Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gunnar - Edit: Flyttet ut fra http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=3080

Så i Biltema katalogen nå. De har både lakrens og voks til både med og uten metallic. Ser ut som det skal være annen type til metallic lakk. Tror absolutt Biltema gir mest for pengene for de produktene der også!

eg ska aldri i mitt liv bruke eit biltema produkt på bilen min!

Og det er i rein forbannelse av at eg er lei av piper som knekker og skraller som blir ødelagt fra biltema! Dritt verktøy!

Kjøp oljen på felleskjøpet eller innkjøpslageret!

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
eg ska aldri i mitt liv bruke eit biltema produkt på bilen min!

Og det er i rein forbannelse av at eg er lei av piper som knekker og skraller som blir ødelagt fra biltema! Dritt verktøy!

Kjøp oljen på felleskjøpet eller innkjøpslageret!

Greit! De har mye dritt. Men ikke mer dritt enn andre sånne kjeder (Bil Extra, Torshov osv). Verktøyet dems med 10 års garanti er bedre enn den billigste sorten. BTW så har Biltema endel orginal deler til BMW til mye lavere pris.

Du kan knekke og ødelegge mye verktøy du kjøper der før du komme opp på prisen du må ut med andre steder.

Skrevet

Jeg er vant med å ha alt verktøy tilgjengelig hjemme i garasjene hos foreldrene mine, men nå som jeg har BMW (Chrysleren var jo skrufri :P) og bor langt borte, måtte jeg gå til innkjøp av skraller og piper og litt diverse. Kjøpte rett og slett et ferdig sett med to skraller og det aller meste av piper og forlengere fra Europris!

Meget billige greier, så det blir spennende å se hvor lenge det holder. Tror ikke Biltema kunne konkurrert på et slikt sett, men skal ikke si det helt sikkert. Tror uansett Europris er billigere enn Biltema på mye slikt. Det som overrasket meg mest da jeg var innom var at de hadde utrolig mye kvalitetsmerker i "herreseksjonen". De har masse verktøy fra kvalitetsprodusenter, og ting som Hammerite, Sikaflex, etc. Men resten av butikkene er jo stappa med drit...

Skrevet

Ja det er jo selfølgelig lov og teste ut. kan jo hende, men eg synest det er så forbaska iriterende, foreksempel du har ligget under bilen i 2 til 3 timer og bannet, det er trangt og j..... drit lei, og så er du nesten ferdi skal bare teite en av di siste boltene feks. og da ryker pipa\eller skralla eller noe annet blir ødelagt.

Det er bare så ufatteli iriterenede, derfor har eg ikkje kjøpt vertøy på biltema flere ganger,

har ikkje prøvd det verktøyet med garanti, så det kan eg ikkje uttale meg om!

Skrevet

Jeg kan love deg at verktøyet er rimeligere på Biltema. Jeg er veldig opphengt i pris og det er INGEN som slår Biltema.

De har også fått ett veldig ufortjent dårlig rykte! En av grunnene er at de er så rimelige at folk tror de selger dritt bare etter å ha sett på prisen. Skal love dere at kvaliteten på det meste der er like bra eller bedre enn hos de fleste andre steder. Men ja de selger dritt der også. Men det gjelder enkelte produkter bare! Jevnt over har de bedre kvalitet på tingene sine enn det det de andre har.

Hvis man ikke sammenligner med Würth f eks da. Har også vært borti ting derfra som ikke er så bra heller. Men der koster alt 20 ganger mer også!

Men Biltema selger verktøy som har 10 års garanti som er mye billigere enn det andre selger med 1 års garanti.

Jeg har handlet MASSE hos biltema og kan utale meg om kvaliteten der. Det bør ikke folk som har kjøpt noe en gang og vært uheldige.

F eks selger de overtrekkspresenning av polyester som er mye bedre enn de nylon greien som BilExtra har (og den er rimeligere i tilegg som på alt annet). Kvaliteten er langt bedre og prisen er mye lavere. Biltema har nylon også men den er selvølgelig mye rimeligere enn den på Bil Extra. Ta og undersøk produktene litt nøye og sammelign kjeder så ser dere at man får minst 2-3 ganger mer der enn hos de andre lavpris kjedene. Biltema har også orginale reservedeler noe de andre ikke har.

En ting er at når man handler hos Biltema må man bruke hodet. De har masse med dårlig kvalitet også men sånne ting holder jeg meg unna. Er lett å se på konstruskjonen av ting og materialene om kvaliteten er bra. Det verktøyet med 10 års garanti er laget av ett veldig bra materiale noe andre ville tatt 5 ganger mere betalt for. Europris er ikke i nærheten så store som Biltema er på slike ting derfor har Biltema også veldig lave priser.

Skrevet

Du kan si hva du vil om prisene til Europris og Biltema, men fakta er at pipesettene Biltema har koster en god del mer enn hva settene på Europris koster. Kvalitetsmessig gjenstår det jo å se hvordan det ligger an, men der har ikke Biltema heller det beste ryktet.

Fordelen hos Europris er at mye av verktøyet de selger er meget kjente merkevarer, bare til en rimeligere pris enn mange andre steder. Derfor kan det være lurt å ta en tur der, spesielt om man ikke stoler på Biltema, noe veldig mange ikke gjør...

Kjøpte jo f.eks vindusviskere der bare for moroskyld. Tenkte det kunne være verdt å prøve. ALDRI mer vindusviskere derfra. Holdt på å bli gal på vei hit. Nesten 50 mil med noen helt flunka nye hoppende og elendige vindusviskere. Gode når de dro opp, elendige når de dro ned. Latterlig!

Skrevet

Verktøyet på BILTEMA er faktisk ganske greit. Men du kan ikke kjøpe det billigste de har der heller. Skrur du hver eneste dag, så hadde jeg nok gått for noe annet.

Gunnar: En jeg kjenner kjøpte et sett på EUROPRIS for litt siden. 10 mm fastnøkkelen er ikke lenger 10. Den er blitt 11+. Samme med de andre fastnøklene som er blitt brukt. Nå er de for store. Flere av pipene har sprukket. Og det er faktisk blitt svært lite brukt. Så europrisverktøyet har jeg ikke mye tro på, selv om jeg faktisk kjøper en del "forbruksartikler" i "herreavdelingen" selv.

Forbruksartikler=verktøy o.l. som jeg aldri kommer til å bruke mer enn akkurat her og nå, så kvaliteten er uvesentlig.

Skrevet

Jaja, det var så billig at det gjenstår å se. Har ingen fastnøkler derfra, kun pipesett med to skraller og litt slikt. Det er ikke stort jeg bruker slikt til, så jeg er igrunnen ikke redd for at det skal ryke, men vi får se. Foreløpig er det kun brukt til å åpne/stenge lufteskrua på termostathuset, noe det klarte på en utmerket måte. Kan si det slik at det settet ble verdt pengene allerede da jeg måtte til med det litt før Larvik på turen hit. Hadde fått tak i det bare noen timer tidligere, og uten det hadde jeg hatt en del mer trøbbel.. :)

Skrevet

Enig med Bimmerdude, Biltema har mye dritt, men hvor vanskelig er det da å la være å kjøpe det billigste.

Jeg har masse verktøy fra biltema, skrur veldig mye, og har ikke noe å klage på. Men jeg kjøper kunn kraftpipen og annet av det "dyrere" biltema har, og da snakker jeg om skrutrekkere, fastnøkler osv. Driller og annet el-verktøy fra Biltema har jeg aldri prøvd.

Ikke noe problem å kjøpt ting på Biltema bare du bruker hode litt.

PS

Det har vært mye snakk om dårlige bildeler hos Biltema, og jeg sier ikke at alle bildelene til Biltema er bra, om et eksempel:

Jeg kjøpte skiver foran til min E39 på Biltema for 6 mnd siden. Det koster meg ca 800 kr, og det er selvfølgelig ikke slite kant enda. Men la oss si at Biltema skivene mine holder 1/2 tiden av orginale....ok jeg kjøper 2 stk til.... da har det kostet meg 1600 kr.

Hvor mye koster de orginale tro??? Ikke kr 1600, men heller rundt 3-4000 kr.......

Mange byturer ekstra det der.....

Skrevet
Jeg kjøpte skiver foran til min E39 på Biltema for 6 mnd siden. Det koster meg ca 800 kr, og det er selvfølgelig ikke slite kant enda. Men la oss si at Biltema skivene mine holder 1/2 tiden av orginale....ok jeg kjøper 2 stk til.... da har det kostet meg 1600 kr.

Det samme tenkte jeg om vindusviskere, men det slo grundig feil. De var jo ikke brukbare i to minutter engang. Så da blir det heller 400,- og brukbare lenge enn 80,- og ikke brukbare i det hele tatt. Og jeg tuller ikke, de er direkte ubrukelige. Helt 100% fullstendig håpløse.

Men for all del, Biltema har mye som fungerer. Far har ganske mye Biltema-verktøy, og det brukes mye og holder bra. Biltema-skralla tok kvelden da vi holdt på med traversen på femmeren, men det var bare fjøra og splinten som spratt ut. Putta det i sammen igjen og den fungerer fortsatt fint. Men den er nok av de dyre greiene.

Skrevet

Det har vært mye snakk om dårlige bildeler hos Biltema, og jeg sier ikke at alle bildelene til Biltema er bra, om et eksempel:

Hvor mye koster de orginale tro??? Ikke kr 1600, men heller rundt 3-4000 kr.......

Mange byturer ekstra det der.....

:evil::evil::evil:

Grrrr!!!

NÅ blir jeg nesten forbanna her.... de bremseskivene du har kjøpt på Biltema EEEEEEEEEERRRRR orginaldeler. Akkurat samme delene som koster 3-4 ganger mer hos BMW. Samme delenr og samme produsent. Akkurat 100% samme delen.

Der ser du du betaler 400 kr for akkurat samme delen som koster nesten 2000 kr hos BMW.

Jo Biltema har kvalitet på bildelene. Fordet de selger ORGINALE BMW deler.

Skrevet

Jeg fatter ikke hvordan du kan si at det er originaldeler, bimmerdude. Tror noen har lurt deg.

Jeg har enda ALDRI funnet en originaldel på Biltema til mine biler. Det kan godt være det er tilsvarende deler som GS/OS selger (også veldig ofte annet enn originaldeler, Mahle/Febi og slikt), men originaldeler er det ikke...

Skrevet

Jeg kan ikke garantere at alt er orginaldeler men de delene jeg byttet på min gamle 325i 86' hadde alle samme delenr som de delene som satt på bilen. F eks fordelerlokket de solgte var orginalt Bosch (med bortskrapet Bosch merke). 1/4 del av prisen. Hjullageret jeg kjøpte var akkurat samme SKF hjullager som BMW selger. vannpumpa helt orginal osv. OG masse annet. Ikke samme delene som OS/GS nei. Samme som BMW forhandlere selger og det som satt på bilen orginalt.

Kjøpte nye hvite blinklys på siden og foran nå nettopp til E36'en og gjett en gang.... JOOO orginale, 100% orginaldeler.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle delene men det aller meste. Det sier hvertfall at kvaliteten er bra.

Har ikke blitt lurt av noen nei. Dette her jeg funnet ut på egenhånd. Hvis du spør Biltema så nekter de for dette. Fordet de har ikke lov til å selge orginaldeler. Derfor fjerner de også Bosch merket osv.

Skrevet

Kjøpte jo f.eks vindusviskere der bare for moroskyld. Tenkte det kunne være verdt å prøve. ALDRI mer vindusviskere derfra. Holdt på å bli gal på vei hit. Nesten 50 mil med noen helt flunka nye hoppende og elendige vindusviskere. Gode når de dro opp, elendige når de dro ned. Latterlig!

Har akkurat motsatt erfaring av deg. Hvis du kjøper de dyre viskerne der. De som inneholder grafitt så skal jeg love deg at det er de beste du noen gang har hatt EVER! De er de beste jeg har hatt noen gang i hvertfall. De legger igjen ett vannavisende belegg + at de lager aldri pipelyder + at de fjerner vannet utrolig godt + at de er veldig holdbare.

Har alltid brukt de billigste Biltema viskerne før og har aldri vært missfornøyd med de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...