Gå til innhold

Lakkering


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det her ble riktig del av forumet men.. Uansett, jeg skal ut på nyåret lakkere styling til bilen igjen. Det som skal lakkeres er frontspoiler(GTS), hekkskjørt(GTS) og sideskjørt+dørpaneler(M-tech2). Hvor mye bør jeg gi for dette? Har fått et tilbud på 4000,- inkl lakk. Er det en bra pris, eller er det litt mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom et lakkverksted i dag og hørte etter pris. Gjett om jeg fikk sjokk a!... Han fyren prata om 7-8000!!! :shock: Jeeses!... Tror jeg fikk mumla ut noe om at jeg skulle høre litt flere steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4000,- av er en kamerat som er utdannet lakkerer og som jobber fast og har gjort det lenge på lakkeringsverksted. Men er som sagt usikker på om det er med eller uten grunnarbeid (pussing bl.a.)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blodpris det der da! 4000,- for lakkering når dere er kamerater. En kamerat av meg som holder på å utdanne seg som lakkerer skal ikke ta mer enn det det koster for lakken når han er utdanna. Men må da pusse ned selv, men uansett. lakk koster vel 700 kroner for primærfarger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis 4000 er blodpris, hva er 7-8000 da??... Har jo også lakkert samme før (utenom sideskjørtene, for de er nye) og da ga jeg ca 2000 for base og klarlakk med rabatt! Og det var KUN lakken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lakka bilen min selv, det vil si at faren min gjorde det... han har bare lakka en bil i ungdommen... det var jort på to kvelder, lakken så klarlakken... ville nok sagt ja til 4000,- for det... :D var billig til å være proft..... men siden han er kamerat synes jeg d var litt dyrt... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

4 lappa er en bra pris. vist han lakker proft så bruker han lakkboks. den koster ca 1500kr i drift i 1 time!!!

klart det koster. der jeg jobber kan vi ikke lakke for under 2000kr. og det er feks 1 sidespeil.

det blir dyrt å lakkere så lite netopp fordi en lakkboks koster å fyre i gang. holde mellom 18/22 grader til all lakk er påført for så å kjøres opp til 70/80 grader i 45 min.

sånn er det bare.

mvh Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dyrt er det. vi ligger på ca 5000kr for lakk av fanger med moderat skade. da må du tenke slik- ca 1 time demontering/montering er 500kr

spakling/puss 45min,+ 15 min tørketid på spakkel. er 500kr

grunning i lakkboks 1500kr.

så 15 min våtsliping, så fyre i gang lakkboks igjen er 1500kr.

så 30/40 min på lakk av 3 strøk. inkl klarlakk.

kostnad av lakk og grunning/pappir i tillegg + rengjøring av 3 sprøyter 45 min.

men det varierer med hva man tar i timesbetaling. vi ligger på ca 520kr i timen. sjekk rundt hvem som er billigst.

skal du lakke en støtfanger etc kan det lønne seg å demontere den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare si det! i mange tilfeller lønner det seg å kjøpe en helt ny fanger å levere til lakking.

det tar vi ca 2500kr for. trengs bare å våtslipes lett med 1200 pappir eller pusseklut. tar 5min. trenger ikke grunne den heller da!

legger bare et tynt sjikt med plastprimer 5 min før første lakkstrøk kan legges.

så lakkboksen fyres i gang bare 1 gang da og man kan bruke samme sprøyte på primer og lakk! dvs kun en å vaske! :D

men det må jo selvfølgelig sjegges hva nyprisen på fangeren er. så regn3er man ut hva som lønner seg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å få høre litt rundt dette fra en med peiling!

2500,- + en standard E36-fanger fra GS/OS blir jo knapt 4500,- totalt. Altså penger å spare på å handle nytt!

Ellers et spørsmål:

Er det helt dødfødt å lakkere en Rieger bakrutespoiler (ABS-plast) med sprayboks uten grunning/primer? Vil lakken flasse av etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...