Gå til innhold

Ny Zonda F


 Share

Anbefalte innlegg

Alle som har spilt Gran Turismo o.l husker sikkert bilen Zonda C12?! Nå skal Pagani lansere en ny modell som heter Zonda F. Denne bilen er en hyllest til GP-føreren Juan Manuel Fangio.

00000006994.gif

Som før har Zonda F også en ursterk V12 fra Mercedes. Og ut av motoren på 7,2liter hentes det ut 602 Hk og 760Nm. Eller i clubsport versjon 650 hk/780 Nm. Bilen veier bare 1.230 kg som sikrer den gode tall:

fn000096.jpg

- 0-100 km/h på 3,6 sekunder

- 0-200 km/h på 9,8 sekunder

- 200-0 km/h på 4,4 sekunder

- Toppfart 345 km/h

00000006996.gif

For å stoppe galskapen har bilen 380x34 mm skiver fram, og 355x34mm bak. For de som vil kan også bilen leveres med "keramiske" bremseskiver i dim 380x34 mm.

Her er "originalen" Zonda:

00000002506.gif

fn000012.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0-100 Km/t på 3,6 sekunder er imponerende, men 0-200 Km/t på 9,8 sekunder er helt utrolig hurtig...E60 M5 behøver f.eks hele 13,8 sekunder på den samme øvelsen...Mercedes-Benz SLR McLaren behøver 10,6 sekunder, Porsche Carrera GT behøver 9,9 sekunder...og det er kun Ferrari Enzo som slår den med 0,3 sekunder når den behøver 9,5 sekunder på øvelsen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok nok engang til må jeg forræderi mot bmw,

Forræderi mot bmw nr 1. jeg kjøpte merce

Forrædereri mot bmw nr2. jeg hadde valgt slr istedenfor m5, aaaaaahhhhh jeg får vondt i hjerte når jeg skriver det, men det er ikke min feil jeg liker både merce og bmw...

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok nok engang til må jeg forræderi mot bmw,

Forræderi mot bmw nr 1. jeg kjøpte merce

Forrædereri mot bmw nr2. jeg hadde valgt slr istedenfor m5, aaaaaahhhhh jeg får vondt i hjerte når jeg skriver det, men det er ikke min feil jeg liker både merce og bmw...

:(

Så så...det er ikke noe å gråte over... :D Hvis jeg kunne kjøpe en bil uten å tenke penger og nytteverdi ville jeg heller ha valgt å kjøpe en fet Porsche enn en BMW. Saken er imidlertid at BMW tilbyr flere modeller som tildels er glimrende kompromiser mellom fahrfreude, effekt, pris og nytteverdi...en Porsche er i den sammenheng mer eller mindre en rendyrket sportsbil og derfor heller kompromisløs. Hvilken bilmodell tilbyr f.eks et bedre kompromis mellom familiebil og sportsbil enn BMW E34 M5 Touring ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok nok engang til må jeg forræderi mot bmw,

Forræderi mot bmw nr 1. jeg kjøpte merce

Forrædereri mot bmw nr2. jeg hadde valgt slr istedenfor m5, aaaaaahhhhh jeg får vondt i hjerte når jeg skriver det, men det er ikke min feil jeg liker både merce og bmw...

:(

Så så...det er ikke noe å gråte over... :D Hvis jeg kunne kjøpe en bil uten å tenke penger og nytteverdi ville jeg heller ha valgt å kjøpe en fet Porsche enn en BMW. Saken er imidlertid at BMW tilbyr flere modeller som tildels er glimrende kompromiser mellom fahrfreude, effekt, pris og nytteverdi...en Porsche er i den sammenheng mer eller mindre en rendyrket sportsbil og derfor heller kompromisløs. Hvilken bilmodell tilbyr f.eks et bedre kompromis mellom familiebil og sportsbil enn BMW E34 M5 Touring ?

emmm.... rs4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok nok engang til må jeg forræderi mot bmw,

Forræderi mot bmw nr 1. jeg kjøpte merce

Forrædereri mot bmw nr2. jeg hadde valgt slr istedenfor m5, aaaaaahhhhh jeg får vondt i hjerte når jeg skriver det, men det er ikke min feil jeg liker både merce og bmw...

:(

Så så...det er ikke noe å gråte over... :D Hvis jeg kunne kjøpe en bil uten å tenke penger og nytteverdi ville jeg heller ha valgt å kjøpe en fet Porsche enn en BMW. Saken er imidlertid at BMW tilbyr flere modeller som tildels er glimrende kompromiser mellom fahrfreude, effekt, pris og nytteverdi...en Porsche er i den sammenheng mer eller mindre en rendyrket sportsbil og derfor heller kompromisløs. Hvilken bilmodell tilbyr f.eks et bedre kompromis mellom familiebil og sportsbil enn BMW E34 M5 Touring ?

emmm.... rs4?

Det har du vel egentlig rett i...hvis Audi overhode er et alternativt da :wink: , men mon ikke om RS6 evt. er et bedre alternativ iom at de fleste mener at 3-serien er for liten til å være en "familiebil" og A4 ikke er spesielt mye større ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...