Gå til innhold

Jording


Anbefalte innlegg

på bilen min, hva er det beste stedet og jorde forsterker(2 stk) og en kondensator?? i bagasjerommet altså.. orker ikke å strekke en ekstra ledning fram til batteriet og jorde der. vet dere foresten om jeg kan ta EN ledning fra - på batteriet til en skjøtesak og videre til forsterkera? eller blir det for dårlig? får ikke mer igjennom orginalhullet i torpedoveggen, der er det fullt, og har lite lyst til å borre nytt hull.. men må jeg så må jeg.

e36 318i sedan 92 bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har batteriet fremme finner du en bolt med mutter under dekselet på høyre side i bagasjerommet (Der hvor batteriet sitter på BMWer med 6er). Denne bolten er det best jordingspunktet.

Det du gjør er å få tak i en fordelingsblokk til strøm. Da strekker du en tykk jordingskabel fra bolten til blokken. Så strekker du en jordingskabel til hver enhet fra blokka. Husk at du må ha like tykk jordingskabel fra jordingspunktet til blokka som du har plusskabel.

Ang. plusskable gjør du det samme som med jordingskabelen. Men da bruker du helst en fordelingsblokk med sikringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...