Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

har også dårlig erfaring med østbyen bil. skulle sjekke panser for rust og fikk de samtidig til å sjekke om det var noen feilkoder på bilen. joda, jobben tok 0,13 timer og kostet meg 832,- + mva :lol:

ikke nok med det, ventet 2mnd på at de skulle ta kontakt med meg for å få byttet panseret. men de ringte meg aldrig. så jeg måtte ringe de for å høre om det var noen fremgang i saken. men det var det ikke, for bildene de tok av rusten på panseret hadde de rotet de bort :roll:

slik service får meg til å ville kjøpe en eldre bmw igjen, så jeg kan ta service på selv!!

Skrevet

Dårlig erfaring med Østbyen her også. Servicevilje og kunnskap er på et absolutt minimumsnivå og jeg kommer ikke til å bruke dem hvis jeg ikke må. Kjører heller 50 mil for å komme på et kvalitets- og serviceorientert verksted.

Skrevet

Håpløst med et merkeverksted som ikke vet bak frem på en bil. Saken er at Østbyen kan ikke bruke diagnose apparatet. De har ikke råd å sende mekanikerne på kurs. I tillegg var dette Citroen forhandler som senere fikk BMW. Hvorfor tror dere mekanikerne går rundt i kjeledresser med Citroen logo på?

Men dere som bor i og rundt Mo i Rana hvorfor drar dere ikke til Helgeland Bilservice (Auto Mester)? Dro dit med forrige bilen jeg hadde og ble kjempefornøyd. De har en BMW guru som mekaniker der. Han kunne høre at Vanosen var gåen bare ved å lytte. I tillegg fant de feilen ved ABS-sensor på dagen. Østbyen hadde inne bilen 3-4 ganger uten at de klarte det :roll:

Skrevet
Håpløst med et merkeverksted som ikke vet bak frem på en bil. Saken er at Østbyen kan ikke bruke diagnose apparatet. De har ikke råd å sende mekanikerne på kurs. I tillegg var dette Citroen forhandler som senere fikk BMW. Hvorfor tror dere mekanikerne går rundt i kjeledresser med Citroen logo på?

Men dere som bor i og rundt Mo i Rana hvorfor drar dere ikke til Helgeland Bilservice (Auto Mester)? Dro dit med forrige bilen jeg hadde og ble kjempefornøyd. De har en BMW guru som mekaniker der. Han kunne høre at Vanosen var gåen bare ved å lytte. I tillegg fant de feilen ved ABS-sensor på dagen. Østbyen hadde inne bilen 3-4 ganger uten at de klarte det :roll:

min erfaring med Automester på Mo er at de er en gjeng med inkompetente svindlere! Skal aldrig, ALDRIG(!!!) bruke det møkka verksted igen! fysj!

Skrevet

automester på mo i rana er et dritt firma! var dær med min e46 på 4hjulskontroll og dem justerte litt osv fikk en saftig regning på dette og trodde alt var bra. 3 mnd senere når mine nye 19" dekk var så skjevslitte at dem nesten punkterte ble bilen satt på bmw verksted og en ny 4 hjulskontroll ble tatt,ingen av hjulvinklene var i nærheten av å være innenfor toleransekravene!

var også en gang å tok en stor sørvis dær dem også skulle reparere/justere håndbrekket! når jeg hentet bilen så hadde dem tatt seg betalt for rep og justering av håndbrekket men håndbrekket var like dårlig som før,sa ifra om dette men svaret var at håndbrekket på bmw skulle være sånn!?!

har flere dårlige erfaringer med dem men jeg orker ikke skrive mere :cry:

Skrevet

automester på mo i rana er et dritt firma! var dær med min e46 på 4hjulskontroll og dem justerte litt osv fikk en saftig regning på dette og trodde alt var bra. 3 mnd senere når mine nye 19" dekk var så skjevslitte at dem nesten punkterte ble bilen satt på bmw verksted og en ny 4 hjulskontroll ble tatt,ingen av hjulvinklene var i nærheten av å være innenfor toleransekravene!

var også en gang å tok en stor sørvis dær dem også skulle reparere/justere håndbrekket! når jeg hentet bilen så hadde dem tatt seg betalt for rep og justering av håndbrekket men håndbrekket var like dårlig som før,sa ifra om dette men svaret var at håndbrekket på bmw skulle være sånn!?!

har flere dårlige erfaringer med dem men jeg orker ikke skrive mere :cry:

Fikk ikke målebrev?

Skrevet

Det eneste negative jeg opplevde med Auto Mester er at de fylte Mobil1 olje på 320'n jeg hadde :?

Ellers er de ti ganger bedre enn Østbyen iallfall. Så å dra så langt for å komme til de verste sosekoppene jeg har vært bort når dere har et mye bedre verksted lokalt, er for meg en gåte.

Jeg fikk de anbefalt av flere. Ellers hadde jeg aldri giddet å dra så langt. Dyrt er det stort sett overalt har jeg inntrykk av.

I dag bruker jeg et lokalt verksted. Orker ikke kjøre to timer for å dra til verksted lenger.

Odd: Kjører du til Tromsø?

Skrevet

Dan:

Nei, jeg har fått er utrolig solid inntrykk av BMW i Umeå etter et besøk i sommer. Kunnskapen om bilen og gjengangsproblem var bra. Verkstedet jobbet meget effektivt! De skiftet traversforingene bak for meg til 1/3 av prisen Østbyen skulle ha og deleprisen er omtrent den samme.

Uten at jeg spurte fikk jeg tilbud om å teste en E90 320, slik at jeg slapp å sitte ved verkstedet å vente.

Jeg kan sikkert skrive 2-3 A4-sider om historien hvor 4 bagatellfeil skulle utbedres av Østbyen bil. Det ble jo forsåvidt bra til slutt, men måten det ble gjort på.....!

Skrevet

Har vært med bilen min 2 ganger hos østbyen bil på service å har vært fornøyd begge gangene faktisk. prisejn har vært grei å jobben de har gjort har vært tilfredstillende, de byttet panser uten at jeg spurte om det, visste ikke at jeg hadde rust eller at det var garanti, 2 ganger har jeg vært innom å fått nullstillet servie lampe gratis og snudd ene speilglasset da det sto feil veg en dag jeg kom ut å skulle kjøre, ingen av disse gangen har jeg betalt noe, de har brukt 5 min da. Men jeg har ikke gått inn i skranken, har bærre gått ut og pratet med mekaniker å hørt at alt var i orden, har spurt mekaniker hvor mye det kostet med han har sagt at det gikk bra. muli et annet svar i skranken. Prosenten på deler og jobb har alltifd fått og, men trur jeg skal prøve sverige neste gang.

Skrevet

Tydeligvis ikke bare jeg som har dårlig følelse med Østbyen Bil i Bodø. Listen er lang med inkompentethet og eksterm liten service vilje.

De har forøvring bare 1 BMW mekaniker som er sykemeldt tilstadighet.

Hadde bil på inspection 2 og betalte 1200,- ekstra for service på klimanlegget, året etter var anlegget fri for gass.... Da jeg hadde bilen inne på EU-kontroll 1,5 år etter på fortalte jeg saken, og ja de skulle se på det. Da jeg hentet bilen sa de fylt på med sporgass men ikke funnet ut noe for de ikke fikk sirkulasjon på gassen.... ikke så rart for det va jo minus 15 grader ute :shock: . Eu kontrollen ga 2 på øver bærearm framme, og spurte pent om jeg kunne få delenummer, nei ha ga aldeles ikke ut noe delenummer, da ble jeg muggen og da gikk han med på at jeg få se bilde av delen på skjermen hans.

Nå bruker jeg et lokalt Audi/VW verksted her i Svolvær i stedet.

Skrevet

Eneste grunnen til at jeg brukte Østbyen bil var pga at jeg skulle ha bytta panser og bagasjeluke på garantien. Har brukt Automester tidligere og har fått bra service der. Fikk nettopp montert avtagbart hengerfeste der. Østbyen bil skulle ha 18.000 for jobben,. Automester tok 12.000,- Og da leverte Steinkjær bil delene. alt er originaldeler.

Kommer aldri til å sette min fot innenfor døra på Østbyen bil gjen. samme gjelder min far, han var der med sin E90 320d og skulle ha reparert en feil med DSCen. da fikk han beskjed om at han måtte legge ut 23.000kr for bytte av en del. pga at bilen var importert. Da ringte farsan BMW.Norge og ga telefonen til kundemottakeren og han fikk seg da ei overhøvling av BMW-Norge.

Når han hentet bilen igjen var bilen full av skittne fingermerker. Han kjører nå til Steinkjær for å få tatt service....

Men nå er jo kansje Pedersens Auto i mo i rana i gang med å bli BMW forhandler. håper det blir bra da.....

• 2 years later...
Skrevet

Tja her var det mange klager !!

Jeg er selv bilmekaniker med fagbrev og det jeg leser på denne siden ombefatter dårlig service og liten kunnskap.

Hvis dere skal på verksted er det lurt å tenke på at verksted som ikke er merke orintert ofte har mye bredere kunnskap om bil da de skrur på alle merker.

Hvis noen har lyst til å sende meg spørsmål ang feil på bilene sine så skriv de inn her så skal jeg prøve og svare som best jag kan.

Har selv hatt:

3 Opel Commodore 2,5s 2,8s 3,0E Solgt

3 Bmw E 30 318, 320, 325 Solgt

1 Bmw E 34 520 Solgt

1 Toyota Carinas E 2,0 16V Solgt

1 Opel Senator 3,0 Vraka

1 Audi A6 2,6 Solgt

1 Honda Accord 2,0 Solgt

1 Chrysler Stratus 2,0 Solgt

1 Audi A8 2,8 Quatro TIL SALGS TIL SALGS TIL SALGS TIL SALGS TIL SALGS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...