E46tic Skrevet Februar 2, 2005 Skrevet Februar 2, 2005 Sommeren 2002 kjørte jeg og noen kamerater en snartur på kontinentet (Sverige, Danmark, Tyskland, Tsjekkia, Slovakia, Østerike, Sveits, Monaco, Frankrike, Belgia og Nederland). Ca 9000km på 15 dager i en Audi A4 1,9 Tdi 115hk (chipet). Stort sett flat pedal ved enhver anledning. Gikk kjempefint det. Motoren begynte å bruke litt olje da vi kom tilbake til Norge, men det stabiliserte seg etter en stund. Om du kjører diesel eller bensin spiller ingen rolle, motoren tåler godt frisk kjøring på autobahn. Start med ny olje og øk hastigheten gradvis i begynnelsen.
jcvold Skrevet Februar 7, 2005 Forfatter Skrevet Februar 7, 2005 noen flere som skal til tyskland i sommer?
M6 Bjørn Skrevet Februar 8, 2005 Skrevet Februar 8, 2005 Kanskje det.. Hadde vært artig og testet den elektroniske sperra.....vroom
Hügel Skrevet Februar 8, 2005 Skrevet Februar 8, 2005 noen flere som skal til tyskland i sommer? Jeg kjører gjennom Tyskland HVER sommer..........med VW California Campingbil ........
Hr.smith Skrevet Februar 11, 2005 Skrevet Februar 11, 2005 oki,takk for alle svar.hva er anbefalt fart på autobahn på den tiden? til bilen ikke drar mer!
jcvold Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2005 komt til bunns i dette .kjørte på 4000 rpm i sommer, i 5.gir,da holdt jeg i overkant av 140 km/t
ovex Skrevet Oktober 3, 2005 Skrevet Oktober 3, 2005 ....dette var ikkje problem i lengden? temp ol??
520d Skrevet Oktober 3, 2005 Skrevet Oktober 3, 2005 jeg hadde cruise-controllen på 170km/t ville hatt mer, men det var da jeg begynte å høre motoren. hadde ca.4300rpm. gikk greit. men etter chippen hadde jeg den på 180km/t. Gjennomsnittsfart på 130km/t er ganske bra. du har R6 No problemo
520d Skrevet Oktober 3, 2005 Skrevet Oktober 3, 2005 Ikke øk farten med engang. Bilen din er jo beregnet for norske veier, ta det rolig første omgang øk en 20km/t hver 45min eller noe fra 120km/t. tror R6 bruker en del når du ligger i 160km/t over 1,1L regner jeg med.
bmwdude_1 Skrevet Oktober 3, 2005 Skrevet Oktober 3, 2005 Alle vet jo at Bmw er turtallsmotorer men alle vet også at kjøring med høyt turtall sliter motorer....Finn en passende fart og et turtall rundt 4000rpm skulle nok ikke være nå stort problem....
Frode H. Skrevet Oktober 3, 2005 Skrevet Oktober 3, 2005 Snakket med en på Våler som hadde ligget 4 timer på turtallssperren med en E30 318is. Da måtte han stoppe for å fylle opp tanken. (Innerst inne tror jeg nok ganske sikkert han lå littegrann under turtallssperren, men, men..)
Ettertenning Skrevet Oktober 3, 2005 Skrevet Oktober 3, 2005 Snakket med en på Våler som hadde ligget 4 timer på turtallssperren med en E30 318is. Da måtte han stoppe for å fylle opp tanken. (Innerst inne tror jeg nok ganske sikkert han lå littegrann under turtallssperren, men, men..) det kan da ikkje vere mulig!
drno Skrevet Oktober 3, 2005 Skrevet Oktober 3, 2005 Snakket med en på Våler som hadde ligget 4 timer på turtallssperren med en E30 318is. Da måtte han stoppe for å fylle opp tanken. (Innerst inne tror jeg nok ganske sikkert han lå littegrann under turtallssperren, men, men..) det kan da ikkje vere mulig! Hvis han kjørte på 1. gir så!
Frode H. Skrevet Oktober 3, 2005 Skrevet Oktober 3, 2005 Med denne karen tror jeg nok det stemmer. Han har nok ikke ligget og hakket på sperren i 4 timer men kanskje holdt den helt oppunder.
eriklepe Skrevet Oktober 3, 2005 Skrevet Oktober 3, 2005 Kan være mulig det jo. Mercury testet en påhengs en gang på en innsjø, den gikk og gikk og gikk. Byttet fører hver 4. time eller noe sånt. Og en påhengs har høyt turtall på fullt. anyway, poenget er at det er kaldstarter og kaldkjøring som tar knekken på motoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå