Gå til innhold

Erfaringer med BF Goodrich?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Ok. Høres jo greit ut det.

Skal kjøpe brukte felger med dekk, så det blir ikke F1 uten at jeg finner et felgsett med de på. Har et ACS-sett med BFG-dekk på for hånden. Frister veldig, men ironisk nok så holder vel ikke bilen min kjøreturen for å hente felgene engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Goodrich på Z3'en min. Fantastisk styrerespons, sporer en del men tror det er en liten uvane Z3 har når veien er sporete.

535'en min (1991) sporer ikke , den har Continental sport contact, 225/50/16, fantastiske dekk du kan lese test av på bilnorge.no, de tester 17 tommere i 45 profil, der er de en forholdsvis klar vinner. Når jeg skal skifte på Z3'en blir det nok de til den og.

Grunnen til at jeg valgte sport contact til 535'en er at jeg leste en svensk dekktest med BMW M3 for ca 3 år siden der en racerfører kjørte rundt på bane og testet grepet. Det var bare et annet dekk som hadde bedre grep (husker ikke hvilket) men ulempen med det var at det måtte kjøres skikkelig varmt først, og når dekket har fått varmen er vel sertifikatet borte....,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

535'en min (1991) sporer ikke , den har Continental sport contact, 225/50/16, fantastiske dekk du kan lese test av på bilnorge.no, de tester 17 tommere i 45 profil, der er de en forholdsvis klar vinner. Når jeg skal skifte på Z3'en blir det nok de til den og.

Grunnen til at jeg valgte sport contact til 535'en er at jeg leste en svensk dekktest med BMW M3 for ca 3 år siden der en racerfører kjørte rundt på bane og testet grepet. Det var bare et annet dekk som hadde bedre grep (husker ikke hvilket) men ulempen med det var at det måtte kjøres skikkelig varmt først, og når dekket har fått varmen er vel sertifikatet borte....,

Jeg liker ikke å slenge dritt om ting, men jeg har altså hatt 2 forskjellige sett med Continental Sport Contact. Det var da to forskjellige generasjoner av dekket jeg hadde. Jeg hadde ikke noe god erfaring med dem. De satt aldeles ikke veldig bra på vått føre, og imponerte heller ikke på tørt. De sporet riktignok ikke så mye, og var ganske støysvake, men hvorfor de heter "Sport"-Contact skjønner jeg ikke. Når bilen stod stille i mer enn 24timer, ble de "kantete" til de ble varme, og de ble veldig fort slitt etter min mening. Både før og etter disse har jeg best erfaring med Dunlop. Men jeg hadde ikke hatt noe imot å prøve BF Goodrich, eller nesten hva som helst annet for den slags skyld, men Conti synes jeg ikke er verdt pengene. Det dekket du refererer til som nok sansynligvis var bedre i testen er sikkert Bridgestone Potenza (S03?). Mange som skryter av det dekket, og det er helt fremme i alle tester. Kunne godt tenkt meg å prøve dette selv.

Og en annen ting: Conti i test har vi vel ikke tiltro til lenger, har vi? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...