Gå til innhold

Dekkdim til E36 - 9x18 + 10x18


Jonte
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg driver å vurderer felger til BMW'n min nå.. Og har hørt litt med Sharifs Dekksenter for pris etc.. Har bestemt meg for at det blir 9x18 forran og 10x18 bak på felgstørrelse.. Men, må ha dekk størrelse også..

9x18 forran og 10x18 bak..

Så var det bare å finne ut hvilken dekkdimensjon jeg skal ha.. Jeg vil ikke ha noe så jævla breit bake, da det blir vanskeligere å få plass i hjulhuset.. Og egentlig lavest mulig profil også.. 235/35/18 bak? Og 215 eller 225 - 40 eller 35 / 18 forran?

Noen tips?

ASA_AR1_9x18_3D_400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en som går med slike 10x18 med 225/35/18!

Jeg trur jeg går for 225 forran og 235 bak.. Jeg hører etter tips!

Jeg må ha brei kant ja :) - Hadde 9" felg med 215/40/16 på Golf 2'en min, så dette skal vel gå dette også? :)

Det må nok jobbes litt både forran og bak.. Men, det må til.. Dette skal på :) H&R justerbart i bånn også.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant et bilde i et blad fra tyskland nå. der stod det 225/35-18 dekk på 9,5" så ut som om de gikk ann å få dratt de ut så du får den dekkdimensjonen på en 10" felg:)

225/35/18 forran

og

235/35/18 bak?

Hvordan blir det i forhold til orginal dimensjon? Bør jeg kanskje gå for 215/40/18 forran da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant et bilde i et blad fra tyskland nå. der stod det 225/35-18 dekk på 9,5" så ut som om de gikk ann å få dratt de ut så du får den dekkdimensjonen på en 10" felg:)

225/35/18 forran

og

235/35/18 bak?

Hvordan blir det i forhold til orginal dimensjon? Bør jeg kanskje gå for 215/40/18 forran da?

det var 225/35-18 foran på 9.5" felg og bak så var det 265/30-18 dekk på 11" felg. på en e36 touring:)

Si fra en dag når jeg er på msn så kan jeg sende deg programmet som du kan bruke til å sjekke hvordan rulleomkretsen blir iforhold til org og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ikke den før du sa det:)

Men trodde felger hadde lov til å stikke på utsiden av hjulbuen, er det ikke bare kjørebanen(?) på dekket som må være på insiden?

Mener at det var derfor de begynte å lage felger som f.eks spilene stakk lengre ut en selve felgen. f.eks TSW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så bred felg hvis du ikke vil ha brede dekk? Tullete å kjøre og lett å ødelegge felgene. Men alt for å få bred kant eller? :D

Stramme dekk på felgen gir bedre svingegenskaper og presisere styring fordi dekksiden ikke ruller i svinger. Men er klart mest praktisk at dekkene er breiere enn felgen ved parkering da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...