Gå til innhold

Forsikrings selskapene raner ungdommer!

Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

Vil bare si det at, desse forsikringstilbudene som en får da en

er ungdom er helt uhørt..

er jo helt syke priser

Eks: bmw 318i 1999 (e46) 8000km kjørelengde, 12.000 i egenandel!?!

joda, kroner 39.000 i ÅRET!!!!! har aldri hatt forsikring på meg sjøl før... men har heller aldri kjæsjet... ikke et forelegg en gang.

dette var hos IF forsikring..

det er helt tragisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du kan takke alle de idiotene mellom 18-25 år som har most bilene sine.

Sykt at ungdommer må betale så mye i forsikring, men på en annen side forstår jeg forsikringsselskapene godt. De er lei av å betale mye ut til den aldresgruppen, derfor må de kreve mye inn.

Selv har jeg satt min bil på fattern. Alikevel koster delkasko og ansvar meg 7500,- i året. Ikke noe morro når man er student :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side...når de forteller en kunde at de vil ha kr. 39000,- pr år for å forsikre en 1999 E46 318i i små 8000 Km over 12 måneder...er ikke det bare en annen måtet å fortelle deg at de ikke ønsker deg som kunde :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å snakk med de litt mindre selskapene ev. banker har mye gunstige forsikringer..

"I følge statistikken kræsjer ungdom mye" den hører vi jo til stadighet. Men en må jo også ta med den faktoren at ungdom kanskje kjører mest av alle alders grupper også. Og av dette får en høyere verdi på statistikken.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløse priser ja. Det hjalp heldigvis da jeg ble 23 i fjor, men ikke så mye. Har denne og hadde forrige bil i mitt eget navn, så jeg har endelig fått begynt å spare opp litt bonus. 30% nå, men betaler allikevel over 6000,- for delkasko på den gamle femmeren (med 8.000km i året!), og det er med NITO-avtale, totalkunderabatt, alarm, mm.

Det var det desidert billigste jeg fant (Gjensidige). Terra var de som klarte best pris før jeg ble 23. Vesta og Gjensidige ble plutselig billigere etter jeg ble 23, og er nesten like på pris. Pga. en studentpakke med reise og slikt ble Gjensidige billigere enn Vesta på totalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 år, ingen bonus utenom startbonusen:

Gjensidige: 9500 på 87 mod M3 regget på meg selv. delkasko og 12K km i året. Egenandelen er 4000 tror eg, men er naf medlem, så eg slipper vel unna denne??

På 324'en betaler eg 4300 i året for full kasko og 8K km i året. Denne er da regget på min mor og har 70% bonus på den. Da er det 4000 i egenandel på henne og 7000 på meg hvis eg dulter borti noe. Er i Terra. Samme selskap skulle ha 26 000 for samme forsikringen i mitt navn.

Trikset tror eg i mange selskap er å bli totalkunde. Gjenidige ville ikkje ha meg som kunde første gangen heller. Helt til eg nevnte noe om livsforsikring og slikt (54kr i mnd). Da var alt helt kult og eg kunne forsikre en F-16 om eg ville.

Generellt sett så vil ikkje forsikringsselskapene ha ungdommer. Det sier seg selv det at det er bad buisness....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 14000 i premie (Gjensidige) på gamlebilen, 92mod 318i. Når jeg byttet til 02mod 320ci gikk premien ned til 11 laken (IF). Selv om jeg begynner å dra på åra (27vintre) har jeg bare 20% (kræsjet to ganger) :evil:

Kjenner en eldre kar som hadde ganske ny Ferrari 360 med ca 380hk eller noe. Han betalte 4500kr i året... Hadde vel ikke fått den prisen som 18åring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...