painkiller24 Skrevet Februar 27, 2005 Share Skrevet Februar 27, 2005 Vet dette er tatt opp før, men trenger noen meninger. Skal kjøpe sommerhjul snart, det jeg vurderer er: 225/35-18 - foran 235/35-18 - bak Bilen er vel senka ca 60/40! Bredde på felg?? Noen som mener jeg bør ha annen dim på hjul? Men skal ha 18" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Februar 27, 2005 Share Skrevet Februar 27, 2005 Liker personlig ikke lavere enn 40-profil, men ellers så vel alt greit ut. Ville kanskje ha valgt 215 foran... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 27, 2005 Share Skrevet Februar 27, 2005 225/40/18. både foran og bak. Er nok en billigere dim enn 35 og. Samt lettere å få godkjent enn forskjellig foran og bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimkim Skrevet Februar 27, 2005 Share Skrevet Februar 27, 2005 Er det lov i det hele tatt og og ha forskjellig bredde på¨dekkene foran og bak da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Februar 27, 2005 Share Skrevet Februar 27, 2005 Ja... Bilen min kan bli godkjent med 235/40-17 foran og 275/40-17 bak... Så da må det være lovlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Februar 27, 2005 Share Skrevet Februar 27, 2005 Det kan bli godkjent med forskjellig dekkdimmensjon foran og bak dersom man kan fremskaffe dokumentasjon på typegodkjenning av dette. Det er jo originalt på E36 M3 med forskjellig dimmensjon, men den har et annet understell enn f.eks 316. Det er det ikke alle biltrangsynte som vet, og derfor har altså mange fått godkjent forskjellig dimmensjon. Ellers er det også noen andre leverandører som har levert forskjellig dimmensjon godkjent, men jeg vet ikke hvilke. Min erfaring så langt er at man kommer langt med en god dialog ovenfor biltrangsynte. 225/40-18 er den mest kurante dimensjonen å få på. Både godkjent og rimelig. Har du lik dimmensjon foran og bak slipper du også alt ekstra arbeidet med å få det godkjent. Men 8*18 ET35 til 8,5*18 ET45 blir det hele en enkel sak. Bare inn og vise, betale og få nytt vognkort. Ta det evt. sammen med montering av senkesett (dersom du skal det), og ha med TÜV papirer på senkesett, samt kvittering på utført 4-hjuls kontroll så er det greit (trengs ikke dersom senking allerede står i vognkort selvf.). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimkim Skrevet Februar 27, 2005 Share Skrevet Februar 27, 2005 ja vel men hva får du plass til foran på en e-36 da? hadde tenkt meg 18 tommere med 245 bak hvertfall.. men det går vel ikke foran....?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 27, 2005 Share Skrevet Februar 27, 2005 Vil du ha 245 foran uansett da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimkim Skrevet Februar 27, 2005 Share Skrevet Februar 27, 2005 hvis det hadde gått så hadde det var ålreight...men går det da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 27, 2005 Share Skrevet Februar 27, 2005 Tror det blir vel mye foran på en e36, men med litt jobb kan du sikkert få dyttet det på. Ålreit å kjøre med blir det nok derimot ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå