Gå til innhold

Hylelyd fra servoen på fullt rattutslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg legger helt om kommer det skikkelig hylelyd fra servoen eller noe. Har hørt lyden fra flere biler før, men vet ikke hva det er. Noen som kjenner til det?

Jeg bytta servoreima i begynnelsen av oktober...

Skrevet

Sånn lyd fikk jeg oxo i vår! Far min påsto det var sommerdekkene som tok borti hjulbuen når jeg la rattet helt om men det hørtes noe rart ut!

Men jeg fant jo ut at det var tomt for servovæske... fyllte på der og lyden forsvant ;) har ikke hørt den siden heller...

Du får sjekke åssen det ligger an me servovæska di :)

Skrevet

Dekkene er det ikke. :)

Får ta en sjekk av servovæska igjen. Er ikke så alvorlig lenge siden jeg sjekket, men den var nok ikke på max heller da.

Skrevet

Det kan komme bare etter en kvart-halv omgang på rattet nesten. Men har kjøpt ATF-olje nå. Håper bare det er riktig med Dexron III specs, for jeg hadde ikke med meg instruksjonsboka da jeg handla.

Skrevet

Det var ikke mye som mangla der gitt, og det hjalp ikke å fylle opp heller. Og forresten så var det ikke Dexron III men Dexron II jeg kjøpte (og det var også riktig).

Skrevet

Som sagt litt lenger oppi her....Kanskje det er servo pumpa... Samme prob på golfen til dama... Har litt for breie sommerdekk/felg førte til at mest sannsynlig at pumpa er gåen.. Kommer lyd når du dreier på rattet.. F.eks når du står helt stille og dreier.. Prøvde å skifte reim og stramme opp, men det kom tilbake... Så det blir nok ny pumpe på meg vertfall... :?

Kanskje det er noe lignende hos deg Gunnar?

Skrevet

Kan nok være en fare for det, men får ikke gjort noe med det på en stund nå. Drar tilbake til Vestfold på søndag. Det får være som det er inntil videre... :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...