som håndterer kalde dager like godt..

Termostaten ble sjekket når jeg hadde bilen i garasjen, den åpnet og lukket seg 100% fint..

takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange grader er termostaten din på??

Kan også hjelpe å blende av radiatoren med papp av noe slag ja.... Hadde selv samme problemet den første vinteren etter at jeg monterte M3 front. Bilen ble da varm etter en stund men tempen sank i feks: laaange nedoverbakker. Byttet så termostat,luftet systemet ++++ men den var likedan på kalde vinterdager. Blendet av en liten del av radiatoren min og tempen ble da normal hele tiden :) Tror nok det var M3 fronten på min som var årsaken... Den er ganske åpen så lufta strømmer jo rett på radiatoren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termostaten er "original" så vidt jeg vet, alt har funka fint før, men etter vi skifta ut kjøreveska osv så har motoren problemer med å bli skikkelig varm, den kan bli varm, men så kan den dette ned igjen til UNDER normalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...