Blade Skrevet Januar 3, 2005 Share Skrevet Januar 3, 2005 Hei! Skal senke bilen min, 320i E30 (60/40). Men er litt redd for at bånnpanna går føyken, da jeg har hørt de kan det litt fort på E30'n. Lurte bare på om det går ann å lage en beskyttelses-plate av et slag, eller en bukplate eller noe? Noen som har erfaringer med dette, eller noen tips? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 3, 2005 Share Skrevet Januar 3, 2005 Du kan få kjøpt en bunn panne "beskytter" som er en original del på E30 M3 tror jeg... Vet ikke dele nummeret, men en forhandler har sikkert greie på hva det er.... Leste om dette i Performance BMW for lenge siden.. Tror den skal passe på vanlig E30 oxo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blade Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2005 Jøss.... det gikk jo fort... Men du har ikke hørt om noen som har lagd seg dette selv? (billigere vettu... =) Bør vel kunne gå ann å sveise seg noe?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 3, 2005 Share Skrevet Januar 3, 2005 Går vel alltids ann å sveise sammen noe greier, men en bør vel være sikker på å få det stivt nok for å tåle en støyt... Tror ikke den "dingsebomsen" skal koste så mye ca.300-600 synes jeg å huske... Du kan ringe GS, de har en syko stor database med alt mellom himmel å jord..De finner den sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blade Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2005 Ok takk! Tenkte oxo på å bygge om hele bånnpanna, men jeg tror jeg går for å ringe GS jeg.... Litt enklere kan du si.... hehe ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 3, 2005 Share Skrevet Januar 3, 2005 Kan hende de ikke finner den med en gang... Men be dem leite.. Veit 100% at delen finns. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 3, 2005 Share Skrevet Januar 3, 2005 Er det så kritisk med 60/40-senking da? Har ikke hørt om folk som har hatt trøbbel med det uten å senke mer enn det. Hørte om en som hadde tatt den tre ganger, men han hadde 2cm klaring under frontfangeren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 3, 2005 Share Skrevet Januar 3, 2005 Jeg hadde 60/40 senking... Ingen prob det az... Bare med fortauskanter, hull i veien og alle former for fartsdumper... Tror det var ca 10-15cm klaring til bunnpanna.... Måtte faktisk kjøpe meg ny bunnplugg på E30´en, den gamle var slitt bort kantene pga kjøring over fartsdumper etc.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blade Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2005 En jeg kjenner tok 3 stykker..... Men det kan jo selvfølgelig ha litt med sjåføren å gjøre da... hehe-... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 3, 2005 Share Skrevet Januar 3, 2005 Støtdempere som er stive på innfjæring, f.eks Bilstein hjelper betraktelig. Jeg hadde forresten 60/40 senking på min E30 og hadde aldri problemer med at denne tok nedi. Denne hadde et H&R Cup Kit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 4, 2005 Share Skrevet Januar 4, 2005 Tror ikke støtdemperne som er prpblemet.. Jeg hadde splitter nytt sett fra Apex.. Det som er hovedproblemet er vel høye fartsdumper og en smule for rask sjåfør.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 4, 2005 Share Skrevet Januar 4, 2005 Tror skliplate hadde vært noe for deg/dere. Sånn de bruker i bilcross. Koster ca 1500kr å få kjøpt nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Januar 4, 2005 Share Skrevet Januar 4, 2005 Skliplate lager du helt gratis. Bruk 2 mm stålplate og bøy den til slik at den blir buet og ikke kantet. Sett den fremre kantetn i frontplata, og den bakre bak bunnpanna. Legg gjerne noe gummi i mellom bunnpanna og plata. Noe som tåler litt varme, f.eks fra transportbånd e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå