Gå til innhold

Dyre BMW deler !


Sperre
 Share

Anbefalte innlegg

Helt enig. BMW har skikkelige svinepriser. :(

Noe av det værste jeg har vært borti er fordelerlokket til M20 motoren. Det koster nesten 2000 kr. En fuckings plastikk del. For andre biler kan man kjøpe det billig hos Biltema fra 44,90. Ikke nok med det! På den modellen så slites fordelerlokket utrolig fort ut så det må nesten skiftes en gang i året også! :x

Synes jeg hørtes merkelig ut. Har kjøpt dette selv, og betalte nepp emer enn 200kr. Ja, til en m20.

Jeg vet det koster en hel del til s14 motoren, men har du betalt så mye til en m20 så må du ha blitt lurt. Lurt deg selv også, siden du ikke kan ha sjekket andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg hørtes merkelig ut. Har kjøpt dette selv, og betalte nepp emer enn 200kr. Ja, til en m20.

Jeg vet det koster en hel del til s14 motoren, men har du betalt så mye til en m20 så må du ha blitt lurt. Lurt deg selv også, siden du ikke kan ha sjekket andre steder.

Arrghh :x

Tenkte når jeg skrev det at noen kom til å missforstå det. JAAAA de er billigere til 320i og 323i ja. Men til en 325i så koster de nærmere 2000 kr! 325i har Bosch Motronic derfor skulle delene være svindyre fordi det var så avansert i 1986.

Tror du virkelig jeg var så dum å kjøpe den hos en BMW forhandler? Selvfølgelig kjøpte jeg den hos Biltema (som jeg ELSKER og må nevne i hver post) :wink: til 399 kr. Akkurat samme BOSCH del. Sjekket på Torshov og det som heter BilExtra nå og de skulle ha nærmere 1000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimmerdude: Du er glad i Biltema du. Tror ikke du skriver en post uten å nevne det rotefirmaet der. :lol: Eneste positive med Biltema er billige svamper i mine øyne (og kanskje litt sånn småverktøy):D

Så hold deg unna den butikken da. Tviler på at du gjør det. Alltid når jeg er der så er det stappfullt med folk der. Folk elsker å slenge dritt om de men går dit likevel. Hypokrater kalles sånne folk. Har du noen gang sett at det er stappfult av mennesker hos Torshov eller Bilextra?

Som jeg har sagt før så hadde jeg aldri kunnet vært hobbymekaniker og overhalt motorer, bremser, forstillinger osv. og gjort alt på bilene mine som jeg har gjort i 12 år nå uten det firmaet der. Aldri hatt bilene mine på verksted på 11 år. Ble svindlet flere ganger og jeg hater verksteder. Jeg bruker masse spesialverktøy og det hadde kostet meg sinnsykt mye andre steder.

Biltema har masse bra de til veldig lave priser. Det er bare fakta, nå har de også den beste oljen man kan få tak i (API SL godkjent). Hele tiden så blir produktene dems av bedre kvalitet. De forbedrer ting på grunnlag av den responsen de får tilbake fra kunder. Ikke så mange som gidder det i dag. Ryktet har blitt dårlig fordi de hadde mere av dårlig kvalitet før og det henger fortsatt igjen. Hvor mange andre steder kan du få pengene tilbake igjen etter 10 dager hvis du angrer på kjøpet? Men de har mye som ikke er perfekt også. Måtte modifisere en 12V arbeidslampe for at den ikke skulle kortslutte bilen bla. Men bruker man hue når man handler og er litt nevenyttig og ikke forventer at alt skal være perfekt når man sparer mye penger så er det ikke så dumt.

Er ikke så lett å unngå å nevne de når jeg skal gi folk råd om hvor det lønner seg å kjøpe ting. Syns det er synd når folk blir "svindlet".

Det som jeg synes er dritt med Biltema er at de ikke har enda mere reservedeler. Hvis flere kjøper reservedeler der og spør etter deler til BMW så kanskje utvalget blir bedre.

Svampene syns jeg faktisk ikke er så gode. De er ikke myke nok. Redd de skal lage riper. :P Men bilpleie produktene er faktisk drit bra. I verdensklasse.

Har du noen gang sammenlignet priser? Ser du ikke forskjellen på hva ting koster der og andre steder? :? Er litt dumt å forvente Mercedes kvalitet når man betaler Lada priser. Men kvaliteten er langt over middels i forhold til konkurrentene. Hvis det finnes noen egentlig for de er mye dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser av prisene på GS på fordeler lokk:

316 , 318 M10 83-87 97,-kr

316I, 318I M40 88- 695,-kr

320I, 323I M20 83-85 203,-kr

320I, 325I M20(motronic) 86- 745,-kr

M3 87- 828,-kr

745*1,25=931

Ikke langt unna 1000 kr for ett fordelerlokk. Ganske ille syns jeg. Fikk det som sagt til 399 kr ett annet sted (orginaldel ikke uroginal som hos GS).. ille pris det også.

Var hos Egil Stenshaugen på Økern det kostet nærmere 2000 kr. Når det koster under 50 kr for andre biler så er det rett og slett sjukt.

Heldigvis er det ikke fordelerlokk som må byttes hvert år på 328'en. Men det er jo 4 oxygen sensorer og 6 dyre coiler på den da. Oxygensensorene koster 2-3000 på BMW (500 på Biltema). Coilene koster vel 800 kr stk og de vet jeg ikke noe annet sted der de er rimeligere. Håper jeg ikke trenger å skifte de på lenge. Eksosanlegget har jo en helt sinnsyk pris. Mellom 15-20 000 tror jeg. Men må jeg skifte det kommer jeg til å bygge rustfritt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...