Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

må ein løfte opp bilen sånn at dekka er frie?? før ein montera staget på??

eg nemleg monterte stage når dekka sto nedi bakken..

har eg gjort feil?

320 e-36

Skrevet
Har du først fått staget på er sikkert alt ok, tror jeg.

ja det virka no heilt fint ... nei var berre ein kompis som trudde ein skullle jekka opp bilen

Skrevet

Hva slags stag har du skaffet? Pris?

Lurer på å bestille noe fra Ebay, men vet ikke om de er noe bra.

Lurer litt på dette. Blir vel mellom 400 - 500 kroner.

BM9236-5769SBX.jpg

Skrevet
må ein løfte opp bilen sånn at dekka er frie?? før ein montera staget på??

eg nemleg monterte stage når dekka sto nedi bakken..

har eg gjort feil?

320 e-36

Det du sikkert mener er å jekke opp den ene siden av bilen for å få karosseriet til å flexe litt slik at du får montert på den siste siden av staget... Men har du fått det på uten er det jo greit...

Skrevet
jonte ka er det du har holdt på med? Badet bilen i gjørme?

Nei, var møkkete..

Stakkars, kan da ikke la bimmeren se slik ut... :shock:

Skrevet

Det der er ikke noe stabilisator stag. Skal du skifte stab. stag må du jekke opp bilen ja, de sitter nemlig under bilen. :P

Hvorfor må folk kalle de støtdempertårn stagene for stab. stag? Er litt irriterende for de som er vant med at stab. stagene sitter under bilen.

Merker dere noe forskjell på bilene deres når dere monterer de "stabstagene"?

Skrevet

Tårnavstivere har vel liten eller ingen effekt på "vanlige" biler slik som eg har skjønt det. ikkje for å være formanende, for eg har jo ett selv, det er vel mest for looken sin.

Selger av staget sa til meg "bilen ble mye stivere og finere å kjøre med når dette var montert"

My ass...!

Skrevet

Ordet alle leter etter er fjærbeinsstag... :P Det har vel sin virkning. Mest for å stive opp chassiet og motvirke krenging ved aktiv kjøring. Men brukes bare bimmeren til og fra Rema så legger en vel ikke så mye merke til det... Mange nyere biler har dette montert, bla, Z4 har tatt i bruk et slikt stag for å stive opp bilen. Det blir jo oxo aktivt brukt innen motorsport.

Det finnes mange "dårlige" løsninger på markedet. Såkalte justerbare fjærbeinsstag. Eller stag med dårlig kvalitet på materialet. Disse blir ikke stive nok for å gjøre jobben sin.

Ofte må en jekke opp en side av bilen for å få festet den siste siden til støtdempertårnet, når da dette er gjort og bilen slippes ned igjen har du et stivere chassi og vil ikke flekse like mye som før. Dette er jo selvfølgelig avhengig av kvalitet og holdbarhet på staget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...