ivanskjavik Skrevet Februar 11, 2005 Share Skrevet Februar 11, 2005 har en 318i 92' mod som ikke vil gå ordentlig på turtall over 4000rpm. d virker som den ikke tenner på alle 4 cylindrene. (brummende/gurglende lyd). Noen ganger må den stå å bakke på tomgang i opptil 10 sek før den kommer tilbake til normal gange. har lekkasje testa motoren, fant da 30% lekkasje på 1 & 4 cylinder. men d jeg lurte på er om noen vet hvordan symptomene er hvis d er høy lekkasje på noen av cylindrene? har en kompis som hadde 70% lekkasje på en bil men den gikk over hele turtallsregisteret uansett. på min bil merker man at motoren nærmest bremser opp litt når den treffer 4000. den er villig når motoren er kald, men med engang den begynner å få litt motortemp så tuller den og avogtil vil den ikke mer enn 3000rpm. har sjekket de fleste målerne på innsprøytninga å tenningsanlegget, ingen viste noe feilverdier. sjekka også rotor og fordeler lokk og de virka veldig bra. Har endel ventiltikking fra noe slitt kamaksel og vippearmer. noen som har vært borti slike symptomer før? lurer på om det er noe vits å overhale motoren hvis ikke det er dette som forårsaker denne feilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Februar 11, 2005 Share Skrevet Februar 11, 2005 Er du 100% sikker på at du har lekk ? Sikker på at dette ikke er noe som kan løses med noe så dumt som og bytte tenn plugger ?! Går bilen urolig på tomgang ? Hvis ikke dette fører fram, bit i det sure epple og få noen som kan Bmw til og se på den ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivanskjavik Skrevet Februar 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2005 vi sjekket flere gang, får lekkasje når stempelet er på topp å ringene treffer slitekanten i cyl. er en som har overhalt motoren før jeg kjøpte den å han har nok mest sannsynlig ikke mattet ned eller honet bort slitekanten når han byttet ringene å da vil de ikke passe inn.... Har byttet tennplugger, tennkabler, lamdasonde, bensinpumpe, dyser, bensintrykksreg., luftfilter, bensinfilter.. bilen går veldi fint på tomgang. har hatt mange til å se på bilen men ingen som kommer frem til noe lurt. men har tenkt en del på vippearmer, kam og hydr.løftere i det siste, for de er veldig slitte. er det mulig at det kan bli noe tull med disse under press slik at de ikke vil fungere normalt siden de er litt slitne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
traz Skrevet Februar 22, 2005 Share Skrevet Februar 22, 2005 Det er en innsprøytningsmotor og å sjekke fordeleren, eventuelt bytte den kan være lurt. Feilen kan ligge her.. Har hatt lignende problemer selv med en 325i, men etter å ha bytta fordeler løste dette seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grewling Skrevet Februar 23, 2005 Share Skrevet Februar 23, 2005 Jeg ville kanskje sjekket eventuelle vakuumslanger som styrer tenninga. På min sitter det iaffal en vakuumslange på selve fordeleren. Dernest om tenningen flytter seg riktig ettersom turtallet øker. Sitter vel også en giver mot svinghjulet som har med den elektroniske tenninga å gjøre. Løse vakuumslanger kan skape mye hodebry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brusern Skrevet Februar 26, 2005 Share Skrevet Februar 26, 2005 Prøv og bytt plugger.. hjelper ikke det, sjekk fordeler lokket/plugg ledninger.. evt, dra ut en og en plugg ledning, og sjekk om den går på alle 4.. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå