Gå til innhold

Dyre BMW deler !


Sperre
 Share

Anbefalte innlegg

For et par dager siden gikk termostaten gikk så har kjørt kald bil en stund nå.

Så bestilte jeg en ny termostat og den kostet 900 kr !? Pleier å koste 100-200 kr for andre biler.

Liker ikke prisene til BMW asså, sinnsykt dyrt ! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring med orginaldeler

jekkefeste 34,-

bagasjeromsmatte 379,-

instruksjonsbok 102,-

m5 grill 600,-

innvendig dørhandtak 198,-

alle priser uten moms.

detta er ikkje eg skremt av,andre erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje lønne seg å kjøpe deler i Danmark (hvis man f.eks er på ferie her nede)....reservedelsindeksen for originale BMW deler er helt klart hyggelig lesing. Indeksen for BMW er samlet 97 og det vil si at delene er gjennomsnitlig 3% billigere enn for "standardbilen" som har en indeks på 100. Ulike deler har imidlertid forskjellige delindekser...f.eks har motordeler til en BMW en indeks på 109 (9% dyrere enn gjennomsnittet), mens støtdempere etc. har en indeks på 81 (19% billigere enn gjennomsnittet). :D

Les evt. mer i bladet Motor fra FDM (tilsvarende norske NAF)...det er en dårlig blekke (akkurat som det norske Motor), men det er generelt ingen grunn til å tvile på deres økonomiske beregninger. :wink:

http://www.fdm.dk/motor/pdf/12-2004/64-65.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. BMW har skikkelige svinepriser. :(

Den termostaten koster deg hele 89,90 kr på Biltema! Like bra kvalitet, muligens akkurat samme del også!

Noe av det værste jeg har vært borti er fordelerlokket til M20 motoren. Det koster nesten 2000 kr. En fuckings plastikk del. For andre biler kan man kjøpe det billig hos Biltema fra 44,90. Ikke nok med det! På den modellen så slites fordelerlokket utrolig fort ut så det må nesten skiftes en gang i året også! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte ca 260,- eks. mva stykket når jeg kjøpte til meg og fattern (ble kjøpt hos BMW delepusher, så er orginal vare). Sjekk GS Bildeler f.eks. før du handler.

Bimmerdude: Du er glad i Biltema du. Tror ikke du skriver en post uten å nevne det rotefirmaet der. :lol: Eneste positive med Biltema er billige svamper i mine øyne (og kanskje litt sånn småverktøy):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...