Gå til innhold

Tilkobling av antenneforsterker E34 / Ukjent ledning


Anbefalte innlegg

Begynner å bli litt lei av elendig radio i bilen, og jeg har koblet opp ISO-kontakter selv, og vet at jeg ikke har koblet opp antenneforsterkeren, så det er nok det som er problemet (som på de fleste BMWer med dårlig radio og antenne i ruta...).

Cluet er at jeg ikke vet hvilken ledning det er. Den eneste løse jeg finner i farten er denne:

ATT00890.jpg

Noen som kjenner den igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. el.antenne så kan du bruke samme remote til antennen og til forsterkeren. Ikkeno problem. Men drit i hele elantenna. Mye dyrere enn vanlig teleskop og dårligere mottak. Rett og slett bortkasta pæng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sa nå skjønte jeg ikke helt.. Trodde du jeg mente å montere el.antenne eller hva er greia?

Jeg mente å koble antenneforsterkeren til el.antenne-styringen fra spilleren. Remote-saken er vel ikke dimensjonert for noe annet enn å slå av og på effektforsterkere? Skal ikke antenneforsterkeren ha strøm gjennom spilleren, eller er det bare en av/på-switch det og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstod litt her ja. Trodde du ville montere el antenne på bilen. Men ser det nå.

Det er riktig at remoten ikke gi ut noe særlig strøm siden den bare skal skru på en forsterker. Men det samme gjelder for antenneforsterkeren. Det skal bare skrus på den også. Akkurat som en effektforsterker.

Så helt riktig Gunnar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Glemte å legge inn fasiten her.. det var altså den mystifistiske ledningen på bildet i første innlegg som var til antenneforsterkeren.

Jeg koblet den til "el.antenna" på ISO-kontakten og plutselig hadde jeg bra radio. :o

Takk for hjelpen gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har ikke BMW-plugg på min. Regner med den har blitt fjernet av en tidligere eier. Derfor vil jeg tro det er originalledningen som skulle gått i pluggen. Har koblet på ISO-kontakt, manglet bare antenneforsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Jeg har slitt med dårlig radiodekning i min '91 525i så lenge jeg har hatt den (over 2 år...). Sjekket det opp i dag, etter å tilfeldigvis ha lest om den hvite ledningen her. Fikk skjøtet denne inn på remote-ledningen fra spilleren, og vips - meget bedre radiodekning! :)

Så tusen takk for tipset, og merk deg dette hvis du har E34 med dårlige radioforhold!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...