Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halla. Lurer fælt på hva som gjør at jeg ikke får start på min bil. Jeg har gnist og bensintilførsel, men dysene åpner ikke. Har også strøm på dysene ( begge polene), men får ikke minus puls fra hjernen. Hva har jeg glemt!

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ved kalstart er det jo en egen kaldstart dyse. Den skal styres av en termistor av ett eller annet slag...tror jeg.....det står sikkert brukbart forklart i Haynes manualen for aktuell bil. Hvis den er deffekt vil ikke kaldstartdysen aktiveres.

Skrevet

Er ikke sikker på disse motorene, men sjekk om det står 2 givere på kassa og om de gir signal. Evt. om de er snudd, kobla motsatt..

Hvilken modell er motoren, og hvem bryr seg vel om godkjenning...:lol:?

- Chris

Skrevet

for min egen del so ekje godkjenning so nøye.. men d e greit den dagen d skolle skje nåke da.. å når du he kosta på bilen 40 k. so e d greit når den ska selgast.. ej meina at en bil me feit motor uten gokjenning ekje vert hjula den står på..

Skrevet

Det er en 86 mod motor. er vel 3,4l m106 den heter. Giverene på girkassa er målt og forsøkt bytta om, men uten resultat. Jeg tror problemet kan ligge i tilkoblingen av den ene hjernen. Den er utstyrt med to store kontakter der den ene går på motor og den andre er for styring av automatkasse (under tvil). Siden bilen er utstyrt med manuell kasse, kan det kankje by på noen problemer? Kaldstarten kommer vel i tillegg til de dysene som fungerer under normal drift. Det er disse som er problemet. Når det gjelder godkjenning må vel bilen være utstyrt med ABS bremser. Tilsvarende hva 745 er utstyrt med. ellers skal det vel være greit å få godkjent TROR jeg.

Skrevet

d er 99,9% sikkert att du ikke har koblet rett den kontakten som skal gå til kassa. den må kobles om for att du skal få signal om att d er "automatkasse" der. jeg har selv bygd en 345 og der er d slik. har koblingskjema en plass som jeg har ordnet selv. vet bare ikke helt vor :)

Skrevet

Når dere snakker om kontakten på girkassa, mener dere da en av de to rundesensorene som går mot svinghjulet eller den kontakten som er i den ene hjernen. Siden jeg spør, har ikke fått start nei. :(

Koblingsskjema er bra. Finner dere, så må dere ikke være redd for å si ifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...