Gå til innhold

Valg av sommer dekk!


Ettertenning
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har god erfaring med Dunlop SP-9000. De er ikke blandt de billigste, men siden jeg kjører en del på bane må de tåle en del, og det gjør de. De sitter ikke like bra som Bridgestone Potenza S-03, men koster heller ikke like mye. Nå har det riktignok kommet en del nye modeller, og jeg tror det kan være greit å vente til man har fått en del tester av disse før man bestemmer seg.

Det er jo også veldig forskjellig hva som er et godt dekk for forskjellig bruk. Min bruk er kanskje litt ekstrem, siden jeg ikke bryr meg om de bråker, og setter sporing som en egenskap jeg heller ikke bryr meg så mye om. Jeg har også flere hjulsett, slik at jeg kan bruke forskjellige dekk til forskjellige formål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Yokohama på bilen min er godt fornøyd med de. Husker ikke hva slags type da så klart. Men de er kanskje litt dyrere, mener å huske at jeg betalte rundt 4500,- for ett dekk i fjor, (265 35 19)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var en del dyrere en det eg hadde tenkt og bruke på dekk!

Bakdekkene mine er utslitt og framdekkene er litt mønster igjenn på så eg tenkte at det er vel like greit og skifte alle 4 dekkene samtidi?

Noen som husker pris på dunlop sp-9000 og bridgestone potenza s03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har kjørt på dunloop sp-6000 vet ikkje helt forskjellen på di og sp-9000 ka er prisforskjellen?.
Det er nok en del prisforskjell på disse nå. SP6000 mener jeg er en gammel modell, og den har uansett ikke egenskapene til SP9000. Er ikke helt sikker på om SP6000 er utgått, men det er uansett ikke noe jeg ville kjøpt i år.
Og så lurte eg på om goddyear f1 er bra eller dårli billig dekk?
De er kjempebra til vanlig veibruk. Sitter veldig bra på våt vei. Det finnes flere varianter av dette dekket. Viktig å sjekke produksjonsdato på det du kjøper (gjelder forsåvidt alle dekk). Den modellen jeg har erfaring med heter vel GSD03? Den var kjempebra, og fungerer også bra på bane når de er en del slitt. Men de brukes litt fort opp på små baner med mye/krappe svinger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om, har jeg også hatt ett sett med Dunlop SP-6000's forgjenger (må det vel være) SP-600 het de (tror jeg). De var jeg kjempefornøyd med. Jeg slet dem dessverre veldig fort ut på min E36 318is som jeg hadde den gang. Men veigrep på både vått og tørt var helt sjef med de dekkene. De støyet nesten ikke, og sporet ikke i det hele tatt. Men de var bare 205/60-15 størrelse, og det er jo mye mindre enn de andre sommerdekkene jeg har hatt på BMW'er.

Mindre hjul=mindre støy og mindre sporing, og ikke minst -> raskere bil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...