Gunnar Skrevet Februar 4, 2005 Share Skrevet Februar 4, 2005 Begynner å bli litt lei av elendig radio i bilen, og jeg har koblet opp ISO-kontakter selv, og vet at jeg ikke har koblet opp antenneforsterkeren, så det er nok det som er problemet (som på de fleste BMWer med dårlig radio og antenne i ruta...). Cluet er at jeg ikke vet hvilken ledning det er. Den eneste løse jeg finner i farten er denne: Noen som kjenner den igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Februar 4, 2005 Share Skrevet Februar 4, 2005 såvidt jeg vet så skal det være en hvit/sort .5 kabel som går til antenneforsterkeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Februar 4, 2005 Share Skrevet Februar 4, 2005 Ligner på den du har der Gunnar, men den må kobles til tennings strøm, å ikke direkte til "batteristrøm", for da tapper den batteriet på en natt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 4, 2005 Share Skrevet Februar 4, 2005 Ta en ledning med en 2-3 amp. sikring mellom og test om radioen blir bedre. Enklere blir det ikke. Denne koples helst på remoteledningen på spilleren. Som oftest blå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2005 Takker gutter! Kan vel koble den på el.antenne på spilleren? Remote vil jeg helst bruke til effektforsterker litt senere. Gir det et forsøk med sikring mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 8, 2005 Share Skrevet Februar 8, 2005 Ang. el.antenne så kan du bruke samme remote til antennen og til forsterkeren. Ikkeno problem. Men drit i hele elantenna. Mye dyrere enn vanlig teleskop og dårligere mottak. Rett og slett bortkasta pæng. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2005 Det du sa nå skjønte jeg ikke helt.. Trodde du jeg mente å montere el.antenne eller hva er greia? Jeg mente å koble antenneforsterkeren til el.antenne-styringen fra spilleren. Remote-saken er vel ikke dimensjonert for noe annet enn å slå av og på effektforsterkere? Skal ikke antenneforsterkeren ha strøm gjennom spilleren, eller er det bare en av/på-switch det og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 9, 2005 Share Skrevet Februar 9, 2005 Misforstod litt her ja. Trodde du ville montere el antenne på bilen. Men ser det nå. Det er riktig at remoten ikke gi ut noe særlig strøm siden den bare skal skru på en forsterker. Men det samme gjelder for antenneforsterkeren. Det skal bare skrus på den også. Akkurat som en effektforsterker. Så helt riktig Gunnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJ Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 Jeg har en slik el-antenne og får ingen signaler inn, noen som har peil på hva det kan være? Er litt irriterendes å ha en radio som ikke virker :\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 30, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2005 Glemte å legge inn fasiten her.. det var altså den mystifistiske ledningen på bildet i første innlegg som var til antenneforsterkeren. Jeg koblet den til "el.antenna" på ISO-kontakten og plutselig hadde jeg bra radio. Takk for hjelpen gutter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet April 10, 2005 Share Skrevet April 10, 2005 Er den ledningen du viser en original ledning? Går altså ikke ledningen til antenneforsterkeren i original pluggen til radioen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 10, 2005 Forfatter Share Skrevet April 10, 2005 Jeg har ikke BMW-plugg på min. Regner med den har blitt fjernet av en tidligere eier. Derfor vil jeg tro det er originalledningen som skulle gått i pluggen. Har koblet på ISO-kontakt, manglet bare antenneforsterkeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stolnes Skrevet Desember 15, 2007 Share Skrevet Desember 15, 2007 Jeg har slitt med dårlig radiodekning i min '91 525i så lenge jeg har hatt den (over 2 år...). Sjekket det opp i dag, etter å tilfeldigvis ha lest om den hvite ledningen her. Fikk skjøtet denne inn på remote-ledningen fra spilleren, og vips - meget bedre radiodekning! Så tusen takk for tipset, og merk deg dette hvis du har E34 med dårlige radioforhold!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå