Gå til innhold

Service hos forskjellige bilbutikker/forhandlere/verksteder


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Motor Technik/Schmiedmann,

har brukt ufattelig masse penger på den butikken der. di er skikkelig service innstilt

å verkstede er helt ypperlig, guttene som jobber der er utrolig flinke. di er fasktisk ikke så veldig dyre på verksted timer..

Bilsalongen skien,

veldig fornøyd der. kjøpt noe deler der, er ikke så veldig fornøyd med at di er litt orø å leverer ut feil deler, hvertfall ikke når du ikke får tid til å bytte di før på en søndag, å da passer ikke delen, litt kjedelig, men skaffa ny del, å fikk pengene tilbak med engang gitt. veldig ålreit å handle der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har handlet en del deler hos brages bilforetning BMW i ålesund, som har vist meget god service også når jeg har ringt om tekniske spørsmål. delelageret er vel ikke noe særlig, men prisene er forholdsvis gode..har kjøpt ting som hadde lik pris som på gs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Finnes det en Sørlandets Alf Lie, eller sagt på en anne måte, noen som kan anbefale et BMW verksted på Sørlandet?

Har bodd en stund på Østlandet og etter en del prøving (og feiling) fant jeg Alf Lies verksted som jeg er superfornøyd med. Langt bedre service og lavere pris enn f. eks. Stenshagen Skøyen eller Autozentrum Økern.

Nå har jeg flyttet til Sørlandet og lurer på om det finnes noe tilsvarende her? Noen som har et (service)verksted å anbefale som er spesialisert på BMW?

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Østbyen bil i Bodø har jeg tidligere svartelistet pga høye priser, møkk dårlig innstilling, kunnskap og kundevennlighet hos kundemottaker. Jeg sa den gang klart i fra hva jeg syntes om måten ting ble gjort på.

De skiftet kundemottaker i løpet av vinteren/våren 2008 og jeg opplever nå verkstedet helt annerledes. Hvis det haster klemmer de inn bilen pronte og de er mye mer løsningsorientert. Ved henvendelse får jeg i motsetning til før tips og råd, samt at de skaffer deler over natta på flyfrakt uten ekstra kostnad. Timer faktureres med edruelighet og de tok uten et mukk bilen inn igjen uten kostnader for meg da jeg ikke var helt fornøyd. Prisnivået på service o.l. opplever jeg fremdeles som noe høyt men når nærmeste BMW-verksted er 50 mil unna blir man prisgitt dem ved akutte problemer.

Burlin Motor i Skelefteå er meget rimelige på service, men etter Insp II har jeg opplevd et par problemer jeg føler de burde ha fanget opp. Stort minus at de ikke skiftet veivhusventilasjonen som anbefalt av BMW sentralt!

Lindholms Bil i Umeå er svært rimelige på spesifikt arbeid og jeg har meget god erfaring med dem.

GS Bildeler har høy kompetanse på BMW og var rimelige. Nå har de priset seg ut av konkurranse f.eks mot Schmiedmann og Koed.

Autoparts i Bodø har jeg handlet en del hos. Aldri noe problem med deler og ok priser.

Hellanor har svært rimelige slitedeler og god service.

Mekonomen er alt for dyre på det meste av slitedeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bavaria på Gardermoen.. Maken til go service, flinke mekanikere å bra pris har jeg ikke vært borti..

Fiksa feil på bilen min som et annet BMW verksted uten å nevne hvor mente var umulig..

Men Dem på Gardermoen prøvde, å fikk det til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondsen Bil AS Tromsø:

Har lite å utsette på disse gutta, har fått kjempe service fra dag en der, eneste ripa var da de skulle feilsøke å ta kontakt hvis det vart mer kostnader, fikk sms med at bilen var ferdig med 8,5 timer arbeid.

Men vi vart enige, så de er i så fall greie til oss.

GS Bildeler:

Kanonfornøyd! Kjempeservice hele tiden å ingenting å klage på der heller:)

Alt er vel bra når man før i tiden dro til møller..... fy **** for en søppel bedrift!

BMW 4ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østbyen bil i Bodø har jeg tidligere svartelistet pga høye priser, møkk dårlig innstilling, kunnskap og kundevennlighet hos kundemottaker. Jeg sa den gang klart i fra hva jeg syntes om måten ting ble gjort på.

De skiftet kundemottaker i løpet av vinteren/våren 2008 og jeg opplever nå verkstedet helt annerledes. Hvis det haster klemmer de inn bilen pronte og de er mye mer løsningsorientert. Ved henvendelse får jeg i motsetning til før tips og råd, samt at de skaffer deler over natta på flyfrakt uten ekstra kostnad. Timer faktureres med edruelighet og de tok uten et mukk bilen inn igjen uten kostnader for meg da jeg ikke var helt fornøyd. Prisnivået på service o.l. opplever jeg fremdeles som noe høyt men når nærmeste BMW-verksted er 50 mil unna blir man prisgitt dem ved akutte problemer.

:shock::shock::shock: Nå datt jeg på ræv her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det totalt sett har fungert fint de to gangene jeg har hatt bilen der i vår.

Feilsøk el-problem og firehjulskontroll.

Ved firehjulskontrollen ba jeg dem om å være særdeles grundig med gjennomgang av hele understellet og det var i den forbindelse jeg hadde bilen innom en gang til. De byttet en defekt bærekule bak men jeg var fremdeles ikke helt fornøyd. Det viste seg å være slappe motorfester som skapte en klakkelyd ved harde pådrag. Jeg byttet motorfestene selv på tilnærmet samme tid de skulle ha for å gjøre jobben.

I forbindelse med ferie har jeg forøvrig booket time hos Burlin for skifte av olje på automatkassen til ca 2/3 pris i forhold til Østbyen. I tillegg kommer fordelen med valutakurs.

EDIT: jeg har vært innom Østbyen en gang til for avlesing av feilkoder nå i vår. De tok bilen inne med en gang og brukte 15 min som jeg slapp å betale for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo ikke så verst ut. Men burde kanskje spesifisert bedre at det jeg egentlig lurte på, var om de har fått flere BMW-mekanikere, eller om de har bytta ut den ene de hadde?

Burlin Motor skal få ta Insp. 2 på 520'n neste år i ferien hadde jeg tenkt. Oljeservice + bytte av diverse småplukk tok jeg nylig på et verksted på Fauske. Fornøyd med de så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Alt i alt ganske håpløst med andre ord? :) Han tullingen som hadde den oppgaven tidligere var i allefall ikke noe å samle på.

Generelt sett synes jeg det er alt for mye dårlig kompetanse på verksteder, men enkelte ting kan jeg ganske enkelt ikke gjøre selv bl.a. fordi det kreves spesialverktøy. Elektronikk forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...