Gå til innhold

Montere plasystation 2


Anbefalte innlegg

vel, en kamerat av meg monterte nettopp xbox i sin E30 cab. Xboxen passe helt perfekt oppi hanskerommet, men problemet kom når ledningene skulle monteres bak. passa akkurat ikke, å han måtte begynne å sage å bore....

Xbox som er modifisert, kan du ha remote switch på, altså den kan ligge i bagasjerommet å du kan slå den på via en knapp eller fjernkontrollen som ligger inne i bilen. Tingen er at cd-rommen har en holdebryter som er særdeles enkel å flytte fram til f.eks dashbord ol. den har 2 tynne kabler og er en enkel greie å håndtere...hvem greier ikke å få en holdebryter til å funke? :lol:

Xbox og playstation får forresten ikke plass under setene(ikke recaro vertfall).

Du kan også ta playstationen/xboxen ut av sitt orginale kabinett og lage deg et nytt et som kansje er litt tynnere eller mindre. Nye spillemaskiner er så å si lik en vanlig PC. Det er bare å prøve seg fra, kan ikke ødelegge noe(hvis du ikke mister en skrue eller noe på hovedkortet mens du har strøm på...noe en kamerat av meg gjor, og det endte med null bilde, og masse lyd hehe :P )

Til slutt, ville anbefalt xbox hvis du skal gå gjennom stresse med å montere en spillemaskin. Xbox er et mediasenter, i forhold til teite playstationen.

Skal finne en link til en som har skikkelig greie på modifisering av xbox, han jeg har gjort det hos, og han alle kameratene mine har gjort det hos. En tøffelhelt med sans for elektronikk hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstera mi fikk chippa Xbox Crystal med to controllere og 160gig disk til jul. Tror det kom på 3300-3400,- helt ferdig (med masse spill og filmer inne). Chip, montering av chip/disk og kopiering kosta 800,- totalt. En venninne betalte 600,- for det samme på en eldre Xbox, bortsett fra kopiering.. Så du får nok chipper en god del billigere enn 800,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tenkte å montere en playstation 2 i bilen min.

Hvor kan jeg montere denne?

Tenkte litt på enten hanskerommet eller i midtarmlene til baksetet. Skal også plassere en cd veksler et sted i bilen,

noen som har forslag? bilder av installasjoner?

Hva skal man med PS2 i en bil egentlig,spille kan man gjøre i godstolen i stua.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Xbox som er chippa osv i bilen min (E36), den er montert under hanskerommet, passer meget pent der da det er lett for passasjer å slå den på/av.

Anbefaler Xbox før PS2!

Chippet xbox med kanskje noen spill osv koster ca 2000,- + (se qxl.no feks)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ville heller gått for en chippa xbox med 200gig disk eller noe! Optimalt for bilbruk. Masse mp3er, spill og filmer, så slipper du å bytte CDer.

Gunnar, hva mer trenger du enn X-BOX, til styring og valg av filer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar, hva mer trenger du enn X-BOX, til styring og valg av filer osv.

Du tenker bare til selve bruken av den?

Alt styres enkelt via de vanlige Xbox-controllerene, i hvert fall med Avalaunch-greia (chipsak). Har ikke prøvd ikke-chippa Xbox, så jeg vet ikke hvordan det funker til vanlig... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

org. x-box styres også(ganske åpenlyst... :P ) av kontrollen. Men problemet kommer hvis man skal se dvd med orginal x-box, for da trenger du et såkalt dvd kit. derfor legger du ut et par kroner mer å modder den. du trenger ikke mer enn det der teite james bond spillet for å modde boxen, trenger egentlig ikke chip....

bug greie...

altså, du trenger: En PC med nettverkskort og kryssa kabel, et stk. teit james bond spill(husker ikke helt hvilket, men det var det første som kom til xbox tror jeg), en xbox seff hehe, og en større hardisk.

Koster deg 800 kroner til sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...