Gå til innhold

Senking Problem!


Jovie
 Share

Anbefalte innlegg

Var å skulle godkjenne senke fjørene mine for 2 dager siden å fant ut at jeg måtte ta 4hjulskontroll for å få de godkjent. men nå ringte verkstedet å sa at det ikke er mulig å godkjenne. Så om noen vet om noen spesifikasjoner for hjulinstilling med jamex fjører hadde det vært helt supert!! Bilen er senket 60/40 med helt nye jamex fjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamex-fjærer er vel stort sett TÜV-godkjente? Da skal du ha fått med TÜV-papirer når du kjøpte de, og så er det bare å ta hjulstillingskontroll på et verksted og få en kontrollseddel/bekreftelse/kvittering på det, og vise alt hos Biltilsynet.

Verkstedet har jo ikke noe med godkjenning eller ikke å gjøre. De skal bare gjøre det du ber de om (så sant det ikke er PKK, såklart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjent 4 hjulskontroll? Den er jo for ditt eget beste, for å forhindre sporing, feil vinkel på dekk/felg. Verkstedet bør jo kunne ta en 4 hjulskontroll og justere rette vinkler? Skal jo ikke ha noen betydning hvilket merke fjærene har?

Biltilsynet godkjenner med å kjenne på fjærene, at de ikke er løse og teller vindinger og måler tykkelse. Pluss at de sjekker tuv papirene. Og at alt stemmer overens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BalleKnalle, Biltilsynet krever vanligvis bevis på gjennomført hjulstillingskontroll også etter senking. Naturlig nok, siden mange bare senker og gir f. Da har man ikke akkurat optimalt veigrep...

Synes forøvrig det høres rart ut at verkstedet ikke klarer å justere camber og spissing til noe som er fornuftig. Det skal da ikke være rocket science. Tror jeg hadde ringt et annet verksted og hørt hva de krevde for å få det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BalleKnalle, Biltilsynet krever vanligvis bevis på gjennomført hjulstillingskontroll også etter senking.

Godt mulig, men har aldri blitt sjekket hos meg... :-k

Tror jeg hadde ringt et annet verksted og hørt hva de krevde for å få det gjort.

Enig! Hørtes veldig rart ut... Klarer de ikke jobben så finn noen andre som kan det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bablet noe om at det må gå innom det som er opgitt av bmw som maks avvik... Og når det ikke gjør det så er det en ikke godkjent 4hjulskontroll. Ergo får ikke godkjent.. Men han sa noe om at viss jamex har gjort egne tester å jeg kunne få tak i dem avvika fra jamex kan det godkjennes.. Noen som vil hjelpe å finne? jeg finner ikke :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg vilken model din bil er, men om det er en e30 er det ikke muligheter for å justere annet enn spissing foran orginalt.

Det finnes foringer og tårnlager å få kjøpt som gjør disse vinklene justerbare, men de er forholdsvis dyre.

Hvor langt utenfor kravene var verdiene på bilen din?

Har ganske nylig vert å godkjent e30 med 60/40 senkesett med verider litt utenom data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...