Gå til innhold

Noen som kan hjelpe? 325 e36 92mod

Mavoma
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har spurt mange personer, mekanikere osv ingen som veit noe.

Jeg starter bilen min nårr den er varm, bilen starter helt fint. Stopper jeg bilen nårr den er varm ca.90grader å den står i ca.1t så er den veldig tungstartet, noen ganger må jeg file på starteren opptil 5ganger. Noen sier det er dysene, jeg har tatt diagnose å ingenting feil der, jeg har også prøvd med dyserens. Håper på svar! :cry: 325 e36 92mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du tuller. Nåla er nok fortsatt i det blå feltet når motoren er 45-50 grader... ;)

Standard termostat for E36 i Norge er 92 grader. Standard for E34 er 80 grader. Varierer med andre ord litt, men 80-90 grader er det normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke svaret, men jeg husker at jeg hadde et problem med tilsvarende symptomer vedr. en gammel Porsche 924 jeg hadde for mange år siden. Jeg fant verkstedmanualen på nettet og den beskriver følgende muligheter for lekkasjer som bør sjekkes: injectors, cold start valve, warm-up regulator og fuel distributor. Alt. kan det kanskje være at returventilen til bensinpumpen ikke virker slik den skal, men mest trolig er det at det er en eller annen lekkasje som fremkaller problemene. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har og en kompiss har liknende problem, vist den har stått alt ifra 5 minutt til en time er den av og til tungstartet, ka det er vet eg ikkje men eg har hatt en ide om at det er noe med bensin trykket! høres ut som den ikkje får bensin med en gang!

Men dette er bare en teori, lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... men den er ikke tungstartet nårr den er kald, da starter den med en gang, det er det som er så rart :shock: han den vært likedan når den har vært varm som nårr den har vært kald så. Muligens dysene drypper litt nårr jeg stopper, å nårr den er varm så klarer den ikke å fjerne all bensin :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...