Gå til innhold

Kjøp av E30 320i 84 mod.


brumlefar
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har vært og sett på en 84 mod 320i .. Bil gått ca 300k motor 209k ca .. Byttet Topp, simringer, pakninger, olje, oljefilter, bensinfilter, masse slitedeler.. (Av verksted) Siden april. Har (ikke akkurat perfekt) Rieger GTS styling og 16" Azev 7.5X16 f 9X16 b.. senket 60/40.. Eugodkjent for noen uker siden..

Rust i 2 av dørene og anntydning i en hjulbue.. Er 18k rått og ta for den bilen ??

Er det noe jeg bør være på vakt etter ang problemer med den ? Vil ikke kjøpe katta i sekken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18.000,- er ikke spesielt billig for en over 20 år gammel 320i gått 300.000km, BalleKnalle. EU-godkjenningen, reparasjonene, stylingen og felgene gjør den kanskje verdt det, men det er ikke godt å si.

Og katta i sekken, vel.. det er jo en 20 år gammel bil, så helt perfekt vil den aldri være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en skal ha en eu godkjennt bil som går og går... Bare for driftens skyld.... Kjøp et gammelt toyota eller honda vrak... De går til verdens ende.. Men skal du den bmw´en så får du ikke mye "BMW" i den bilen tror jeg...Når bilen har gått 300,000 km så begynner det å nærme seg grensa... Du må ivertfall tenke deg nøye om før du kjøper.. Ev. Naf test el no sånnt...

Katta i sekken er den uansett... Hvis du skal ha den lenge må du garantert koste på mye for at den skal henge sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt at jeg skal ha en bil som går og går, jeg spør om det er noen ting man bør være på vakt etter, når man kjøper en slik bil ? Vet at rust er et problem.. Motor er vistnok byttet, og gått 209 tusen.. Bilen 300.. Og det er byttet mange deler i understell samt motor, splitter nytt Eksosanlegg hele veien.. Er ganske mange nye deler på bilen.. Som sagt, er det noe jeg bør lete etter av feil ? Som ikke er opplagt lissom :)

Håper på svar, eventuelle erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt E30, og har ikke peiling på de, men du kan ihvertfall høre etter om motoren tikker mye. Litt er normalt på M20-motoren, men for mye er ikke bra. Ellers er det vanlige ting som dempere, slark i styring og rundt forbi, og alle slike ting. Kan jo være greit å sjekke en del av slitedelene også, som f.eks. bremseklosser og skiver...

Jeg har samme motor som det er i den bilen der, og har ikke hatt noe trøbbel med den, men har bare kjørt den 2000-2500km siden jeg fikk den. Har vært bra så langt ihvertfall. Drar fint til sperra og tikker ganske lite. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk dempere/fjærer, rust under dører, hjulbuer, jekk fester, kanal, rundt skiltlysene bak, bagasjeluka, takluka(ev.), se under pakningen på bagasje rommet(den som ligger rundt hele).

Sjekk under matter framme i bilen og bak etter fukt, også i bagasje rommet, spes. hjulbrønnen bak, ta ut reserve dekket å se etter fukt/rust.

Sjekk bakaksling. Ev. klonkelyder når du kjører, lekasje fra klokka, drivakselmansjetter, foringer

Sjekk styringa, opphengskuler har det med å gå...

Sjekk motor for olje lekasjer, radiator for innklemte rader, luft/kjøle slanger= morknet? Sjekk påfyllings lokket for olje -->hvit legering--> topp gåen. Hør etter ulyder.. Høres det jævlig ut--> da er det jævlig.

Sjekk girene... Motstand? for lett? Se under for ev. lekasjer fra girkasse. Spør om det er skiftet olje osv.

Clutch, ny/gammel? Sjekk lykter for sprekker o.l kan ev. ta inn vann...Se på bremser nye/gamle. Se på dekkene... Ujevnt slitt--> feil hjulstilling el feil ved understell.....

Vær nøye... Prøvekjør bilen.. Føles den ikke bra--> ikke kjøp. Ev Naf kjøpsråd e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk dempere/fjærer, rust under dører, hjulbuer, jekk fester, kanal, rundt skiltlysene bak, bagasjeluka, takluka(ev.), se under pakningen på bagasje rommet(den som ligger rundt hele).

Sjekk under matter framme i bilen og bak etter fukt, også i bagasje rommet, spes. hjulbrønnen bak, ta ut reserve dekket å se etter fukt/rust.

Sjekk bakaksling. Ev. klonkelyder når du kjører, lekasje fra klokka, drivakselmansjetter, foringer

Sjekk styringa, opphengskuler har det med å gå...

Sjekk motor for olje lekasjer, radiator for innklemte rader, luft/kjøle slanger= morknet? Sjekk påfyllings lokket for olje -->hvit legering--> topp gåen. Hør etter ulyder.. Høres det jævlig ut--> da er det jævlig.

Sjekk girene... Motstand? for lett? Se under for ev. lekasjer fra girkasse. Spør om det er skiftet olje osv.

Clutch, ny/gammel? Sjekk lykter for sprekker o.l kan ev. ta inn vann...Se på bremser nye/gamle. Se på dekkene... Ujevnt slitt--> feil hjulstilling el feil ved understell.....

Vær nøye... Prøvekjør bilen.. Føles den ikke bra--> ikke kjøp. Ev Naf kjøpsråd e.l.

Takk for det ;) *hent brekkjern* no skal det testast, som dem sa på min forrige eukontroll, så heiset dem bilen opp, og dunka løs med brekkjernet for og lete etter rust :S Men fant de noe serlig Nope :P

Takk for råd osv, skal planlegge en NAF Kjøpsråd sak.. Og sjekke nøye etter i sømmene på de punkter du nevner, eventuelt si at her har du 15k og jeg tar bilen som den står ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 9000 for en 84mod 323, da fulgte det med 2 ekstra motorer og et ekstra understell... OG den hadde full GTS-styling og var så og si rustfri...

Så jeg syns 18 000 var en grov overpris for det der...

Skulle likt og sett hvor bra denne 323'en egentlig er. Om du ga 9000 for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...