jcvold Skrevet Januar 18, 2005 Skrevet Januar 18, 2005 jeg har et k&n filter som jeg monterte for ca 8 mnd siden,og nå begynner det å "tette seg til".det er synelig at det er skittent.hvordan rense dette? jeg har hørt om folk som legger det i ei bøtte vann...tåler det dette?
alexrh Skrevet Januar 18, 2005 Skrevet Januar 18, 2005 Spray på rensemidell. La det virke litt. Deretter skyller du med vann innenfra og utover. Når det er rent så sprayer du på olje. Kjøp KN rensesett.
BalleKnalle Skrevet Januar 18, 2005 Skrevet Januar 18, 2005 Jepps... sjekk oxo her. http://www.knfilters.com/clningins.htm
erlings Skrevet Januar 18, 2005 Skrevet Januar 18, 2005 økonomivarianten er: skyll i vaaarmt vann, tørk og spray med kjedespray.... jeg har et k&n filter som jeg monterte for ca 8 mnd siden,og nå begynner det å "tette seg til".det er synelig at det er skittent.hvordan rense dette? jeg har hørt om folk som legger det i ei bøtte vann...tåler det dette?
1985-e30 Skrevet Januar 19, 2005 Skrevet Januar 19, 2005 en annen billigvariant er å la d trekke i bensin en stund... så spraye med filterolje... leste det på en side der det stod mye om filtre... ja...
Gunnar Skrevet Januar 19, 2005 Skrevet Januar 19, 2005 Har hørt påstander om at det ikke er bra å rense de i bensin. Påstanden går ut på at bensinen tar knekken på masse små fibre som skal stoppe støv og dritt...
1985-e30 Skrevet Januar 20, 2005 Skrevet Januar 20, 2005 ja jeg fikk og hvite det samme... etter jeg hadde gjort det... var litt derfor jeg svarte, for å se hvilken mening andre hadde om det...
BalleKnalle Skrevet Januar 20, 2005 Skrevet Januar 20, 2005 Tror en skal følge instruksene fra K&N jeg....
mAZE Skrevet Januar 21, 2005 Skrevet Januar 21, 2005 Er jo bare å lese på KNfilter.com der et ang rensing. I punkt 4 står det jo :"NO gasoline" Så da er det vel ganske greit da.
cmn Skrevet Januar 21, 2005 Skrevet Januar 21, 2005 Green rensekit funker glimrende på Green-filter hvertfall. Kunne nesten ikke tro det var samme filteret! Veldig fornøyd. Akkurat som nytt igjen!
Fredrik Skrevet Januar 21, 2005 Skrevet Januar 21, 2005 Det er mulig man ikke skal bruke bensin til å rense et K&N filter med, men teknisk sprit eller white spirit tror jeg burde gå bra.
BalleKnalle Skrevet Januar 21, 2005 Skrevet Januar 21, 2005 Use only K&N air filter cleaner. NO gasoline cleaning. NO steam cleaning. NO caustic cleaning solution. NO strong detergents. NO high pressure car wash. NO parts cleaning solvents. Any of these NO's can cause harm to the gauze filter media, plus shrink and harden the rubber end caps. Fy fy
1985-e30 Skrevet Januar 23, 2005 Skrevet Januar 23, 2005 "Filter Maintenance To maintain good filtration performance, regular cleaning and application of filter oil is necessary. Otherwise the performance will be worse than the original. The cleaning period depends on driving conditions but a 6 month period is acceptable for average maintenance time. Maintenance exist of two sections: Cleaning and oiling.. To clean the filter, pour some gasoline into something like a large, PVC bottle, and dip the filter into the gasoline for 1-2 hours. Rinse the filter and let it dry. Re-oil the filter by spraying the oil onto the inside surface. Thats all.." Tatt fra http://www.tuninglinx.com/html/a_filters.html der leste jeg det for en stund siden... vet ikke hvor mye man skal stole på den siden, men jeg har ikke hatt noen bivirkninger av det... men filteret mitt er jo bare noe jalla greier, Kingdragon...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå