Gå til innhold

Legge ut bilen (e) mine her?

Share

Anbefalte innlegg

Henrik,

Jeg synes også jeg skal gjøre dette, men det blir desverre langt frem i tid! Tror det er ganske håpløst så lenge jeg går på skole. :?

Høres veldig bra ut at motorene er til å stole på, men hvordan er automatkassene og høy km? E32 750i kom vel kun med automat, så det er vel det det må bli? Finnes det andre manuelle kasser som passer?

Ellers takk for super info! 550i er et prosjekt jeg virkelig kunne tenkt meg å gjennomføre. Faktisk mest for prosjektets skyld. Klarer meg helt fint med 2-literen til vanlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du vil være litt ekstra rå så kan du jo finne en S70 motor den som sitter i 850CSI da har du jo 380hk! :) Den vanlige 750motoren slår jo ikke en vanlig 315hk M5 motor i ytelse. Men selvfølgelig det er jo en V12! RESPEKT! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke girkassene blir store problemet, av to enkle grunner...

1.

De ER meget sterke de òg, og holder lenge.

2.

OM den skulle ta kvelden er det ingen grunn til å uroe seg, dette er billig og greit å få tak. Tenker du får en slik kasse for 3-4000,- ferdig fraktet til Norge:)

Eneste manuelle kassen som passer direkte på er kassen fra 850i/Ci/CSI. Disse er SVÆRT sjeldne, relativt kostbare og en annen ting er at de ikke produseres lenger... Noe som fører til at dersom du trenger en reservedel til den, må den produseres på nytt = KOSTBART!!!

Automatkassen er ypperlig avstemt til denne motoren og en E34 vil aldri bli en utpreget banebil uansett. Så hvorfor bry seg?

Nautilus!

Sammenlignet med HK er nok V12eren underdanig S38, men sammlign dreiemomentet og effektkurvene på disse motorene og pipa får nok en annen lyd :) Jeg skal være den første til å innrømme at en S38 motor (en S50 også for den del) er langt mer underholdene. Men en M70 har nok mye mer "tilgjengelig" og rå kraft 8)

Hvis man vil gå virkelig hinsides så er det jo bare å montere på overlading på en M70 - motoren er jo perfekt for slikt! Den har lav kompresjon, bygget svært solid, relativt lett osv. Tenker at men ganske så enkelt skal kunne dra ut 5-600HK uten å gjøre noe internt med motoren. Bi-kompressor hadde vært noe :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...