Gå til innhold

BMW 535d med M-pakke


 Share

Anbefalte innlegg

Ja...denne maskinen er helt utrolig rå...560 Nm ved 2000 rpm og 272 HK ved 4000 rpm er helt klart "spitzenklasse". :D Jeg hadde ikke valgt M-pakken, men det er mest fordi jeg liker "ulv i fåreklær" konseptet og ikke nødvendigvis fordi denne M-Pakken ikke var fin. Tenk at en E60 535d Touring klarer både 0-100 Km/t og 0-1000 meter hurtigere enn en E46 330i. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ja en får det.... Når det i tillegg er en Bi-turbo diesel motor under panseret legger ikke akkurat det en demper på "må-ha" følelsen... :D

Men det gjør sikkert en pris på Nkr. 854000,- ...før ekstrautstyr. :?

Snakket med bruktimportør idag, (X3), og vi kom inn på hva man tjener mest på å ta inn.

Da nevnte han ektrautsyr. Ett eksempel var Navi/tv til X3 som kostet noe å 30-tusen i Norge. Denne koster ca.18tusen i Tyskland, og ER IKKE avgiftsbelastet inn til Norge i.flg han.

Det vil si at beløpet imellom er en ren nettofortjeneste for BMW-forhandleren i Norge. Ikke rart at de skal prakke på oss alt utstyr om dette er tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en får det.... Når det i tillegg er en Bi-turbo diesel motor under panseret legger ikke akkurat det en demper på "må-ha" følelsen... :D

Men det gjør sikkert en pris på Nkr. 854000,- ...før ekstrautstyr. :?

Snakket med bruktimportør idag, (X3), og vi kom inn på hva man tjener mest på å ta inn.

Da nevnte han ektrautsyr. Ett eksempel var Navi/tv til X3 som kostet noe å 30-tusen i Norge. Denne koster ca.18tusen i Tyskland, og ER IKKE avgiftsbelastet inn til Norge i.flg han.

Det vil si at beløpet imellom er en ren nettofortjeneste for BMW-forhandleren i Norge. Ikke rart at de skal prakke på oss alt utstyr om dette er tilfelle?

Dine betraktninger har du helt rett i...det meste av ekstrautstyr bør man ettermontere etter at bilen er innregistrert i Norge...hvis det er mulig. Heldigvis har moderne biler såkalt multiplexing og bilene har derfor ofte mye ektrautstyr montert fra fabrikken som ikke er aktivert. Min 2003 E46 318d Touring hadde f.eks et utendørs termometer montert fra fabrikken...for å aktivere termometeret + kjørekomputeren var det kun nødvendig med en softwareoppdatering + en ny blinklysarm med trykknapp...alt i alt en 1/2 times arbeide...fast pris...dkr. 1554,10,- inkl. moms her i Danmark. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...