Hügel Skrevet Januar 2, 2005 Skrevet Januar 2, 2005 Hei og godt nytt år! Etter å ha stoppet motoren på bilen i dag, hørte jeg plutselig en "tikkelyd" oppunder instrumentene. Dette er en lyd som jeg ikke har hørt før. Lyden er der selv om både motor og tenning er avslått. Men alt virker imidlertid som det skal. Er det noen som har vært borte i tilsvarende tilfeller??
Saltkjelen Skrevet Januar 2, 2005 Skrevet Januar 2, 2005 jeg har hatt det på min gamle E39. jeg skjønte ikke hva det var, så jeg lot det være. vet ennå ikke hva det er..
Hügel Skrevet Januar 2, 2005 Forfatter Skrevet Januar 2, 2005 Klokka? Neei.........er nok ikke klokka...........og ingen bombe heller.....
Saltkjelen Skrevet Januar 2, 2005 Skrevet Januar 2, 2005 jeg tror rett og slett det er bare sånn. jeg brydde meg iallefall ikke noe om det på min gamle. men hvis du feks er veldig i tvil om hva det er og vil absolut vil vite det er det bare å høre med BMW forhandler. kan ha noe med all elektronikken hvis du har mye av det..
touring Skrevet Januar 3, 2005 Skrevet Januar 3, 2005 Har tikka hos meg i 2 år..................... Høyrer ut som da er rett innafor klimapanelet.
bimmerdude Skrevet Januar 3, 2005 Skrevet Januar 3, 2005 Tikker på min også! Hører det mest under kjøring! Er ikke motortikking det er snakk om men noe annet! Skjønner ikke helt hva det er. Ganske irriterende faktisk. Men så er ørene mine overfølsomme for svake lyder... de fleste ville aldri ha lagt merke til det engang.
c_ellef Skrevet Januar 3, 2005 Skrevet Januar 3, 2005 Skrur av tenninga og hører tikkelyd.... hmmm... Ferdselsskriver? hehe
Saltkjelen Skrevet Januar 3, 2005 Skrevet Januar 3, 2005 det hørtes ikke når tenninga var på eller når jeg kjørte, men når bilen står uten tenninga i, og du bare sitter der lism, så hører du den kjempegodt
Kure Skrevet Januar 3, 2005 Skrevet Januar 3, 2005 Det skal vel være en liten vifte i klimakontroll enheten som snurrer i noen minutter etter at du stoppet motoren. Skal vel egentlig ikke høres som en tikke lyd, men hvis det er mye dritt i den kan den jo lage litt ulyd....
520d Skrevet Januar 4, 2005 Skrevet Januar 4, 2005 det er elektronikken ikke noe farlig det skal være sånn hadde det på min Vw, og har det på min E39 =) det skal være sånn!
Hügel Skrevet Januar 4, 2005 Forfatter Skrevet Januar 4, 2005 Det er ikke vifta til klima-anlegget, den suser bare og lyden kommer fra bak midtkonsollen. Det virker som om lyden kommer fra helt til venstre under instrumentene (til venstre for rattet) Tikkelyden har en rask takt, men du hører den ikke før motoren er slått av, og alt er (skulle vært) stille.... Men det er tydelig at dette ikke er noe ukjent fenomèn.
xsivke Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 Har det samme på min E39 2003 modell. Tikkingen starter i det jeg setter meg inn i bilen, altså låser opp og åpner døren. Det som ellers skjer er at velkomst-skjermen på 16:9-skjermen sier "hei" slik den skal. Tikkingen er som dere sier rask og den gir seg etter, hmm noen få minutter. Kommer nedenifra/bak/inni... Jaja, skal sikkert være sånn
Deep Dish Skrevet Oktober 18, 2009 Skrevet Oktober 18, 2009 Du vet det er en nesten 5år gammel tråd.. Men den tikking er nok ifra den lille viften som sitter i klimakontrollen, som sjekker lufttemp inne i kupen. Den starter opp i det du låser opp, og går ca 5 min etter man slår av motoren..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå