KarstenJulius Skrevet Januar 30, 2005 Skrevet Januar 30, 2005 Jeg er orginalfantast av hjerte, men jeg synes dette emblemet beholder verdigheten til propellen. Alle vet at fargen skal være blå, men skitt au...
Gunnar Skrevet Januar 30, 2005 Skrevet Januar 30, 2005 Om jeg først skulle bytta ut det blå ville jeg heller hatt en gråtone. Er ikke noe fan av alle disse fake karbondetaljene alle skal putte på bilene sine...
Fredrik Skrevet Januar 30, 2005 Skrevet Januar 30, 2005 Rittmeister Manfred Albrecht Freiherr von Richthofen...Baron von Richthofen...der rote Kampfflieger...eller den røde baron hadde også BMW motor i sin Fokker Triplane (Jagdgeschwader 1) fra 1917. Her er et bilde av en kopi av flyet/motoren.
Fredrik Skrevet Januar 31, 2005 Skrevet Januar 31, 2005 Apropos "karbondetaljer" jeg absolut ikke liker...
JE Motorsport Skrevet Januar 31, 2005 Skrevet Januar 31, 2005 BMW-emblemet finnes også å få i sort og gult.Er vel i utgangspunktet bassert på merket EMW (som det vel het helt i starten,før det ble til BMW) Rett meg hvis det er feil
Fredrik Skrevet Januar 31, 2005 Skrevet Januar 31, 2005 BMW-emblemet finnes også å få i sort og gult.Er vel i utgangspunktet bassert på merket EMW (som det vel het helt i starten,før det ble til BMW)Rett meg hvis det er feil EMW (Eisenacher Motoren Werke) emblemet var rødt og hvit. Restene av den delen av BMW som ble liggende på den kommende øst-tyske side av Tyskland etter krigen kom til å hete EMW. De produserte imidlertid i en kort periode enkelte av BMW´s førkrigsmodeller under BMW navnet, men allerede i 1952 ble navnet endret til EMW. I 1956 ble navnet igjen endret...til Wartburg og produksjonen av førkrigsmodellene ble avsluttet til fordel for produksjon av modeller fra DKW (Deutsche KubelWagen) som var modeller basert på VW (VolksWagen). BMW var altså først, men historien begynner egentlig med Rapp-Motorenwerke i 1913. I 1916 skiftet firmaet etter en fusjon med Bayerische Flugzeugwerke AG (BFW) navn til Bayerische Motoren Werke (BMW).
JE Motorsport Skrevet Februar 1, 2005 Skrevet Februar 1, 2005 BMW-emblemet finnes også å få i sort og gult.Er vel i utgangspunktet bassert på merket EMW (som det vel het helt i starten,før det ble til BMW)Rett meg hvis det er feil EMW (Eisenacher Motoren Werke) emblemet var rødt og hvit. Restene av den delen av BMW som ble liggende på den kommende øst-tyske side av Tyskland etter krigen kom til å hete EMW. De produserte imidlertid i en kort periode enkelte av BMW´s førkrigsmodeller under BMW navnet, men allerede i 1952 ble navnet endret til EMW. I 1956 ble navnet igjen endret...til Wartburg og produksjonen av førkrigsmodellene ble avsluttet til fordel for produksjon av modeller fra DKW (Deutsche KubelWagen) som var modeller basert på VW (VolksWagen). BMW var altså først, men historien begynner egentlig med Rapp-Motorenwerke i 1913. I 1916 skiftet firmaet etter en fusjon med Bayerische Flugzeugwerke AG (BFW) navn til Bayerische Motoren Werke (BMW). Okei.... Jeg så faktisk det gule og sorte emblemet på en antikk messe (av alle steder ) Har du noen ide om hvor det kommer fra? Ps:det så gammelt ut,i alle fall.
Gjest Skrevet Februar 2, 2005 Skrevet Februar 2, 2005 BMW-emblemet finnes også å få i sort og gult.Er vel i utgangspunktet bassert på merket EMW (som det vel het helt i starten,før det ble til BMW)Rett meg hvis det er feil EMW (Eisenacher Motoren Werke) emblemet var rødt og hvit. Restene av den delen av BMW som ble liggende på den kommende øst-tyske side av Tyskland etter krigen kom til å hete EMW. De produserte imidlertid i en kort periode enkelte av BMW´s førkrigsmodeller under BMW navnet, men allerede i 1952 ble navnet endret til EMW. I 1956 ble navnet igjen endret...til Wartburg og produksjonen av førkrigsmodellene ble avsluttet til fordel for produksjon av modeller fra DKW (Deutsche KubelWagen) som var modeller basert på VW (VolksWagen). BMW var altså først, men historien begynner egentlig med Rapp-Motorenwerke i 1913. I 1916 skiftet firmaet etter en fusjon med Bayerische Flugzeugwerke AG (BFW) navn til Bayerische Motoren Werke (BMW). Okei.... Jeg så faktisk det gule og sorte emblemet på en antikk messe (av alle steder ) Har du noen ide om hvor det kommer fra? Ps:det så gammelt ut,i alle fall. Falmet pga alder ? ...nei...jeg vet egentlig ikke Her er forøvrig emblemet for Eisenacher Motorenwerk
Fredrik Skrevet Februar 2, 2005 Skrevet Februar 2, 2005 BMW-emblemet finnes også å få i sort og gult.Er vel i utgangspunktet bassert på merket EMW (som det vel het helt i starten,før det ble til BMW)Rett meg hvis det er feil EMW (Eisenacher Motoren Werke) emblemet var rødt og hvit. Restene av den delen av BMW som ble liggende på den kommende øst-tyske side av Tyskland etter krigen kom til å hete EMW. De produserte imidlertid i en kort periode enkelte av BMW´s førkrigsmodeller under BMW navnet, men allerede i 1952 ble navnet endret til EMW. I 1956 ble navnet igjen endret...til Wartburg og produksjonen av førkrigsmodellene ble avsluttet til fordel for produksjon av modeller fra DKW (Deutsche KubelWagen) som var modeller basert på VW (VolksWagen). BMW var altså først, men historien begynner egentlig med Rapp-Motorenwerke i 1913. I 1916 skiftet firmaet etter en fusjon med Bayerische Flugzeugwerke AG (BFW) navn til Bayerische Motoren Werke (BMW). Okei.... Jeg så faktisk det gule og sorte emblemet på en antikk messe (av alle steder ) Har du noen ide om hvor det kommer fra? Ps:det så gammelt ut,i alle fall. Falmet pga alder ? ...nei...jeg vet egentlig ikke Her er forøvrig emblemet for Eisenacher Motorenwerk ¨Den siste meldingen var selvfølgelig fra meg.
JE Motorsport Skrevet Februar 2, 2005 Skrevet Februar 2, 2005 Det jeg så var nesten likt dagens BMW-emblem,bare at feltene var skiftet ut med gult og sort og (BMW) -bokstavene var av den gamle typen dvs smalere med tverrstrek i endene. Tenkte ikke så mye på det når jeg så emblemet,men i ettertid har jeg lurt på hva det egentlig var Jeg får satse på at jeg får se det ved en seinere anledning
jcvold Skrevet Februar 5, 2005 Skrevet Februar 5, 2005 ja,den røde baron var kvalitetsbevist! kjørte bmw! tror engelskmenna hadde ford..
Erik E30 Einum Skrevet Februar 7, 2005 Skrevet Februar 7, 2005 Det jeg så var nesten likt dagens BMW-emblem,bare at feltene var skiftet ut med gult og sort og (BMW) -bokstavene var av den gamle typen dvs smalere med tverrstrek i endene. BMW-emblemet har utviklet seg på samme måte som bilene, det du så var nok en gammel utgave, omtrent som dette:
jcvold Skrevet Februar 7, 2005 Skrevet Februar 7, 2005 tror jeg bare beholder bmw emblemet på likevel... jeg er jo stolt over at jeg har bmw
NitrusX Skrevet Februar 16, 2005 Skrevet Februar 16, 2005 Noen som veit hvor jeg kan få tak i et vanlig orginalt helt og pent BMW emblem til panseret og bakluka da? Propellene min er helt slitt bort, og det tar seg dårlig ut med nylakka bil, hehe:) Liker de blå propellene jeg også
Gunnar Skrevet Februar 16, 2005 Skrevet Februar 16, 2005 Noen som veit hvor jeg kan få tak i et vanlig orginalt helt og pent BMW emblem til panseret og bakluka da? Propellene min er helt slitt bort, og det tar seg dårlig ut med nylakka bil, hehe:) Liker de blå propellene jeg også Hva med BMW-forhandlerne? Ellers kan nok OS/GS også hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå