Gunnar Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 1. Er det bare å åpne opp, bytte batteri, skru igjen og bruke de som vanlig, eller må man til å programmere de igjen etterpå slik som med de originale BMW-kontrollerne (hvis man bruker mer enn noen sekunder på det)? Hadde jeg hatt mer enn én kontroller hadde jeg bare testa, men det er litt kjipt å være uten siden jeg kun har den ene... 2. Hvordan fungerer det om man vil ha flere kontrollere? Bare å bestille ny, og programmere i ettertid, eller trenger de noen spesiell kode og ting for å få laget en riktig til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manta-a Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Det er bare og skru opp og bytte batteri på fjernkontrollen.Trenger ikke og programere den.Ny fjernkontroll kjøper du hos bilradio spesialisten.Du ser koden der batteriet ligger,så da er det bare og legge inn den koden du har ifra før på den nye.DEFA fjernkontroll Passer til alarm serie : 500 / 700 / 800 koster 350kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S14 Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Batteriet mitt gikk her om dagen på min fjernkontroll også.. Så jeg bare skrudde opp, men har ikke fått satt i nytt batteri enda fordi det er jo omtrent umulig å få tak i slike batterier.. Jeg hørte ihvertfall ikke om noen omprogramering da jeg fikk instalert Defa alarmen min... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Bare kom innom sjappen Gunnar. Så fixer vi det med en gang. Bare husk at fjernkontrollen må programmeres hvis den har ligget uten batterier en tid. Den kan miste minnet etter bare noen minutter uten batteri. Hvis den må programmeres må du ha nødkoden. Hvis du ikke har den må du finne serienummeret. Den finner du på alarmsentralen. Bare ta den med til butikkken så finner vi koden for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S14 Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Bare kom innom sjappen Gunnar. Så fixer vi det med en gang. Bare husk at fjernkontrollen må programmeres hvis den har ligget uten batterier en tid. Den kan miste minnet etter bare noen minutter uten batteri. Hvis den må programmeres må du ha nødkoden. Hvis du ikke har den må du finne serienummeret. Den finner du på alarmsentralen. Bare ta den med til butikkken så finner vi koden for deg. Hvordan programerer man kontrollen igjen da? At lampa blinker så så mange ganger også trykker man? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Fant det bare på utenlansk..... Defa 800 series: Coding of new Remote Control Units Further information, see technical manual. A Press button B to switch the alarm and the Immobilizer (if present) OFF. The emergency deactivation can also be used. B Switch the ignition ON and OFF 5 times. The LED flashes rapidly. C When you switch the ignition ON again, the LED should flash. Allow the LED to flash as many times as the first number of your PIN code and then switch the ignition OFF again (the LED stops flashing). D Switch the ignition ON again and repeat the procedure until all digits of the PIN code have been entered. E The LED flashes rapidly. If you make a mistake, start again at «C» with the first digit of the PIN code. F Switch the ignition ON again and press buttons A and B of the Remote Control Unit being programmed simultaneously (one Remote Control Unit at a time). Press both buttons until you receive the sound and light confirmation. G Switch the ignition OFF once all Remote Control Units have been coded. Important: Coding the keys deletes the old codes, A maximum of 4 Remote Control Units can be coded. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2005 Bare kom innom sjappen Gunnar. Så fixer vi det med en gang. Bare husk at fjernkontrollen må programmeres hvis den har ligget uten batterier en tid. Den kan miste minnet etter bare noen minutter uten batteri. Hvis den må programmeres må du ha nødkoden. Hvis du ikke har den må du finne serienummeret. Den finner du på alarmsentralen. Bare ta den med til butikkken så finner vi koden for deg. Høres bra ut, men jeg bor i Vestfold i skoleåret, og er med andre ord et stykke unna for tiden. Fikser nok batteri selv, så får jeg se hva jeg gjør med ekstra fjernkontroll. Den har egentlig ingen hast, så det kan være jeg dukker opp til sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Initialisation of new remote controls DEFA Patriot 500/700 series. Version B, C and D.* 1. Be sure that the alarm is disarmed and that the LED not is blinking slowly. If it does use the Emergency disarming procedure (above) to disarm or to stop the LED! 2. Switch ON ignition and leave this ON. 3. Push A button on siren and keep it depressed until you get sound / light confirmation. 4. Push 3 short depressions on A button on the siren. Sound / light confirmation for each depression. 5. Push 1 short depressions on B button on the siren. 3 Sound / light confirmations. 6. Enter your Emergency disarming code on the siren. Sound confirmation for each depression. 3 Sound / light confirmations when correct Emergency code has been entered. 7. Push 1 short depression on A button on all remotes that shall be initialised to the alarm. Sound / light confirmation for each depression. Maximum numbers of transmitters that can be initialised is 4. All old transmitters will be erased from the memory. 8. Switch of ignition. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S14 Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Ok, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2005 Men Gaute, den siste der sier trykk ditten og datten "on the siren". Hva i alle dager mener de med det? Og jeg har verken emergency code eller noe sted jeg kan trykke den inn, så jeg må nok innom til Mr.Stream eller en annen forhandler uansett for å få koden. Vet faktisk ikke hvor emergency disarm-knappen ligger en gang, eller hvordan den brukes, men den pleier vel å ligge under rattet et sted. Takk uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Men Gaute, den siste der sier trykk ditten og datten "on the siren". Hva i alle dager mener de med det?Og jeg har verken emergency code eller noe sted jeg kan trykke den inn, så jeg må nok innom til Mr.Stream eller en annen forhandler uansett for å få koden. Vet faktisk ikke hvor emergency disarm-knappen ligger en gang, eller hvordan den brukes, men den pleier vel å ligge under rattet et sted. Takk uansett! Det sitter to knapper på sirenen min, akkurat som på fjernkontrollen, slik at man kan få deaktivert alarmen selv om man mangler fjernkontrollen. Men da må man altså ha denne koden. Den kan du få hos forhandler dersom du møter opp med bilen, og man finner serienummeret på alarmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2005 På sirenen? Må vel være på alarmmodulen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 På sirenen? Må vel være på alarmmodulen?På "hornet"/sirenen/hyleren, jah!Det jeg kaller alarmmodulen skal være mest mulig skjult innunder dashbordet eller annet egnet sted. Men du må finne denne for å finne serienummeret hvis du skal ha koden av Mr.Stream.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2005 Jeg tror ikke min sirene har noen knapper. Den ligger i motorrommet, og ser bare ut som et vanlig horn med Defa-merke på. Modulen ligger inni dashbordet ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Må legge til at jeg har den "gamle" serien som heter 700, mens 800 serien ikke har knapper på hornet. Da er nødkoden brukt slik: 1. Unlock and open the car door. The Alarm is activated ! 2. Turn the ignition ON and OFF five times in a row. The Led "flickers". 3. When you turn ON the ignition once again, the Led will blink. Let the Led blink as many times as the first digit of your PIN-kode, and turn OFF the ignition. 4. Turn ON the ignition and repeat the procedure until you have gone through every digit in your PIN-kode. The Alarm is now disarmed. If you make a mistake, start over again at step 3. Start the car immediately ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå