Gå til innhold

spørsmål om clarion og separat dvd spiller

Anbefalte innlegg

Hei

Har handlet meg en clarion in dash spiller som jeg har tenkt å koble til en playstation. prøvde å koble til viacomposite inngangen,men fikk ikke bilde. snakket med clarion i sverige og de sa at jeg måtte ha tv-tuner for å få bilde.

Men i norge på SR Bilardio så selger de denne pakka:

http://www.srbilradio.no/html/products_ ... t_list=Yes

Der kobler de en boss dvd spiller til en slik spiller jeg har, og med den kabelen de bruker så burde jeg få bilde fra min playstation også.

noen som har denne pakka og vet hva slags kabel som brukes?

Sendte mail til sr bilradio, men de virket ikke så villig til å si hva slags kabel de bruker, sa det var vanskelig å forklare.

mvh Frank

frasal@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var det jeg også trodde. Hadde jeg hatt tvtuner så kunne jeg koblet playstationen direkte til tv-tuneren på samme måte som jeg gjør på tven inne.

Har lest instruksjonsboka flere ganger, men finner ikke noen instillinger som jeg glemmer.

Siden SR Bilradio sier at det er en spesiell kabel så regner jeg med at det ikke går ann å koble til playstation og lignende uten denne kabelen.

Og når jeg kikker bak på spilleren så har den 3 forskjellige innganger:

Composite inngang - denne har jeg prøvd og det gikk ikke

RGB inngang - finnes det en adapter til denne så jeg kan koble til rød,blå og hvit tupp?

bilde av rgb:

Bilde030.jpg

Og den siste inngangen er en ce-net inngang som gjør at man kan styre f.eks cdveksler,tvtuner navigasjon osv rett fra spilleren. Men til denne så vet jeg at det finnes en adapter som ser slik ut:

CCA-389-Eu_01.gif

Jeg tror det er størst sansynlighet for at det er den siste kabelen jeg skal bruke, men hadde vært greit om noen visste om dette var riktig før jeg kjøper den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På svaret jeg fikk i mailen fra clarion i sverige så sa de jeg trengte en adapter,lik til den på siste bildet, for å koble en dvdspiller til tv tuneren og at det ikke gikk å sette rett på spilleren.

Men nå har jeg lest på ebay der står det en som selger en slik kabel og han har skrevet at man bare trenger den kabelen for å koble playstation rett til tv.

tror jeg får stikke og kjøpe en sånn kabel i løpet av uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...