Gunnar Skrevet Januar 9, 2005 Skrevet Januar 9, 2005 Biltema er best på pris og utvalg! Slipper å gå i 100 butikker for å få det man trenger. Utvalget på bildeler er det nå så som så med. De har ihvertfall utrolig lite til E34. Ting det går relativt mye av, og som er ganske dyrt originalt, som casterstag, det har de ikke. Heller ikke støtdempere, fjærer, etc. Kun til E28. Er bare noen få deler de egentlig har... bærearmer foran, endeledd, traversforinger (til nesten samme pris som forhandlerne) og noen få slike ting. En brøkdel av delene man vil trenge nå som E34ene har blitt gamle...
Kure Skrevet Januar 9, 2005 Skrevet Januar 9, 2005 He he mange meninger om Biltema her skjønner jeg. Men siden jeg faktisk har jobbet der i en kortere periode etter at jeg dimmet fra militære for snart 10 år siden ( fy som tiden går), har jeg følgende å si: Du kan aldri være sikker på hva du får når du kjøper varer på Biltema. De kjøper varer av de produsentene / grossistene de får best avtale/ pris hos. Dette gjør nok veldig mange andre butikker også. Er nok en stor sjanse for at BMW forhandlerene gjør dette også, men de holder seg nok til de mer kurrante merkene. Hvis du kjøper bremseskiver av Biltema i år, kan det godt hende at du får Brembo skiver, men til neste år får du kanskje noe annet juggel... Da jeg jobbet der ble det solgt Phillips stereo med Biltema merke, NGK plugger, SKF lager og mye annet av kurrante varer, men det ble også solgt mye dritt. Jeg ser ikke noe problem med å handle på Biltema, men ikke kjøp alt de har. Skulle jeg ha overhalt en motor hadde jeg ikke tatt sjansen på å handle delene hos Biltema ( hvis de selger sånt lenger da). Men verktøy, diverse endeledd, stag og foringer kjøper jeg gjerne. Og til Bimmerdude: Da jeg jobbet på Biltema var faktisk viskerene deres beryktet for å være dårlige, dette fordi at gummien var / ble altfor hard. Men det kan sikkert ha forandret seg. Kjøpte faktisk meget bra viskere på Nille til 10 kr en gang...
bimmerdude Skrevet Januar 9, 2005 Skrevet Januar 9, 2005 Biltema er best på pris og utvalg! Slipper å gå i 100 butikker for å få det man trenger. Utvalget på bildeler er det nå så som så med. De har ihvertfall utrolig lite til E34. Ting det går relativt mye av, og som er ganske dyrt originalt, som casterstag, det har de ikke. Heller ikke støtdempere, fjærer, etc. Kun til E28. Er bare noen få deler de egentlig har... bærearmer foran, endeledd, traversforinger (til nesten samme pris som forhandlerne) og noen få slike ting. En brøkdel av delene man vil trenge nå som E34ene har blitt gamle... Var ikke akkurat slitedeler til bil jeg tenkte på da! Du får mere sånt hos Thorsov og BilExtra men der må det bestilles og kvaliteten er ofte tvilsom. Er fordeler med de butikkene også men det du kan handle begge steder er Biltema så og si alltid billigst. Det er synd de ikke har mer reservedeler til bil ja. Og til E36 har de hvertfall lite. Er bare å mase på dem om å ta inne mere bildeler så kanskje det også skjer. De tar hvertfall ikke inn mindre hvis folk spør og handler mere bildeler der. Er vel derfor det blir mere kjøkkenartikler og masse skrot som ikke har med bil å gjøre fordi folk kjøper mindre reservedeler. Sikkerhetsdetajler som bremser osv. har hvertfall veldig høy kvalitet der. Oljen ser også ut til å være av beste klasse nå! Jeg er hvertfall glad for at Biltema eksisterer. Fint å ha ett rimelig alternativ hvis man ikke driter penger. Virker som enkelte her vil at Biltema skal forsvinne fortest mulig. Skjønner ikke sånne folk at da vil prisene andre steder også stige? Konkuranse er alltid positivt.
Ettertenning Skrevet Januar 9, 2005 Forfatter Skrevet Januar 9, 2005 ja men angående konkuranse så er det ikkje akkuratt så imponerende at nille slår biltema på vindusviskere! \:D/
Blade Skrevet Januar 9, 2005 Skrevet Januar 9, 2005 Er litt enig med Bimmerdude igjen jeg.... Synes det er helt greit av vi har Biltema.... De har mye skrot, men det jammen meg kjekt å stikke dit å handle litt skrot en gang iblandt også.... Eller hva synes dere??
Ettertenning Skrevet Januar 9, 2005 Forfatter Skrevet Januar 9, 2005 joda men er litt lei av og høre om det! han har jo ikkje nevnt annet di siste 100 inleggene!
Gunnar Skrevet Januar 10, 2005 Skrevet Januar 10, 2005 Joda, klart det er bra at vi har Biltema. Mangfold er sjelden negativt. Skulle bare ønske at de satsa litt mer på bil, og litt mer på kvalitet...
alexrh Skrevet Januar 10, 2005 Skrevet Januar 10, 2005 Det eneste jeg handler fast på Biltema er Vinylglans + diverse bilpleiemidler. Den lukter godt.
bimmerdude Skrevet Januar 10, 2005 Skrevet Januar 10, 2005 joda men er litt lei av og høre om det! han har jo ikkje nevnt annet di siste 100 inleggene! Er jo fordi du snakker dritt om ett sted som faktisk selger deler fra samme underleverandører som BMW har til 1/4 av prisen det. Har hatt masse glede av Biltema jeg. Fått endel jeg ikke har vært fornøyd med også men er ikke verre enn å gå og bytte det inn igjen. Det kan man ikke andre steder bortsett far Elkjøp.
Simpel Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Dypdykk i arkivet, part II: Dette var en fin tråd, den må opp i dagen igjen. Er ikke Biltema en fantastisk butikk, jeg kan bruke timesvis og få inspirasjon til alle slags prosjekt og kjøpe en vogn full av ting med diskutabel bruksverdi. Er det sant det de sier at bremseskiver på Biltema er gode greier?
HansV Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Biltema er fine saker, særlig fordi jeg kjører forbi på vei hjem fra jobben. Har god erfaring med alt det dyre verktøyet og det meste at deler. MEN, jeg skal ALDRI kjøpe oljefilter derfra igjen etter att pakninga gikk på filteret til mondeoen min i fjor. Ubehagelig når motoren tømmer seg for olje på 30 sekunder:( Men innsatsfilter til Compacten går nok bra.
Mechanix Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Var heftig diskusjon om biltema viskere tidligere her. Har ikke de billigste viskerne til biltema vunnet noen tester? mener jeg har lest d en gang, uansett så får mann 7-8 biltemaviskere til prisen av en bosch visker
GiljeN Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 er klar over at du kan bytte ut kunn gummien på bmw sine viskere ?
Mechanix Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 hehe nei, har ikke kommet så langt i bmw karrieren enda Har skiftet viskermekanisme uten å legge merke til det da Var på en honda jeg hadde at jeg kjøpte boschviskere til nesten 500kr, og de var ikke noe bedre enn biltemaviskerne jeg kjøpte senere
knut_olestad Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Jeg har faktisk biltema viskere på min E28, har hatt de i over 1 år og de funker perfekt ennå Men det er strengt tatt det eneste jeg kjøper hos biltema..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå