Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sommeren 2002 kjørte jeg og noen kamerater en snartur på kontinentet (Sverige, Danmark, Tyskland, Tsjekkia, Slovakia, Østerike, Sveits, Monaco, Frankrike, Belgia og Nederland). Ca 9000km på 15 dager i en Audi A4 1,9 Tdi 115hk (chipet). Stort sett flat pedal ved enhver anledning. Gikk kjempefint det. Motoren begynte å bruke litt olje da vi kom tilbake til Norge, men det stabiliserte seg etter en stund. Om du kjører diesel eller bensin spiller ingen rolle, motoren tåler godt frisk kjøring på autobahn. Start med ny olje og øk hastigheten gradvis i begynnelsen. :weirdwalkingthing:

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 7 months later...
Skrevet

jeg hadde cruise-controllen på 170km/t ville hatt mer, men det var da jeg begynte å høre motoren. hadde ca.4300rpm. gikk greit. men etter chippen hadde jeg den på 180km/t. Gjennomsnittsfart på 130km/t er ganske bra. :) du har R6 No problemo

Skrevet

Ikke øk farten med engang. Bilen din er jo beregnet for norske veier, ta det rolig første omgang øk en 20km/t hver 45min eller noe fra 120km/t. tror R6 bruker en del når du ligger i 160km/t over 1,1L regner jeg med.

Skrevet

Alle vet jo at Bmw er turtallsmotorer men alle vet også at kjøring med høyt turtall sliter motorer....Finn en passende fart og et turtall rundt 4000rpm skulle nok ikke være nå stort problem....

Skrevet

Snakket med en på Våler som hadde ligget 4 timer på turtallssperren med en E30 318is. Da måtte han stoppe for å fylle opp tanken. :)

(Innerst inne tror jeg nok ganske sikkert han lå littegrann under turtallssperren, men, men..)

Skrevet
Snakket med en på Våler som hadde ligget 4 timer på turtallssperren med en E30 318is. Da måtte han stoppe for å fylle opp tanken. :)

(Innerst inne tror jeg nok ganske sikkert han lå littegrann under turtallssperren, men, men..)

det kan da ikkje vere mulig!

Skrevet

det kan da ikkje vere mulig!

Hvis han kjørte på 1. gir så! :P

Skrevet

Kan være mulig det jo.

Mercury testet en påhengs en gang på en innsjø, den gikk og gikk og gikk. Byttet fører hver 4. time eller noe sånt. Og en påhengs har høyt turtall på fullt.

anyway, poenget er at det er kaldstarter og kaldkjøring som tar knekken på motoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...