Gå til innhold

Dvd-film mens en kjører? Lovlig?

Anbefalte innlegg

Alle uoriginale anlegg kan spille mens man kjører, uavhengig av skjermplassering.

Det er sperre på Pioneer og slikt. Man må ha oppe håndbrekket for å få spilt film. Men såvidt jeg har skjønt er det ikke spesielt vanskelig å omgå det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier jo at "det er lov å prøve seg" ...jeg tror nok at onkel anser det som bruk av elektronisk utstyr som kan forstyrre deg om du er alene i bilen og kjører med "Dream Teens VI" på dashbordet.

Om du har på ole brum og poden i pasasjersetet så slipper du kanskje unna?

---

Overtredelse av vegtrafikklovens bestemmelser om forbud mot bruk av elektronisk utstyr i motorvogn som kan forstyrre føreren (for eksempel håndholdt mobiltelefon):

Fra 1000 kroner til 1300 kroner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har AVIC-X1 og der er sperren tatt av, det er ingen ting som skal til i det hele tatt, det er en kabel med en bryter some følger med, som skal plaseres under brekket, slik at bryteren skrur seg av og på utifra hvordan brekket står på.. det var bare å legge den bryteren sidelengs, og vipps så kan jeg se dvd når enn jeg føler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har AVIC-X1 og der er sperren tatt av, det er ingen ting som skal til i det hele tatt, det er en kabel med en bryter some følger med, som skal plaseres under brekket, slik at bryteren skrur seg av og på utifra hvordan brekket står på.. det var bare å legge den bryteren sidelengs, og vipps så kan jeg se dvd når enn jeg føler for det.

Eller bare gjøre det enda enklere: Lodde sort (jord) og grønn (sperra) ledning sammen på Pioneerkabelsettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...