Bayer Skrevet Januar 2, 2005 Share Skrevet Januar 2, 2005 Hei, poster denne på nytt siden jeg er blitt oversett Takk for grei svar, spesielt Sersjant Somme (330Ci, hmmm)! Ettersom E46, 1999 model kan ha forstillingsproblemer, har jeg sett på en 320 2000 modell. Vil den komme utenom problemene nevnt? Ref; Mykt metall i bærearmer, lite fett i bærekuler, størdemperlager bak (byttes til mod. 2002 CAB-foringer), tilfeller med vindusheiser-motoren, dårlige gummilister, regulator kupe-vifte. Er det noen forskjeller mellom 1999 og 2000 E46, hvordan ser jeg det, om bilen er en overligger fra 1999?? Hvordan er det med rust, jeg kjører som oftest bilene lenge? Hvor får man tak i BMW interiør deler, jeg tenker bytte original CD-spiller/radio med nyere CD-spiller og DAB-radio og mp3/wma? Bilen jegser på har XEON nærlys, men standard parlys, er det omfattende å bytte til parklys med ringer, som man ser på nyere modeller? På forhånd takk!! //Bayer PS Bilprovning data jeg refererte til der BMW gjør det særs dårlig er: http://www.bilprovningen.se/ I den BLÅ menyen til venstre velg MEDIA - STATISTIK. Der ser man resultater av testing av 2,3 millioner biler, BMW er dårligs med 22% underkjent bl.a. pga forstillingsproblemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Januar 2, 2005 Share Skrevet Januar 2, 2005 Lykter får du kjøpt hos en god del forhandlere, både med ringer og ikke (tror ikke du får xenon, kanskje Hella har både og). Rust tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Vasker du bilen regelmessig, underspyler etc, tror jeg ikke rust er den største faren. Har hørt om noen som har fått byttet panser pga rust, men har som regel gått på garantien. Hva du mener med interiør deler er jeg ikke helt sikker på. Viss det er cd-spiller du mener, så får du jo kjøpt rammer slik at f.eks. Sony's, Kenwood's, Alpine's spillere passer. Hva av deler som er dårlig på E46 er jeg ikke sikker på. Prøv www.bmwccn.com 's forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Januar 10, 2005 Share Skrevet Januar 10, 2005 Alle E46 frem til 2001/2002 modeller har den svakheten fra fabrikken. Men har du først byttet bærearmene til de nye originale, vil disse vare mye lenger. Det er altså samme om du kjøper 1999 eller 2000. Denne har de gamle armene hvis ikke de er byttet på garanti eller goodwill (eller at eier har kjøpt nye selv). Feilen hos svenske bilprovningen er samme greia. Mange kommer ut derfra med mangellapp, drar til BMW som bytter bærearmene til den nye typen på goodwill og dermed kommer ikke problemet igjen på lenge! Så har du problemet og bytter til BMW's nye utgave av bærearmene er det et engangsproblem. En del piratdeler er av det gamle designet (biltema, bilXtra etc), så styr unna uoriginale bærearmer! Rust er det lite av på disse bilene, men se under panseret og bakluka etter rust. Min 2001 330Ci (prod 12/2000) har rust på panseret. Omtrent over venstre forlykt på undersiden av panseret ca 1 cm på innsiden. Det har begynt å ruste svakt ved falsen der (der metallet er brettet rundt og kittet og lakkert). Tydelig litt svak lakkering fra BMW. Men det blir byttet på rust-garanti, det koster kr 0 selv om bilen min er tysk-importert! Vet ikke om parklys med ringer er standard på E46 med facelift, men HELLA og andre har sikkert en løsning. Sjekk også ut på www.e46fanatics.com og se på artikler etter "angel-eyes" Er det noe mer bare spør eller send en mail til ks(a)runtime.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 10, 2005 Share Skrevet Januar 10, 2005 Hei, poster denne på nytt siden jeg er blitt oversettTakk for grei svar, spesielt Sersjant Somme (330Ci, hmmm)! Ettersom E46, 1999 model kan ha forstillingsproblemer, har jeg sett på en 320 2000 modell. Vil den komme utenom problemene nevnt? Ref; Mykt metall i bærearmer, lite fett i bærekuler, størdemperlager bak (byttes til mod. 2002 CAB-foringer), tilfeller med vindusheiser-motoren, dårlige gummilister, regulator kupe-vifte. Er det noen forskjeller mellom 1999 og 2000 E46, hvordan ser jeg det, om bilen er en overligger fra 1999?? Hvordan er det med rust, jeg kjører som oftest bilene lenge? Hvor får man tak i BMW interiør deler, jeg tenker bytte original CD-spiller/radio med nyere CD-spiller og DAB-radio og mp3/wma? Bilen jegser på har XEON nærlys, men standard parlys, er det omfattende å bytte til parklys med ringer, som man ser på nyere modeller? På forhånd takk!! //Bayer PS Bilprovning data jeg refererte til der BMW gjør det særs dårlig er: http://www.bilprovningen.se/ I den BLÅ menyen til venstre velg MEDIA - STATISTIK. Der ser man resultater av testing av 2,3 millioner biler, BMW er dårligs med 22% underkjent bl.a. pga forstillingsproblemer. Danske FDM (tilsvarende NAF i Norge) mener at E46 er en meget bra bruktbil uten alvorlige problemer utover de som er nevnt i diskusjonen. http://www.fdm.dk/motor/pdf/12-2004/64-65.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå