Gå til innhold

Bmw som "situasjonsvogn"

jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

Min erfaring med Touringene er at 325`n min (E30) blir for liten. Var på ferie i sommer med barnevogn + bagger, da var det akkurat plass. Kunne ikke handle med noe ekstra og ha med. 525`n (E34) er et veldig bra alternativ, god plass i baksetet og god plass i bagasjerom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-serien er for liten til å ha vogn i bak unntatt hvis du tar av hjulene først - major PIA...

Vi har kun vår E46 318d Touring til en familie på 4 personer...mor, far, datter (snart 12 år) og junior (1,5 år)...og vi har faktisk god plass til å dra 3 uker på ferie sydover...uten takboks. :wink: Det er mest av alt et spørsmål om hvordan man pakker og hva man prioriterer. Det er klart at dersom 4 personer skal skifte klær 3 ganger om dagen og ikke kan/ønsker å vaske klær når de er på ferie er selv en E39 Touring for liten, men hvis man kan begrense seg til et skift pr dag har selv en E46 Touring ganske bra med plass. Vi har grovt vurdert med sportsvogn, reiseseng, 4 store bagger, 2 mellomstore bagger og div. poser med ting & tang. Altså ingen stive kufferter som ikke kan "lirkes" og føyes på plass og baggene blir heller ikke stappet helt fulle av samme grunn. Dagsrasjoner med mat pakkes med kjøleelementer i to kjøleposer utenpå hverandre (en kjølebag er for stor og uhåndterlig) og legges ut mot døren på høyre side bak ved fotbrønnen. Det er bilens kjøligste sted samt rimelig tilgjengelig for oss alle når vi er på vei. Bilen har automatisk klimaanlegg og det mener jeg er en absolut forutsetning for en vellykket tur sydover mot Rivieraen i sommerhalvåret. Vi har også investert i to originale BMW solblendere til bakvinduene http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=95 ...et fantastisk smart produkt. :D

Ellers er cluet for en vellykket tur...ta det med ro, nyt samværet med din familie/venner og ikke minst nyt din BMW. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...