Gunnar Skrevet Februar 11, 2005 Skrevet Februar 11, 2005 Har desverre forsømt bilen ganske kraftig den siste måneden, og da jeg vaska den nå nettopp oppdaga jeg mye rart.. Blant annet dette: Det må være bensin etter en påfylling, og det går ikke bort med vanlig såpe og svamp. Noen som har noen gode tips? De andre tingene vil jeg ikke nevne engang. Tror ikke bilen egner seg til traktorveiene jeg har kjørt på i det siste...
BalleKnalle Skrevet Februar 11, 2005 Skrevet Februar 11, 2005 God avfettning! Har du prøvd med det? Tar det meste av olje/bensin søl...Statoil skal ha en god en... Koster vel ca 70,- på sprayflaske.
P.I.B Skrevet Februar 11, 2005 Skrevet Februar 11, 2005 Sablex(kjøpes på Esso) funker på det meste.... Bruker det selv når bilen er skikkelig ille.... Dessuten blir den blank etterpå fordi Sablex'n inneholder noe voks/poleringsstoff
Gunnar Skrevet Februar 11, 2005 Forfatter Skrevet Februar 11, 2005 Er skeptisk til om avfetting tar det, men skal gi det et forsøk! Synes det kan virke som om det har trukket helt inn i lakkoverflaten..
BalleKnalle Skrevet Februar 11, 2005 Skrevet Februar 11, 2005 Skikkelig avfettning tar alt ..... Tok til og med baklyktene mine
NSS Skrevet Februar 11, 2005 Skrevet Februar 11, 2005 Prøv Aceton, da går det garantert vekk , men når jeg tenker meg om, så gjør lakken din også det, så ikke prøv allikevel(Hvis du gjør det, så ikke skyld på meg). Avfetting funket for meg mvh NSS
Frode H. Skrevet Februar 11, 2005 Skrevet Februar 11, 2005 Statoil sin Autorens (Car Clean Hevy Duty) er super til slikt. Jeg bruker ikke noe annet på min bil. Det eneste den ikke tar er fastbrent bremsestøv. Må viss kjøpe meg Greenstuff bak også..
Aguilera Skrevet Februar 11, 2005 Skrevet Februar 11, 2005 Prøv Aceton, da går det garantert vekk , men når jeg tenker meg om, så gjør lakken din også det, så ikke prøv allikevel(Hvis du gjør det, så ikke skyld på meg).Avfetting funket for meg mvh NSS Nei!!!! Ikke prøv aceton...det tar bokstaveli talt ALT!! Sinnsykt sterkt.. Men prøv avfetting, funka bra på min vertfall
Gunnar Skrevet Februar 12, 2005 Forfatter Skrevet Februar 12, 2005 Der var det jammen helt borte.. og vidundermiddelet som fjernet bensinmerkene var ganske enkelt bensin! Var faktisk redd for at dette hadde satt seg skikkelig i lakken. Det så slik ut. Heldigvis hadde det ikke det! Takk for mange gode tips.
PenguiN- Skrevet Februar 12, 2005 Skrevet Februar 12, 2005 polere vekk dritt som ligger i lakkeN? høres ikke bra ut, da det ligger mange små partikler der
Gunnar Skrevet Februar 12, 2005 Forfatter Skrevet Februar 12, 2005 Det funka faktisk fint å polere bort oljeflekker på panseret. De gikk verken bort med avfetting eller vask.. Hadde et fint oljehåndmerke midt på det hvite panseret. Ikke pent..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå