Gå til innhold

Skål!


M6 Bjørn
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http whatnow? Hehe,jeg er ikke kyndig nok i den verdenen til å ta den,men må redigere at det var Aas fatøl,ikke Frydenlund. :)

Kort forklart: Leet, l33t, 1337 eller Leetspeak er et nyere og mer moderne skriftspråk, brukt hovedsakelig av gamere og forum-tilhengere, verden over. Denne typen skriving, er blitt utviklet til et eget skriftspråk, som er ord, satt sammen av bokstaver og tall, som ser ut som bokstaven man skal bruke, for eksempel 0 i stedet for O, 7 istedet for t, 1 istedet for I og videre. Språket inneholder også en del ord som man ikke finner i noen andre ordbøker.

Eksempel på slik omskrivning, der bokstavene byttes ut med tegn av likt utseende og uttale er: «Wikipedia = \v/!|

Navnets opphav, kommer av slangen Leet, som kommer fra ordet Elite. Man skriver også ofte leet som L33T eller 1337, som er leetspeak-versjoner av ordet leet. Mange vil også kalle leetspeak for det offisielle dataspråket. Språket har fått navnet leet (elite) fordi de som brukte det i starten så på seg selv som det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med Tuborg:)

Ja jeg hadde vært i Finland idag å kjøpt noen Koff øll.

Dem smakte såpevann så jeg måtte gå over til noe med litt mer % i :P

Er cognacmann så nå går det i Martell Gordon Blue:)

Fikk nettopp en Carlos nr3. ikke feil :P Minner litt om brandy :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jæjæ, så var det helj \:D/ Blir vel flaska med gode kamerater i kveld. God helj folkens :beer:

samma her! skal fortære turborg limecut i kveld så blir det vel billige drinke rpå min arbeidsplass nr 2 tenker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...