Gå til innhold

Hjelp. E28 problemer

Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en del problemer med min 1984 modell E28 528i. hvis dere har erfaringer med de samme problemene enten fra E28 eller en annen modell, blir jeg veldig takknemlig for alle svar! Ikke stress med å svare på alle spørsmålene, svar på de du vet svarene på.

Problem 1: Ved kaldstart vil den ikke gå på tomgang. Må sitte å mate med gassen i ca ett minutt før den går på tomgang, og da går den veldig opp og ned. Dette jevner seg ut og etter ca to-tre minutter og da er tomgangen slik den skal være, på ca 900 o/min. Hva kan være feilen her?

Problem 2: Når jeg går på gassen og når jeg slipper gassen kommer det et dunk i drivverket. Det virker veldig slarkete. Er dette slark eller er det foringene i bakakslingen?

Problem 3: Når bilen står og går i fri på tomgang kommer det en klirre/rasle/tikkelyd fra clutchhuset. Kan dette være ødelagte trustelagre eller?

Problem 4: Dette er vel ikke noe problem akkurat, men det er en kraftig tikkelyd fra motoren. Den kommer fra dysene og ikke fra toppen som jeg først trodde. Er det vanlig med tikking fra dysene på disse motorene og hvis ikke, hva kan da være feilen?

Problem 5: Ved litt kraftig oppbremsing på ujevnt underlag, virbrerer det i ratt og bremsepedal (det er ikke ABS på den, da jeg har låst hjulene over lengre perioder). Kan det være foringene i forstillingen eller?

Problem 6: Bremselysene bak og tåkelysene framme fungerer ikke og det lyser på check-kontrollpanelet i taket at bremselysene er defekt. Hvor kan feilen ligge her?

Problem 7: Turteller og serviceindikator er helt døde. Hva kan feilen være her?

Problem 8: Når vi kjørte over Haukeli med den var temperaturmåleren på det kalde feltet. Hjemme i Haugesund ligger temperaturmåleren på det normale igjen. Kan det være termostaten som ikke vil lukke seg, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så mye borti disse motorene men jeg kan prøve å hjelpe :D

Problem 1: Dette kan være kaldstartdysa di som ikke fungerer. Da vil den fuske og stoppe inntil motoren har fått litt temperatur.

Problem 3: Dette høres ut som trøstelageret ja.

Problem 5: Kanskje du har litt skjeve skiver, skivene blir ofte skjeve hvis de går varme.

Problem 7:Sjekka sikring til dette?

Håper dette var til litt hjelp!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vil tro at det er kalstartdysa..

2. Sjekk traversforinger..

3. Jeg har også en "klirring" fra området der - det er eksosanlegget som vibrerer mot det ene opphenget under girkassa.

4. Det pleier å tikke ganske bra fra dysene ja - trodde det var ventiltikking først men verkstedet sa at det skulle være slik...

5. Det er slitte casterstag foringer som forårsaker ristingen - har slik på begge e28ene mine...

6. Her er det bare å sjekke sikringer, pærer og kabling.

7. At service indikatoren er død tyder på at batteriet i spedometeret er gåent - er veildig usikker på om det skal ha noe å si for turtelleren. Sjekk kabelene bak spedometeret og giveren til turtelleren...

8. Usikker på hva det kan være - men det er nok slik at moteren har fått eksta luftkjøling over fjellet.. bør ikke være noe problem så lenge den ikke går varm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...