Gå til innhold

Basskasse e-30 med bassrør!


Anbefalte innlegg

Tenkte og bygge meg ny kasse til mine 10"rockford punch subber med reflexrør opp i hattehylla.

Spørsmål 1 Hvor mange liter må kassa være på

Nr2 Hvor langt nedi kassa skal rørene stikke.

Nr3 Lønner det seg att elementene peker bakover i bagasjerommet.

Nr4 Hvor stor forsterker burde jeg ha på disse subbene..

Nr5 Hva bør en bruke av isolasjon i kassa.Sånn bomulls lignede stoff??

Alle gode tips og triks mottas med takk :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nr. 1: det står i info boka som følger me elementene husk skillevegg altså en vegg som skiller kamrene, altså en vegg inne i kassen.

nr.2: kommer helt an på åssen kasse du bygger men kan se om jeg kan gi deg tegninger på min kasse alle som har hørt de har synes det var helt rått prøver å få tegnet det i løpet a kvelden okey?

nr.3: elementene skal som regel peke bakover det gjør at trykket kommer fremover.

nr.3: gi meg spesifikasjonene på elementet så skal jeg si hva jeg mener du burde bruke.

nr.5: prøv først uten blir det mye kasse lyd (tviler jeg på) kan du prøve å file kanter inne i kassen å runde de av. viss ikke dette funker skal jeg finne ut hva det heter det som er best til dette bruket bare ikke bruk glava det gjør elementene for varme.

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rockford forsgate 10" varekoden er rfp 3410 kjøpt i 2002.Kjøpte de på bilradio spesialisten i trh.Jeg vet ikke hvor jeg har den boka som fulgte med subbene.Er jo ei stund sia jeg kjøpte de da.Fant noen forsterkere innpå www.megabillig.com.Tar gjerne imot tegninger på kasse.Har tett kasse nå og får ikke noe punc i coupen.Derfor jeg tenkte på reflexrør.Tror ikke disse subbene trenger så stort volum. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være du klarer å modifisere den kassen du alerede har beklager at jeg ikke fikk sendt noen tegninger igår. hva er mail adressen din? de jeg er "sponset" av selger rockford og JL og noen andre merker se jeg skal ta å høre me de jeg. grunnen til at du ikke får noe trøkk er fordi ikke elementene klarer så mange frekvenser en kasse me bassreflex vill hjelpe betyderlig i cupeen men ikke viss du står bak å hører på da blir det lett mye blåse lyd men det er jo ikke der lyden skal høres best uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal se hva jeg får gjort er ikke noe data fik så vet ikke om jeg klarer å lage tegninger! men skal prøve så godt jeg kan! men lag hvetfall bassreflexrør i hattehylla ned i bagasjerommet men ikke rett i kassa de reflexene skal du ha bakover samme som elementene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg ville IKKE anbefale å ha elementene i 2kammer ha dem i samme så dem jobber i samme luft. Og alex bare for å være litt pirkete, er vel ikke varmen fra glavaen som tar livet av elementene. Det er det fine støvet fra glavanen som legger seg på spolen og svir seg fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...