Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Alpina B12 5,7 Coupé med 416 HK og 570 Nm er vel det nærmeste man kommer en "M8" :wink: Alpina produserte totalt kun 57 stk. av denne modellen i perioden 11/92 -11/96.

Skrevet

Den er jo ikke no mer M8 enn CSI. Den er jo mindre siden det er en bil Alpina har bygd. 850csi er tilnærmet en M, men fikk navnet Csi pga ventilene!

Skrevet

As expected, the 850CSi makes no exception in having several names. In this case, the term M8 is mentionned on and on again. And it's correct. The 850CSi is a real M-car. It does not only have an M-bred engine (type S70, the S indicates M-origin) but has been manufactured by BMW M as well, according to the VIN which starts with WBS (BMW Motorsport) instead of WBA (BMW AG). This is mentionned in the papers as well. But although the papers say that the correct model name is BMW M8, the car has been enhanced only moderately by the M-Division, compared to the real M8, which remained a prototype only.

Papirer på en 850csi

Fahrzeugschein.jpg

Skrevet

Jeg vet hvordan det er med CSi og BMW M, og synes fortsatt det er feil å putte et M8-skilt på de. Det ble tross alt bygd og planlagt en M8, og det var jo derfor 850CSi ikke fikk det navnet. Desverre ble den ikke satt i produksjon. Forståelig nok, egentlig. 8-serien solgte nok ikke så bra som ønsket.

Skrevet

Ja, den kom på et veldig feil tidspunkt. Men egentlig også veldig rart på en annen side. Mercedes SL solgte VELDIG bra og den kom samtidig. Mye av grunnen er kanskje at 8serien er crap. Pappbil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...