Gå til innhold

Forsikring av E-30 m3 m5.


pjasken
 Share

Anbefalte innlegg

e-30 M5 tror jeg ikke du får forsikret uansett :)

8)

Har en kompis som vurderer å kjøpe seg e-30 m3, han har ringt til diverse forsikringsselskap og fått melding om att det er kjørerestriksjoner på disse bilene som gjør at man må være over 28 år for å få forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå skal dere høre noe bra. :) tenkte jeg kunne bruke denne linken istede for og lage en ny. :) Jeg som 22år kjøpte meg en gang en 325i 86mod. den forsikret jeg i if og med 50% bonus fikk jeg årspremien ned på 6500 med full kasko og 8000km, så kjøpte jeg meg en m3 og den ville ikke if ha. da var turen 150m bort til gjensidige som kunne forsikre m3´n med full kasko og km 8000 på meg 22år men kun meg og sammboeren som førere, summen ble 13000 i året og sank til 9000 siden jeg bare brukte den halle året pga att de fjerner ansvar delen noen mnd. i går ringte jeg til gjensidige og hørte på forsikring på en 325i 86mod d samme som jeg hadde i if og jett da dere!!!!!! 22000!!!!!!!!!!!!!!!!! tror dere jeg ble litt rar i telefonen da eller.... if 325i 6500kr ingen m3. gjennsidige m3 9000kr men 325i 22000... jeg blir stadig sjokkert ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes muligheter til å få forsikret råe biler veldig billig.

Lest litt på Porsche klubben sitt forum og noen betalte 15-20 000 i året for en 944 mens andre betalte 3000 kr.

Da var det bare snakk om å ha de riktige kontaktene i forsikringsbransjen eller å ha totalforsikring og godt kundeforhold. DVS hvis man har flere forsikringer i samme selskapet og har opparbeidet ett godt kundeforhold får man forsikret en bil som selskapet normalt ikke vil forsikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er 22 år og M3'en er den første bilen som er regget i mitt navn.

Totalkunde i Gjensidige, 20% bonus, 8000km i året. 9500kr.

Men en morsom sak. Kameraten/naboen min som er like gammel som meg og VAG mann, har lyst på Golf G60 Rallye. Men denne ringte han til meg her om dagen og sa han ikkje fikk forsikre. Han har akkurat de samme betingelsene som meg i gjensidige hva totalkunde, alder, bonus, forsikringer, betalinger osv sov å gjøre. De ville ikkje ha sjåfører på under 30 på den bilen. MEN.............. når eg ringte, fikke g forsikret den i mitt navn uten problemer hvis eg ville..... Rare greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den første til å underskrive på at priser og betingelser m.h.p. forsikring kan være merkelig og uforutsigbart. (Noen som har forsøkt å forsikre eldre fiskebruk i de nordlige landsdeler? Hvis dere blir frustrert av å forsikre biler, så er mitt råd at dere lar det ligge... :roll::lol: ). Min bedre halvdel (Født i '75) er f.eks. for ung til at If vil forsikre en E34 525i i hans navn uten en vesentlig påslag i prisen. De er heller ikke villig til å legge en bil som står i hans navn inn på min polise til tross for at vi har vært innom tinghuset sammen. I Gjensidige er ingen av delene noe problem...

Skadehistorikk er imidlertid alltid interessant. En biltype som har hatt mange skader vil være vanskeligere og dyrere og forsikre enn en som har hatt færre. (Jeg fikk f.eks. en svært god pris på min forsikring fordi Z3 Coupè var registrert med svært få skader... Tatt i betraktning antallet slike biler på Norske veier, er jo det litt merkelig.... :o NOT!). Har man hatt skader tidligere, vil også dette selvfølgelig spille en rolle. Også typen skade blir vurdert. Alle skader blir lagt inn i et sentralt register og både skadestatistikk m.h.t. biltype og enkeltpersoner er til en hver tid tilgjengelig for selskapene. Det som varierer er nok for en stor del hvordan selskapene tolker statistikken og vurderer risiko ut fra tolkningen.

En ting man kan gjøre selv for å redusere forsikrigspremien, er jo å øke egenandelen. På sikt vil det uansett ikke lønne seg å bruke forsikringen på småskader p.g.a. bonustapet. Eldre, mindre kostbare (Under 100') biler kan det også være lønnsomt å kun ansvarsforsikre, evt. med en delkasko i tillegg. Det er selvfølgelig å ta en risiko, men det kan være en grei løsning mens man "vokser til" og sparer opp bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bedre halvdel (Født i '75) er f.eks. for ung til at If vil forsikre en E34 525i i hans navn uten en vesentlig påslag i prisen. De er heller ikke villig til å legge en bil som står i hans navn inn på min polise til tross for at vi har vært innom tinghuset sammen. I Gjensidige er ingen av delene noe problem...

Er ikke dette lovpålagt? Jeg leste et stykke om forsikring i lokalavisen i går og da var akkurat et slikt eksempel trukket frem som et tips om hvordan folk kan spare noen kroner på bilforsikringen sin. Det sto at samboere/ektepar kunne ha bilen registrert på den ene personen og forsikringen på den andre (på han/hun som fikk den beste prisen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 4500 kroner i forsikring med elkasko på min 325i. Har den på far, med 50% bonus. Gikk gjennom et par forsikringsselskap når jeg fikk bilen, for sr-bank nekta å forsikre bilen. De ville bare ikke forsikre den, ikke engang om den var bare lov til kjøres av personer over 30.

Så vi gikk til gjensidige, men der fikk vi et veldig dårlig tilbud, 13 000 i året eller noe.

Så når vi da kom til if, så vi at totalforsikringen med hus, hytte, 4 biler og båt ble betydelig mindre enn på de andre selskapene, og fikk min bil forsikret med delkasko for 4500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bedre halvdel (Født i '75) er f.eks. for ung til at If vil forsikre en E34 525i i hans navn uten en vesentlig påslag i prisen. De er heller ikke villig til å legge en bil som står i hans navn inn på min polise til tross for at vi har vært innom tinghuset sammen. I Gjensidige er ingen av delene noe problem...

Er ikke dette lovpålagt? Jeg leste et stykke om forsikring i lokalavisen i går og da var akkurat et slikt eksempel trukket frem som et tips om hvordan folk kan spare noen kroner på bilforsikringen sin. Det sto at samboere/ektepar kunne ha bilen registrert på den ene personen og forsikringen på den andre (på han/hun som fikk den beste prisen).

Jfr. FAL 7-1, 1. ledd burde ikke dette være noe problem, nei... (Noen som sa at inkompetanse ikke forekommer... :wink: ). Jeg hadde imidlertid liten interesse av å diskutere saken siden prisen var hinsides. Det samme gjaldt ideen om at en mann på nesten 30 år utgjør en sikkerhetsrisiko. Er man ikke voksen da, blir man det aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...