Gå til innhold

stabstag montering


boost
 Share

Anbefalte innlegg

må ein løfte opp bilen sånn at dekka er frie?? før ein montera staget på??

eg nemleg monterte stage når dekka sto nedi bakken..

har eg gjort feil?

320 e-36

Det du sikkert mener er å jekke opp den ene siden av bilen for å få karosseriet til å flexe litt slik at du får montert på den siste siden av staget... Men har du fått det på uten er det jo greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke noe stabilisator stag. Skal du skifte stab. stag må du jekke opp bilen ja, de sitter nemlig under bilen. :P

Hvorfor må folk kalle de støtdempertårn stagene for stab. stag? Er litt irriterende for de som er vant med at stab. stagene sitter under bilen.

Merker dere noe forskjell på bilene deres når dere monterer de "stabstagene"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tårnavstivere har vel liten eller ingen effekt på "vanlige" biler slik som eg har skjønt det. ikkje for å være formanende, for eg har jo ett selv, det er vel mest for looken sin.

Selger av staget sa til meg "bilen ble mye stivere og finere å kjøre med når dette var montert"

My ass...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet alle leter etter er fjærbeinsstag... :P Det har vel sin virkning. Mest for å stive opp chassiet og motvirke krenging ved aktiv kjøring. Men brukes bare bimmeren til og fra Rema så legger en vel ikke så mye merke til det... Mange nyere biler har dette montert, bla, Z4 har tatt i bruk et slikt stag for å stive opp bilen. Det blir jo oxo aktivt brukt innen motorsport.

Det finnes mange "dårlige" løsninger på markedet. Såkalte justerbare fjærbeinsstag. Eller stag med dårlig kvalitet på materialet. Disse blir ikke stive nok for å gjøre jobben sin.

Ofte må en jekke opp en side av bilen for å få festet den siste siden til støtdempertårnet, når da dette er gjort og bilen slippes ned igjen har du et stivere chassi og vil ikke flekse like mye som før. Dette er jo selvfølgelig avhengig av kvalitet og holdbarhet på staget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...