Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet hvertfall at verktøyet som har 10 års garanti der er veldig bra. Det billige er ikke så bra men passer mest til engangsbruk eller noe akkurat som europris. Men er greit om man trenger noe billig i reserve. Batteriene har veldig høy kvalitet. Oljen er minst like bra som kjente merker. Masse orginaldeler til BMW. OSV.

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kjøpte noen forsterkete bremskiver til 325'en der en gang. De var av den Ferrari typen, drilla og slotta skiver. Ga 400 kr pr stk den gang.

Desverre har de sluttet å selge de. Skulle man fått tak i noe tilsvarende må man hvertfall ut med 2000 pr stk. andre steder.

Skrevet
Er du selger på bil tema?

hehe NO WAY!!!

men jeg har lagt igjen mye penger der over mange år...

burde fått betalt for den gratis reklamen her.. jeg syns bare at folk er litt forutintatte og hører mere på teite rykter enn å tenke litt selv og undersøke litt. er morsomt når ryktene tar så sinnsykt feil.

Skrevet
Problemet er at folk er forutintatte og hører på teite rykter uten grunnlag i virkeligheten.

Da gir de opp etter 2 sekunder selv om det er de selv som bruker produktet feil.

De fleste her har sikkert gjort seg opp meningene sine om Biltema selv. Når du driver og påstår at vi ikke har erfaringer derfra selv er det du som er forutinntatt, og ikke minst virker du en smule fanatisk så fort Biltema dukker opp i en samtale. :roll:

Jeg har gitt Biltema sjanse gang på gang, og det feiler ofte. Mye er ok, mye er noe forbanna drit. Du kan si hva du vil om vindusviskere og brukerfeil, herregud, det er en klips for å feste de. Hvor feil går det an å gjøre det?! Har aldri hatt problemer med Bosch. Og nå har jeg brukt Biltema-viskerne i 60 mil i dårlig vær, og de er fortsatt like fuckings dårlige. Jeg kan filme det om du vil se. De er helt fullstendig på jordet. Får ikke vaska ruta med de engang. Spyler med vindusspylervæska og viskerne bare lager alt verre. Så jeg må på bensinstasjoner for å få vaska ruta.

Prisen var 39,90/stk. Om det er de billige eller de dyre aner jeg ikke.

Skrevet

Du trengte ikke ta den personlig da! Jeg siktet ikke til deg spesielt men snakket generelt om det mange sier.

Men Biltema er undervurdert og som sagt man må tenke når man handler der. Ca halvparten i katalogen er dritt kan man si men man kan spare masse hvis man bruker hodet. Jeg ser veldig fort om noe er kvalitet eller ikke i hvertfall samme hvor jeg handler.

Når det gjelder viskerene så kan problemet være at de har fryst! Hadde samme problemet når jeg kjøpte bilen min nå! Viskerne klarte ikke mer en en bitteliten del av ruta. Det var Bosch viskere. Bytta til Biltema og de funka mye bedre. Vasket bilen en gang til og fikk akkurat samme problemet. I flere dager etter jeg hadde vasket bilen var de dårlige fordi vannet fryste i leddet. Bare ett tips. Ellers så er det bare å bytte de inn. Også en fordel med Biltema: 10 dagers angrefrist. Får du det på Thorsov eller Bil Extra?

Bare prøv de dyreste der du, de med grafitt. De er hvertfall ikke dårlige. Har aldri hatt problemer med den billige typen du snakker om heller og de har jeg brukt i over 10 år nå!

Det er de rimeligste du har kjøpt. De med grafitt og bedre kvalitet koster fra 59,90.

Klart jeg er fanatisk. Har spart sinnsykt mye penger på å handle der. Hadde aldri hatt mulighet til å mekke sånn hobbymekking hvis det ikke var for Biltema. Er student så har ikke råd til alt i verden heller.

Skrevet

Du kan si hva du vil om vindusviskere og brukerfeil, herregud, det er en klips for å feste de. Hvor feil går det an å gjøre det?!

Ikke akkurat de jeg siktet til men.

Merkelig at de kan selge 1000 vis av de hvis de er så dårlige men!

Skrevet

Såklart, men hvor mange gidder å klage på noe så billig? Ikke jeg ihvertfall. Ikke gidder jeg å kjøpe flere sett heller, i tilfelle jeg da kan få noen gode viskere.

Det var som da far skulle kjøpe vater der, han fant noen skikkelig fine, men det viste seg at alle var forskjellige, så han kontrollmålte en haug før han fant et som var riktig... ;)

Skrevet

Verktøyet til Biltema er faktisk ikke så ille som dere tror... (10års-garanti)

Jeg jobber på et verksted, hvor vi bare har kvalitetsverktøy som USAG, Hazet, Snap-On og Bacho. Men det er ikke noe bedre verktøy det, hvis man bruker det feil. Da mener jeg, man skal f.eks aldri bruke en skralle til å løsne bolter o.l. Det er de ikke lagd for å tåle! De som er gjerne 5ganger så dyre som biltema sine, ryker gjerne like lett pga feil bruk..

(Dette er selvfølgelig bare et eksempel)

Jeg fikk foressten fortalt, av sveiseren på jobben, at det er Bacho som lager 10års-garanti verktøyet til Bitema, og Bacho er ikke akkurat skrap!

Konklusjon: Jeg tror gjerne det at hvis man kjøper dyrt verktøy og behandler det bra, så har du gjort en engangsinvistering for livet, men til hobby-bruk i garasjen så er Biltema verktøyet vil gi deg like mye glede som noe annet..

:P

Skrevet

Nei vel eg er industri mekaniker med fabrev, og eg lurer på kossen eg skal klare og løssne bolter på feks 52mm med fast nøkkel disse boltene er teitet med flere tusen nm eller newton meter!

Skrevet

Er selv industrimekaniker.

Sa det som et eksempel, men du skal helst ikke bruke skralle hvis bolten sitter for hardt, særlig hvis man bruker for liten skarlle...

Latmannsarm er tingen vettu... Eller Hytorc.

Skrevet

Såklart, men hvor mange gidder å klage på noe så billig? Ikke jeg ihvertfall. Ikke gidder jeg å kjøpe flere sett heller, i tilfelle jeg da kan få noen gode viskere.

Har jo kanskje brukt de i 10 år jeg da men.. (de billige viskerne)

De viskerne som var på bilen som jeg kjøpte nå fungerte ikke bare dårlig fordet de var fryst fast men i det festet der viskeren skal svinge rundt var så trangt at viskerbladet nesten sto fast (det skjedde kun når det ble kaldt). Kan også være noe sånt som har skjedd.

Er ikke selve viskerarmen som er slitt da? Kanskje den presser for lite inn på ruta.

Du er sikkert ikke interisert i Biltema viskere lenger men de som de kaller "Vannavisende" må jeg bare anbefale. Er noe av det beste jeg har vært borti, ble helt imponert. Kjørte 30 mil til ett sted i Sverige i jula i den værste snøstormen. De gjorde jobben sin helt utmerket på den turen. De er jo faktisk veldig rimelige de også i forhold til Bosch f eks.

Skrevet

Er ikke Würth noe av det beste verktøyet som finnes?

Fikk Bacho verktøy av stefaren min til jula men bruttern har masse rabatt på Würth. Synd ikke stefattern kjøpte gjennom bruttern.

Er ikke Würth noen hakk bedre?

Skrevet
Er selv industrimekaniker.

Sa det som et eksempel, men du skal helst ikke bruke skralle hvis bolten sitter for hardt, særlig hvis man bruker for liten skarlle...

Latmannsarm er tingen vettu... Eller Hytorc.

Er ikkje altid så godt og komme til! Med det men bruker som regel luft skralle funker bra!

Og eg har aldri knekt ei pipe på jobben!

Skrevet

Det billigste verktøysettene på Biltema er ikke helt å anbefalte for de som skrur mye nei. Er sånn skrur forsiktig en gang i året verktøy det der. Har også opplevd at ting ikke holdt på de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...