Gå til innhold

E39 en lett/vanskelig bil å stjele?


O'Reily
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke det at jeg har planer om det, men mor og fars '99 520iA ble stjålet tidlig i vinter og når vi snakket med en selger på Tronrud Bil hadde han vanskeligheter med å tro på det. Han trodde at noen hadde fått kopiert originalnøklene nede i Tyskland eller noe. Bilen var forøvrig importert og kjøpt hos Technicas i Lier.

Noen som har noen erfaringer med dette eller har hørt historier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel av de raske Audiene som opp igjennom årene har blitt stjålet og brukt som fluktbiler o.l skal visstnok ha blitt stjålet ved hjelp av orginalnøkkel. Personen eller firmaet som har importert bilen til Norge har beholdt en av reservenøklene og solgt denne videre til kriminelle som igjen har dratt til oppgitt adresse og bare hentet bilen. Enkelt, ikke sant?

Det koster ikke mange hundrelappene å kode om en startsperre og dette kan være en rimelig forsikring om man skulle være usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme tror forsikrings selskapene! "Biler med startsperre kan ikke stjeles uten nøkkel". Bare så synd at mange ti-talls biler blir stjålet hvert år i Norge med startsperre?! Leste i bladet Motor om en uheldig stakkar som hadde blitt frastjålet sin VW(med startsperre/rattlås). Forsikrings selskapet nektet å utbetale erstattning! :shock: De mente at det ikke gikk å stjele bil med startsperre. De mente at han hadde gjort ugjerningen selv og sikkert solgt bilen? Makan til frekkhet sier jeg!... Mannen engasjerte advokat som ble satt på saken. Det endte med at advokaten fant ut at 12 lignende biler hadde blitt stjålet. Noen kan bortforklares med "import" kanskje, men ikke alle :?: ! Men det endte godt og den uheldige fyren fikk pengene han hadde krav på...

Men det finnes oxo mange useriøse verksteder som ikke passer på f.eks nøkkelskap til kunde biler o.l Lett for noen proffer å ta kopi av nøkler da...Men alt av bil kan vel stjeles uansett sikkerhets utstyr. Kanskje ikke den vanlige mannen i gata klarer det, men det er tydeligvis noen som kan.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg har planer om det, men mor og fars '99 520iA ble stjålet tidlig i vinter og når vi snakket med en selger på Tronrud Bil hadde han vanskeligheter med å tro på det. Han trodde at noen hadde fått kopiert originalnøklene nede i Tyskland eller noe. Bilen var forøvrig importert og kjøpt hos Technicas i Lier.

Noen som har noen erfaringer med dette eller har hørt historier?

De er IKKE mulig å stjele en E39 dersom tyven ikke har har tilgang til nøkklene.Har jobbet med BMW i 5 år,alle de sakene hvor biler er forsvunnet har det blitt brukt nøkler i bilen.F.eks ved at folk har hatt innbrudd i hus/leiligheter først og så er bilen blitt stjålet etterpå.Eller ved at folk har mistet en nøkkel.Dessuten er det mulig å se hvilken nøkkel som er brukt i bilen sist(hver nøkkel har sitt eget nr). Har vært borti tilfeller hvor folk har sagt at bilen har blitt stjålet og eier har sagt at 1 nøkkel har vært å¨avveie.Men når eiers nøkkel har blitt kontrollert, så var det den som var blitt brukt i tenninga sist.Husker mannen ble laaaang i ansiktet da når forsikringsmannen sto der samtidig som det ble slått fast.Ble vel et oppgjør på "kammerset".

Ps:Du kan gå til BMW-forhandlere å få sperret nøkkler som er på avveie,men dette betyr at hvis noen skulle få tak på den nøkkel som er på avveie så vil de fortsatt komme inn i bilen.Men de vil IKKE få startet den.Ergo kan du jo ikke ha noe av verdi liggende i bilen noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er IKKE mulig å stjele en E39 dersom tyven ikke har har tilgang til nøkklene.
Vel, det er jo mulig da:

345025.jpg

Står en slik til salgs på finn.no

Det er ikke mange som reagerer om du kommer med en lastebil og bare henter en bil på IKEA tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann....dette her hørtes jo skremmende ut...

Da jeg kjøpte min bil (en E36 da..) fikk jeg bare med en nøkkel...

Han jeg kjøpte den av sa at han fikk den med bare en nøkkel, og bilen er importert....

Har jo ikke noen form for startsperre såvidt jeg vet....gfff....

Lite vits med alarm da, viss noen faktisk har den ene orginal nøkkelen liggende en plass :shock::(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kun én nøkkel og én Defa fjernkontroll til femmeren. Er det mulig å kode om Defaen på noen måte?

... kanskje ikke den mest attraktive bilen lenger, men det er bare uker siden det ble stjålet en nesten lik 520i i Rogaland. Da var det riktig nok en narkis, men kjipt er det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk bare en eneste nøkkel ja...trodde vertfall jeg skulle hatt to... :shock:

Men ikke så mye å gjør med det, kan ikke akkurat true han jeg kjøppte den av heller siden han ikke fikk fler selv `jeg skal faen ha en nøkkel til`

:P

Kanskje en eller annen gammel eier nedi Tyskland har den ennå, ikke så stor sjangs for at vedkommende skulle reise til Norge for å stjele`n tilbake liksom, men litt ekkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er IKKE mulig å stjele en E39 dersom tyven ikke har har tilgang til nøkklene.
Vel, det er jo mulig da:

345025.jpg

Står en slik til salgs på finn.no

Det er ikke mange som reagerer om du kommer med en lastebil og bare henter en bil på IKEA tror jeg.

Alarmen vil gå når du skal ta bilen opp på planet for E39 har såkalt lutnings-sensor.Og tyven får jo fotsatt ikke startet bilen,så så vedlig mye glede gir det vel ikke :lol: Men det er klart at om at,hvis om at osv. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann....dette her hørtes jo skremmende ut...

Har jo ikke noen form for startsperre såvidt jeg vet....gfff....

Ettersom det er en 95 modell så er det nok startsperre ja. Får å finne det ut kan du prøve å åpne nøkkelen og se om du finner en liten svart chip i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...