DaggEn Skrevet Februar 7, 2005 Share Skrevet Februar 7, 2005 Er det lovlig å spille av dvd-filmer i bilen mens en kjører viss man har skjermen montert fremme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Februar 7, 2005 Share Skrevet Februar 7, 2005 bare hvis du ikke ser på skjermen! eller lukker øynene hvis du ser i retning av den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SE Skrevet Februar 7, 2005 Share Skrevet Februar 7, 2005 Nei det er ikke lovlig. Det er en god grunn til at orginal TV i blier ikke kan brukes om bilen ikke står stille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Februar 7, 2005 Share Skrevet Februar 7, 2005 De fleste bil-tv'er er konfigurert til å skru seg automatisk av ved 10 km/t og oppover! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 7, 2005 Share Skrevet Februar 7, 2005 Men det finnes vel systemer som spiller film selv om bilen er i bevegelse? Kasnskje ikke originalt, men slike enheter som har skjermen i spilleren... Så er det jo en fordel å ha skjermer på nakkestøttene til ev. småtasser i baksetene på langtur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Februar 7, 2005 Share Skrevet Februar 7, 2005 Alle uoriginale anlegg kan spille mens man kjører, uavhengig av skjermplassering. Men dashbordmonterte anlegg er ulovlig å bruke i fart. I baksetet er det selvsagt ingen restriksjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 7, 2005 Share Skrevet Februar 7, 2005 Alle uoriginale anlegg kan spille mens man kjører, uavhengig av skjermplassering. Det er sperre på Pioneer og slikt. Man må ha oppe håndbrekket for å få spilt film. Men såvidt jeg har skjønt er det ikke spesielt vanskelig å omgå det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Februar 7, 2005 Share Skrevet Februar 7, 2005 Det må jo være nok å koble en hvilket som helst bryter til den ledningen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 7, 2005 Share Skrevet Februar 7, 2005 Ja, tror bare den skal jordes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Februar 7, 2005 Share Skrevet Februar 7, 2005 ENDA enklere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Februar 7, 2005 Share Skrevet Februar 7, 2005 De sier jo at "det er lov å prøve seg" ...jeg tror nok at onkel anser det som bruk av elektronisk utstyr som kan forstyrre deg om du er alene i bilen og kjører med "Dream Teens VI" på dashbordet. Om du har på ole brum og poden i pasasjersetet så slipper du kanskje unna? --- Overtredelse av vegtrafikklovens bestemmelser om forbud mot bruk av elektronisk utstyr i motorvogn som kan forstyrre føreren (for eksempel håndholdt mobiltelefon): Fra 1000 kroner til 1300 kroner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Februar 7, 2005 Share Skrevet Februar 7, 2005 Det går an å fjerne TV-sperren på originalmontert anlegg ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Februar 8, 2005 Share Skrevet Februar 8, 2005 Tviler på at de sjekker sånn ved EU-kontroll, men pr def så er det ulovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bart Skrevet Februar 8, 2005 Share Skrevet Februar 8, 2005 jeg har AVIC-X1 og der er sperren tatt av, det er ingen ting som skal til i det hele tatt, det er en kabel med en bryter some følger med, som skal plaseres under brekket, slik at bryteren skrur seg av og på utifra hvordan brekket står på.. det var bare å legge den bryteren sidelengs, og vipps så kan jeg se dvd når enn jeg føler for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 8, 2005 Share Skrevet Februar 8, 2005 jeg har AVIC-X1 og der er sperren tatt av, det er ingen ting som skal til i det hele tatt, det er en kabel med en bryter some følger med, som skal plaseres under brekket, slik at bryteren skrur seg av og på utifra hvordan brekket står på.. det var bare å legge den bryteren sidelengs, og vipps så kan jeg se dvd når enn jeg føler for det. Eller bare gjøre det enda enklere: Lodde sort (jord) og grønn (sperra) ledning sammen på Pioneerkabelsettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå