Gå til innhold

Hvilke endringer krever forstillingskontroll?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Det er vibrasjoner og slikt jeg er mest redd for. De er irriterende, og så kan de helt sikkert forplante seg videre i nye deler.

1500,- for en hjulstillingskontroll skal jeg alltids overleve en gang i blant, problemet er at jeg må ha en ny når jeg skal bytte dempere før EU-kontrollen i juni. Hadde håpa jeg kunne vente til da. Føler det er unødvendig å gjøre det to ganger på under et halvt år. :?

Foreløpig har jeg kjørt en stund med nytt casterstag på høyre side foran og nytt støttestag på venstre side foran uten at jeg har tatt kontroll, men har to bærearmer liggende nå, og skulle nok tatt alle fire endeleddene også, og aller helst det venste casterstaget også.

Fikk desverre tilbake litt vibrering en halvtime før jeg var fremme på turen fra østlandet. Begynner å bli en smule lei... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kjører veldig langt i året og ikke er så veldig nøye på det ville jeg heller latt være. Har byttet masse forstillingsdeler på alle bilene mine og aldri hatt noe forstillingskontroll. Aldri blitt plaget med økt dekkslitasje pga det. Du merker også på styringa om spissinga er bra. Kjennes det OK ut så la det heller være. Er endel tolleranse å gå på også så er mye som skal byttes for at det trengs justeres spissing. Tviler på at verkstedene gidder dette også. Tror ikke det er nødvendig. 1500 kr er faktisk akkurat det to nye dekk koster så det lønner seg ikke hvis du ikke har veldig mange Km i året.

Hvis du begynner å justere spissinga når du har noen slitte deler i forstillinga vil den også bli litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kjører veldig langt i året og ikke er så veldig nøye på det ville jeg heller latt være. Har byttet masse forstillingsdeler på alle bilene mine og aldri hatt noe forstillingskontroll. Aldri blitt plaget med økt dekkslitasje pga det. Du merker også på styringa om spissinga er bra. Kjennes det OK ut så la det heller være. Er endel tolleranse å gå på også så er mye som skal byttes for at det trengs justeres spissing. Tviler på at verkstedene gidder dette også. Tror ikke det er nødvendig. 1500 kr er faktisk akkurat det to nye dekk koster så det lønner seg ikke hvis du ikke har veldig mange Km i året.

Hvis du begynner å justere spissinga når du har noen slitte deler i forstillinga vil den også bli litt feil.

det er jo ikkje bare dekkene som blir slitt da! Det er snakk om foringer og diverse ledd, ++ og kor er det du handler dekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis foringer og ledd blir slitt da skal spissinga være rimelig langt utenfor det den skal være. Ta gjerne en kontroll men ikke flere ganger i året. Det mener jeg er bortkasta penger.

Tror også verkstedene sier at de måtte justere litt for å forsvare kontrollen selv om det egentlig ikke var nødvendig. Å skifte en liten foring skal ikke gi så mye utslag. Det er min mening i hvertfall.

Hvis de tar så store summer for det er det veldig bra bisniss ettersom de bare trenger å justere på kanskje 1 av 20 biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...