Gå til innhold

Erfaringer med Fulda Extremo?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe 17x8.5" felger med Fulda Extremo i 225/45. Er dette dekk som er håpløse mtp. sporing og slikt, eller burde det være greit? Hva med grep/støy, etc?

Alle erfaringer med disse dekkene tas imot med stor takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulda Extremo kommer jo langt oppe på listen på enkelte dekktester jeg har lest. Som regel best på vått føre av de dekkene de har blitt testet mot..... Leste engang på BMW CCN forumet at de var litt for "myke" for hard banekjøring men vet ikke hvor mye det betyr for deg da Gunnar :?

Ellers så tror jeg det er et greit dekk.... Om de sporer mye vet jeg ikke men tviler på at de er noe værre enn andre dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulda Extremo er jo et billig sportsdekk ja. Men det finnes jo på haugevis av billige sportsdekk. Av alle de er det nok Fulda Extremo som gjør det best på de testene. De er også bedre en feks: Falken dekkene på vått føre. Ove Kvam anbefaler Fulda Extremo på det varmeste hvis de skal brukes til litt sportslig gatebruk :)

Jeg personlig har ingen erfaring med Fulda dekkene men er ikke redd for å kjøpe et sett med Fulda Extremo neste gang jeg må ha dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord ingenting å være redd for. Da er det mulig det blir 17" 5-ekede ACS på meg til sommerhjul.

Har egentlig lyst på 18", men 17" er vel på mange måter et bedre valg. Rimeligere i innkjøp, rimeligere dekk, bedre komfort, sikkert bedre kjøreegenskaper, lavere vekt, etc. 17" kan vel se ok ut det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Gaute. Ser jo bra ut det der. Han som klager på at dekk med mønster under minimum (som er 1.6mm) sporer i 50-60km/t i 2-3mm vann tror jeg ikke jeg legger altfor stor vekt på, så da ser det jo veldig positivt ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Gaute. Ser jo bra ut det der. Han som klager på at dekk med mønster under minimum (som er 1.6mm) sporer i 50-60km/t i 2-3mm vann tror jeg ikke jeg legger altfor stor vekt på, så da ser det jo veldig positivt ut. ;)
Enig!

Det er flere i klubben som har slike dekk, og de er stort sett veldig fornøyde. Spesielt med tanke på hva de har betalt for dem.

Det er en kar som har 318is, som ikke er så fornøyd etter at han kjørte knallhardt med dem på Rudskogen. Da gikk de nærmest i oppløsning. Men så lenge du venter med å kjøre slik til de er litt mer enn halvslitte, så er det dekk med bra grep for pengene.

Er det de hjulene som står på kjøp/salg på BMWCCN sidene du vil kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det de hjulene som står på kjøp/salg på BMWCCN sidene du vil kjøpe?

Hmm. Tror ikke de står der. Står det noen ACSer der?

De jeg vurderer er AC Schnitzer Type II:

wheel266.jpg

Største problemet nå er egentlig at bilen min ikke holder de tre milene for å hente hjulene. Kom meg såvidt frem hit fra Lye på søndag. Motoren blir kokvarm. Kjørte 15-20 mil med takluka åpen og varmen på full fyring, åja, og helst på høyt turtall. Tempen var mye høyere i 5. gir på 2500rpm enn i 4. på 3500-4000rpm... Måtte stoppe rett før Larvik, for da slutta den å varme i varmeapparatet, og nåla gikk rett på rødt. :? Måtte til å lufte ut systemet, og fikk etterhvert på 1.5 liter kjølevæske. Mer turte jeg ikke. Mye kald væske på kokvarm hel blokk = kokvarm sprukket blokk. Kom meg de siste milene hit etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Tror ikke de står der. Står det noen ACSer der?

De jeg vurderer er AC Schnitzer Type II:

Det var ikke dem jeg tenkte på, nei. De du vurderer å kjøpe er etter min mening noe av det peneste man kan ha på E34. Godt valg!
Største problemet nå er egentlig at bilen min ikke holder de tre milene for å hente hjulene.
Huff da! Du har bare sinnsykt med uflaks for tiden. Håper du finner ut av dette. Det regner jeg jo med da!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke dem jeg tenkte på, nei. De du vurderer å kjøpe er etter min mening noe av det peneste man kan ha på E34. Godt valg!

Jeg vet! :) Kunne tenkt meg å ha de i 18" bare, men får se hva det blir til.

Huff da! Du har bare sinnsykt med uflaks for tiden.

Jeg vet igjen! :D Det koster å kjøpe billig bil. Men jeg hadde regna med en del utgifter også. Billig bil + en del rep, så vet man hva man har etterpå, og med så mye nytt i understellet blir den jo som ny etterpå. Med en dyr bil (dyr er selvfølgelig relativt når man snakker gamle 5-serier) kan man allikevel veldig godt få store reparasjoner. 20k fra eller til i pris trenger ikke si så mye om bilen, men 20k i deler er ganske mye.

Håper du finner ut av dette. Det regner jeg jo med da!

Finner nok alltids utav det, men er virkelig redd for at det er toppakningen. Kjølevannet har forsvunnet hele ferien, og vi har ikke funnet noen åpenbare store lekkasjer. Fant først ut at det manglet en pakning på radiatorlokket, og når trykket på systemet ble stort kunne det finne på å sprute ut litt vann der. Ellers fant vi ingenting. Da jeg stoppet før Larvik og bilen kokte oste dampen bare ut av en slangekobling inn på blokka ved torpedoveggen. Fikk stramma til slangeklemma skikkelig, og da slutta den å lekke der, men vi har jo aldri sett det før, så jeg mistenker det bare var det veldige trykket på anlegget akkurat der og da som gjorde det, men kan jo håpe. Lufta ut evig lenge, både i radiatoren og termostathuset, så jeg stiller meg litt tvilende til så stort trykk av bare koking, men vi får se hvordan det går når jeg nå får fyllt opp med kjølevæske igjen. Har bare 1.5km til/fra skole og butikk, så den duger sånn halvveis inntil videre, men det ser mørkt ut for isbanekjøringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Fulda Extremo på min 318is og var godt fornøyd med de, kostet ikke skjorta og var støysvake.. På den tiden skal det vel også sies at bilen var nedlesset av stereoanlegg i alle retninger :)

17" er veldig fint på en e34 og mer enn nok, men 18" funker også veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...