Tommy Skrevet Januar 19, 2005 Share Skrevet Januar 19, 2005 Dere som har 318is, hvordan er denne bilen i bensinforbruk? Jeg har en '92 mod, som nettopp har runa 200 000km, å etter at jeg kjøpte denne, å hadde kjørt litt over en halv tank, så synes jeg at det så ut som den brukte litt mye bensin, så jeg fylte opp, å ja riktig, den hadde brukt ca 1,2 l/mil på litt blandet kjøring. Det lukter ikke bensin av bilen, å det er ingen lekkasjer. Bilen er oppgitt til et gjennomsnitt forbruk på ca. 0,85 l/mil. Noen som vet hva som kan være galt? den burde ikke ligge på over literen på mila. Bilen har sebring effektanlegg, og K&N innsatsfilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 19, 2005 Share Skrevet Januar 19, 2005 Jeg vet ikke hva som kan være galt (lambdaen her også kanskje ) men til sammenligning bruker min 318ti med samme motore som din isbil har, jevnt 0,8 l/mil. Det har hendt et par ganger at jeg har målt litt mer men det er relativt skjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 19, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2005 Har sjekket den, med check control, og den kommer opp uten noen feilkoder, å den sviver helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 19, 2005 Share Skrevet Januar 19, 2005 Men har dere virkelig den samme motoren ? Iht. ETK ble E36 318ti faktisk produsert med både M42 og M44 motoren i perioden fra og med 01/1995 til og med 01/1996. En E36 318iS fra 1992 kan kun ha en M42 motor. Hva skiller en M42 fra en M44 motor ? Ikke mye...begge har 140 HK ved 6000 rpm, men M44 motoren har 181 Nm ved 4300 rpm der M42 motoren har 175 Nm ved 4500 rpm. M42 motoren er også på 1796 cm3, mens M44 motoren er på 1895 cm3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 19, 2005 Share Skrevet Januar 19, 2005 Min bil har M42 utgaven så det er den samme som står i Tåmi sin bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manta-a Skrevet Januar 20, 2005 Share Skrevet Januar 20, 2005 Har samme problem med min e-30 is jeg.Bruker 1.3 på mila på bykjøring.Har hatt bila inn til emm sport her i trondheim og de har målt bensintrykk,sjekka dysene,bytta etpar pakninger på innsuget.Og på mars/april ifjor bytta jeg allt av plugger og luftfilter,Olje skift og besinfilter,og retur rør til tanken. Og emm sport har ikke funnet ut hva som feiler bilen.....Er litt rar når jeg starter den opp når den er varm.Den lugger og det virker som den får for mye bensin.Er som om det antennes bensin i eksosen.Har drevet og forsket på det siden jeg kjøpte bilen i februar ifjor.Og har ikke funnet ut en dritt.Og det har ikke emm sport heller..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 20, 2005 Share Skrevet Januar 20, 2005 Har samme problem med min e-30 is jeg.Bruker 1.3 på mila på bykjøring.Har hatt bila inn til emm sport her i trondheim og de har målt bensintrykk,sjekka dysene,bytta etpar pakninger på innsuget.Og på mars/april ifjor bytta jeg allt av plugger og luftfilter,Olje skift og besinfilter,og retur rør til tanken.Og emm sport har ikke funnet ut hva som feiler bilen.....Er litt rar når jeg starter den opp når den er varm.Den lugger og det virker som den får for mye bensin.Er som om det antennes bensin i eksosen.Har drevet og forsket på det siden jeg kjøpte bilen i februar ifjor.Og har ikke funnet ut en dritt.Og det har ikke emm sport heller..... Har du sjekket lamdaføleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manta-a Skrevet Januar 20, 2005 Share Skrevet Januar 20, 2005 Tror ikke det skal feile den noe for den gikk jo igjennom eu kontrollen på april ifjor uten noen annmerkninga på lamda sonden.Har hatt den ute og rengjort den da...Har hatt så høyt forbruk på den sia jeg kjøpte den da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå