Gå til innhold

Ettermontering av xenon

Power
 Share

Anbefalte innlegg

Vær imidlertid obs på at mange av disse ettermonteringssettene ikke er godkjente...Xenon hovedlys skal bl.a ha automatisk nivåregulering. :wink:

Har ettermontert xenon på to av mine hoved lys(var gjort før jeg kjøpte bilen)

Disse er det ikke automatisk nivåregulering på,men har du et godt forholdt til din EU kontrollør så går det glatt gjennom kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har høytrykksspylerdyser trenger man ikke pussere på lyktene.

På de bilene jeg har sett det på vises nesten ikke dysene når de ikke er i bruk. De ligger inne i fangeren og kommer ut å spyler to ganger med høyt trykk på lyktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til automatisk høydregulering skal det være høytrykksspyler dyser på lyktene.

Hva mener du?"Høytrykksspyler dyser"......

Jeg har vanlige spylerdyser,man trenger vel ikke noe kraftigere enn det?

Jeg tror lovkravet er at man ganske enkelt skal ha muligheten for å vaske frontlyktene med vann mens man kjører, men at dette systemet typisk er med "høytrykkspylerdyser" i dag...derav navnet. Hvis dine spylerdyser ikke faller inn under kategorien "høytrykk" er det ikke vanskelig å ettermontere en kraftigere pumpe og noen nye dyser/spredere. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg spurte på biltilsynet om det var påbudt med lyktespylere fordi jeg ikke har det på min bil. Svaret jeg fikk var at det ikke er påbudt, men at det er en sikkerhetsforanstaltning som de aller fleste biler har. På biler i europa er det med i en ekstrapakke kalt "nordic"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til automatisk høydregulering skal det være høytrykksspyler dyser på lyktene.

Hva mener du?"Høytrykksspyler dyser"......

Jeg har vanlige spylerdyser,man trenger vel ikke noe kraftigere enn det?

Jeg tror lovkravet er at man ganske enkelt skal ha muligheten for å vaske frontlyktene med vann mens man kjører, men at dette systemet typisk er med "høytrykkspylerdyser" i dag...derav navnet. Hvis dine spylerdyser ikke faller inn under kategorien "høytrykk" er det ikke vanskelig å ettermontere en kraftigere pumpe og noen nye dyser/spredere. :wink:

Jeg regner med att de spylerdysene som sitter på min E38 kommer inn under kategorien "høytrykk"

De vasker i hvertfall lyktene veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...