Gå til innhold

VW problemer

Jarle Skoftedalen
 Share

Anbefalte innlegg

nei, ingen merkbare lyder... men hvis jeg forsiktig prøver å presse den i gir så forandrer motoren lyd, turtallet synker litt.. :-k men den går ikke i gir, tør ikke presse no særlig... aldri skrudd på fuckings framhjulstrek før, hehe...

Hmmm...hvis det er utløserlageret/trøstelageret så skal det normalt være ulyd når clutchen er inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og har du sjekket at clutchen løser ut 100%, for hvis den ikke gjør det vil du ikke få den i gir.

Sett bile i 1. gir og start på ett helt flatt dekke eller jekk opp det en framhjulet, hvis det er drift på dette hjulet når du trykker inn clutchen så må du sjekke om du har lekkasje på slavesylinderen på clutchhuset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en -98 Passatan tidligere, den var helt lik da clutchen gikk til h...... på den. :evil: Merket nesten ingen forskjell på pedalen, sansynligvis p.g.a. hydraulisk clutch. :?: Det som også var rart var at det skjedde plutselig. Kjerringa kom hjem med bilen, og da ho skulle ut igjen virka det ikke. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men det som er så rart er at det kommer og går... hu klaga på at bilen var vrang, så prøvde jeg den litt senere og da var den helt fin! men når vi skulle ut en tur seinere på kvelden var det umulig å få den i gir, men alt går greit så lenge bilen ikke går... Testa også å starte bilen i gir med clutchen inne for å se om clutchen hadde satt seg eller no, og da fungerte jo clutchen... men fikk den ikke ut av gir.. hehe... skjønner lite.. noen som har pella ut ei kasse på polo før?? mye stress??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men det som er så rart er at det kommer og går... hu klaga på at bilen var vrang, så prøvde jeg den litt senere og da var den helt fin! men når vi skulle ut en tur seinere på kvelden var det umulig å få den i gir, men alt går greit så lenge bilen ikke går... Testa også å starte bilen i gir med clutchen inne for å se om clutchen hadde satt seg eller no, og da fungerte jo clutchen... men fikk den ikke ut av gir.. hehe... skjønner lite.. noen som har pella ut ei kasse på polo før?? mye stress??

Jeg vet ikke konkret hva som er galt, men jeg tror vi ganske sikkert kan si at problemet er clutch´en på en eller annen måte. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...hvis det er utløserlageret/trøstelageret så skal det normalt være ulyd når clutchen er inne...

Hva er det hvis det er ulyd når clutch-pedalen ikke er trykt inn da?.. Vet du det?.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det hvis det er ulyd når clutch-pedalen ikke er trykt inn da?.. Vet du det?.. :?

Ikke annet enn at motoren da evt. vil påvirke deler av gearkassen og der kan jo mange rare lyder oppstå. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjorde hverfall et tappert forsøk, hehe, bilen begynte å kjøre selv om jeg hadde clutchen inne når jeg kjørte bak til verkstedet, og når jeg liksom skulle prøve å begynne så så det ut som et ormebol av ledninger og krimskrams, hehe.. så til mandagen tauer jeg den til et verksted får å få bytta clutch :wink:hvor mye er vanlig å betale for clutchbytte da?? har alltid gjort det selv, men som sagt aldri på framhjulstrekk..

Hvofor kunne ikke alle biler hatt bakhjulstrekk?? hehe.. mye morsommere å kjøre og skru på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...